Actueel | 15 augustus 2021
Datavisualisatie, van inzicht naar impact
Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Actueel | 06 juli 2021
MOAwards 2021 – Doorzetters aan kop
Het zijn dit jaar de doorzetters uit het vak die een MOAward mee naar huis mochten nemen. Winnende Insight Professionals Christiaan Buitenhuis (aan bedrijfszijde) en Jori van de Spijker (aan bureauzijde) waren eerder genomineerd. Ook Validators, dat is uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, is een bekend gezicht. In 2015 won...
Actueel | 01 juli 2021
Validators is Marketing Research & Analytics Bureau 2021
Validators is vanmiddag bij de uitreiking van de MOAwards 2021 in De Hallen in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde werd uitgereikt aan Christiaan Buitenhuis van Interpolis. Bij de 14de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA zijn in zes categorieën prijzen...
Actueel | 29 juni 2021
Uitreiking MOAwards 2021
Dé jaarlijkse vakprijzen voor inspirerende Insights-professionals en toonaangevende Marketing Research & Analytics bureaus. Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé prijs voor inspirerende professionals en bureaus die het verschil maken in ons vakgebied. Op 1 juli worden de winnaars van de MOAwards 2021 bekend gemaakt en je kunt live meekijken. Tijdens een feestelijke...
Actueel | 22 juni 2021
Nieuw platform voor data science en analytics
Het vakgebied van dataverzameling en inzichtontwikkeling is het afgelopen decennium enorm uitgebreid. De MOA heeft daarom met een groep professionals gesproken over een specifieke profgroep op het gebied van data science. Het resultaat is de oprichting van het MOA Platform for Human Data. Speerpunten van het platform zijn data, data science, AI, Machine Learning en...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Interviews | 15 juni 2021
Young Talents deel 2 – Leuk houden, een stem geven en af en toe afremmen
Ze zijn jong en veelbelovend, klinkt het in het enthousiaste juryrapport van de MOAwards voor Young Talents: ze zijn gedreven, hebben oog voor detail én voor de strategische lijnen, onbevangen, zijn in bezit van een visie en overtuigingskracht, innovatief, praktisch en digitaal. Niet verwonderlijk voor een juryrapport natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend als er zo...
Actueel | 14 juni 2021
Tools for capturing information to improve business insights
Steun de genomineerden voor de MOAward Insights Scientist of the Year bij hun presentatie tijdens het Topic of the Year-symposium met het thema 'Tools for Capturing Information to Improve Business Insights' op 17 juni! Voor de genomineerde scientists, Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem, wordt op 17 juni een speciaal symposium georganiseerd...
Actueel | 09 juni 2021
De werkplek na corona – praat mee in de MOA-lunchsessie van 11 juni!
Nu het aantal besmettingen verder daalt en het aantal gevaccineerden stijgt begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? Gaan we weer alle dagen naar kantoor of wordt het een mix van dagen op kantoor en dagen thuiswerken? Hebben we dan nog een kantoor met werkplekken...
Actueel | 03 juni 2021
Kijk mee naar de genomineerden voor Topic of the Year
Voor een van de MOAwards, Insight Scientist of the Year 2021, zijn drie nominaties gegeven aan vier wetenschappers: Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem (de laatste twee als team). Dit jaar was het thema ‘Tools for Capturing Information to Improve Business Insights’. De genomineerden is gevraagd om op 17 juni een presentatie...
Actueel | 01 juni 2021
Discover M(I)E – How insights boost the creative process
Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns. Cambri is a digital testing and insights tool that enables all innovators to combine advanced market research with agile experimentation. Together with the award-winning creative agency...
Interviews | 01 juni 2021
‘Webanalytics is steeds meer onderdeel van data-analyse’
Na jaren als cro-specialist te hebben gewerkt, stapte Thijs van der Wal twee jaar geleden over naar de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Omdat hij houdt van complexe IT-vraagstukken. En bij de overheid kans ziet een brug te slaan tussen techniek en analyse. Hij was genomineerd voor de MOAward Digital & Webanalist 2021. Hoe sla je...
Actueel | 31 mei 2021
Discover M(I)E – Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product
Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is… Die smaak blijkt namelijk voor de consument keer op keer doorslaggevend om je product opnieuw te kopen. Hoe stel je vast wat de consument eigenlijk écht lekker vindt? Ontdek het tijdens de...