Actueel | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Michiel Dullaert en Tim Zuidgeest bijten spits Best of MIE af

Met hun inspirerende en bestbeoordeelde sessies over datavisualisatie en neuromarketing openen zij Best of MIE ’21 op 22 en 23 september Live in de Jaarbeurs. Ontdek alles over de manier om impact te maken in presentaties, of kruip in het brein van je (website) bezoeker en neem de onbewuste hobbels in je customer journey weg....
Best practices | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen

Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds naar voren. Zagen we nu bannerblindheid ontstaan in een e-mailnieuwsbrief? Het fenomeen trok voorbij in een oogwenk,...
Actueel | 15 augustus 2021
15 augustus 2021

Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in...
Actueel | 06 juli 2021
06 juli 2021

MOAwards 2021 – Doorzetters aan kop

Het zijn dit jaar de doorzetters uit het vak die een MOAward mee naar huis mochten nemen. Winnende Insight Professionals Christiaan Buitenhuis (aan bedrijfszijde) en Jori van de Spijker (aan bureauzijde) waren eerder genomineerd. Ook Validators, dat is uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, is een bekend gezicht. In 2015 won...
Actueel | 01 juli 2021
01 juli 2021

Validators is Marketing Research & Analytics Bureau 2021

Validators is vanmiddag bij de uitreiking van de MOAwards 2021 in De Hallen in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde werd uitgereikt aan Christiaan Buitenhuis van Interpolis. Bij de 14de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA zijn in zes categorieën prijzen...
Actueel | 29 juni 2021
29 juni 2021

Uitreiking MOAwards 2021

Dé jaarlijkse vakprijzen voor inspirerende Insights-professionals en toonaangevende Marketing Research & Analytics bureaus. Een MOAward win je niet zomaar. Het is dé prijs voor inspirerende professionals en bureaus die het verschil maken in ons vakgebied. Op 1 juli worden de winnaars van de MOAwards 2021 bekend gemaakt en je kunt live meekijken. Tijdens een feestelijke...
Actueel | 22 juni 2021
22 juni 2021

Nieuw platform voor data science en analytics

Het vakgebied van dataverzameling en inzichtontwikkeling is het afgelopen decennium enorm uitgebreid. De MOA heeft daarom met een groep professionals gesproken over een specifieke profgroep op het gebied van data science. Het resultaat is de oprichting van het MOA Platform for Human Data. Speerpunten van het platform zijn data, data science, AI, Machine Learning en...
Interviews | 15 juni 2021
15 juni 2021

Young Talents deel 2 – Leuk houden, een stem geven en af en toe afremmen

Ze zijn jong en veelbelovend, klinkt het in het enthousiaste juryrapport van de MOAwards voor Young Talents: ze zijn gedreven, hebben oog voor detail én voor de strategische lijnen, onbevangen, zijn in bezit van een visie en overtuigingskracht, innovatief, praktisch en digitaal. Niet verwonderlijk voor een juryrapport natuurlijk, maar het blijft indrukwekkend als er zo...
Actueel | 14 juni 2021
14 juni 2021

Tools for capturing information to improve business insights

Steun de genomineerden voor de MOAward Insights Scientist of the Year bij hun presentatie tijdens het Topic of the Year-symposium met het thema 'Tools for Capturing Information to Improve Business Insights' op 17 juni! Voor de genomineerde scientists, Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem, wordt op 17 juni een speciaal symposium georganiseerd...
Actueel | 09 juni 2021
09 juni 2021

De werkplek na corona – praat mee in de MOA-lunchsessie van 11 juni!

Nu het aantal besmettingen verder daalt en het aantal gevaccineerden stijgt begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? Gaan we weer alle dagen naar kantoor of wordt het een mix van dagen op kantoor en dagen thuiswerken? Hebben we dan nog een kantoor met werkplekken...
Actueel | 03 juni 2021
03 juni 2021

Kijk mee naar de genomineerden voor Topic of the Year

Voor een van de MOAwards, Insight Scientist of the Year 2021, zijn drie nominaties gegeven aan vier wetenschappers: Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem (de laatste twee als team). Dit jaar was het thema ‘Tools for Capturing Information to Improve Business Insights’. De genomineerden is gevraagd om op 17 juni een presentatie...
Actueel | 01 juni 2021
01 juni 2021

Discover M(I)E – How insights boost the creative process

Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns. Cambri is a digital testing and insights tool that enables all innovators to combine advanced market research with agile experimentation. Together with the award-winning creative agency...

Ook de laatste bytes ontvangen?