Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Ontdek R

Binnen marketingresearch en -analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. R heeft als grote voordeel dat het open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R, ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Voor wie niet gelijk een hele...
Actueel | 05 januari 2021
05 januari 2021

Op zoek naar de perfecte vragenlijst

Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze online workshop leer je in twee sessies alle theoretische én praktische ins en outs om de juiste keuzes te kunnen maken voor jouw vragenlijst. ‘Ontdek alle ins en outs voor...
Actueel | 21 december 2020
21 december 2020

MOA-programma 2021

Ook in 2021 kun je de MOAcademy workshops en cursussen voordelig digitaal volgen. Ontdek het MOA programma voor het eerste kwartaal en reserveer je plek. Profiteer nu en begin het nieuwe jaar goed! Verzamel voldoende PE-punten en word MOA Qualified Insights Professional! Kijk hier voor het gehele programma en hier voor meer informatie over het...
Onderzoek | 21 december 2020
21 december 2020

UvA Masterclass Beleidsonderzoek voor Nieuwe Tijden

Ontdek hoe beleidsonderzoek (waar beleidsevaluatie een onderdeel van is) een rol kan spelen in het tot stand brengen van beter beleid. Onder leiding van dr. Jos Mevissen gaan we in op hoe beleidsonderzoek kan helpen beter zicht en grip te krijgen op een beleidsomgeving die dynamischer en kritischer is. En hoe beleid geformuleerd en geïmplementeerd...
Actueel | 15 december 2020
15 december 2020

Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces

In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het...
Actueel | 09 december 2020
09 december 2020

Bureaus centraal tijdens 2de meet-up MOA Expert Network

Na een interessante en inspirerende eerste meet-up met aandacht voor insights professionals bedrijfszijde, is het op 18 december tijd voor de bureaus. Tijdens de MOA Expert Network meet-up staan dan de insights professionals van het jaar aan bureauzijde centraal. Onder begeleiding van Sylvie Verbiest gaan Hette Spoelstra (Ipsos), Jori van de Spijker (DVJ Insights) en...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

SPSS survey analysepalet

SPSS in de praktijk! In deze workshop op 9 en 10 december aanstaande, gaan we een groot deel van de analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie. Deze MOAcademy insights workshop gaat in op: Over Bivariate analyse & significantie toetsing Vind structuur in variabelen met...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

Nieuw: MOA Expert Network

De Research Keurmerk Groep (RKG) en de Bedrijfsgroep kleine Bureaus (BkB) bundelen hun krachten en gaan samen verder als één sectie binnen de branchevereniging MOA. Er is geen onderscheid meer naar groot of klein bureau, de sectie is er voor alle bureaus. Regelmatig in contact komen met vakgenoten is een van de speerpunten van de...
Actueel | 01 december 2020
01 december 2020

SMART TALK – over trends

Op 12 november vond de allereerste SMART TALK plaats – digitaal uiteraard. Na een welkomstwoord door het SMART-bestuur werd in kleine groepjes gepraat over trends en ontwikkelingen – ook die in het eigen werk. Na de interactie was het digitale podium voor twee sprekers. Eerst vertelde Aljan de Boer van TrendsActive over de grote uitdagingen...
Actueel | 17 november 2020
17 november 2020

Daar is een model voor!

De workshop  'Daar is een model voor' met Anita Cox en Norbert Scholl als workshopleiders, is geannuleerd. In deze online workshop van 2 sessies leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag het juiste model te kiezen, met de beste onderzoeksmethode, om de juiste vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden....
Actueel | 10 november 2020
10 november 2020

Schrijf je in voor de MOAcademy Information Design op 26 november a.s.

Rapporten schrijven doen we allemaal. Het gekke is: we nemen vaak aan dat iedereen wel weet hoe dat moet, terwijl bijna niemand dit ooit heeft geleerd tijdens een opleiding of cursus. Dus wat je ziet is dat de meeste insight-professionals de gewoontes van hun collega’s kopiëren. Maar dat zijn helaas niet altijd de beste gewoontes....
Actueel | 04 november 2020
04 november 2020

SMART Talk! Trends in ongewone tijden

Binnen marktonderzoek gaat het veel over trends. Maar welke trends blijven nu overeind ten tijde van corona? SMART, de MOA-vakgroep voor en door young professionals, organiseert een SMART TALK om je bij te praten, op donderdag 12 november van 16.00 tot 17.30 uur. In anderhalf uur ben je op de hoogte van trends, weet je...

Ook de laatste bytes ontvangen?