Actueel | 19 april 2021
19 april 2021

Discover M(I)E: Vertelt de consument altijd de waarheid?

Ga tijdens Road to MIE mee op een reis door de wereld van neuromarketing. Tom van Bommel en Tim Zuidgeest staan aan de wieg van een van de snelst groeiende neuromarketingbedrijven van Nederland, Unravel Research. Bekende merken zoals Heineken, Albert Heijn en Nutricia helpen ze om meer inzicht te krijgen in waarom de consument z’n...
Actueel | 13 april 2021
13 april 2021

Ceci n’est pas un webinar you’re already late. Accelerate innovation!

2020 has shown us it’s all about being agile. Being on your feet at all times, ready to jump, duck, or make a U-turn. We’re rising from the ashes of the COVID crisis with a profound sense of urgency to make sense of our new world. But this is about more than COVID—it’s about the...
Actueel | 12 april 2021
12 april 2021

Discover M(I)E – Maak carrière binnen marketing intelligence!

Traditionele marktonderzoeksrollen verdwijnen bij veel bedrijven, terwijl hun behoefte aan inzichten groter is dan ooit. Wie leveren die inzichten? Welke competenties worden daarvoor gevraagd? En wat betekent dit voor jouw carrièrekansen binnen marketing intelligence? Wil je een uniek inzicht in de arbeidsmarkt voor marktonderzoek via analyses van alle rollen, eigen ervaringen als recruiter en interviews...
Actueel | 08 april 2021
08 april 2021

Genomineerden MOAwards 2021 bekend

De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things

Underlined geeft tijdens Road to MIE twee webinars, op 11 en 18 mei. De lezing van 11 mei gaat over CX en conversational intelligence. Theo van der Steen van Underlined licht toe. Het gebruiken van alle bronnen in plaats van alleen onderzoek is de enige weg vooruit. De perceptie van de klanten van Underlined blijft...
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

Discover M(I)E: Wat hebben Tony’s Chocolonely, Vomar en de bitcoin met elkaar gemeen?

Je ziet ze alle drie terug tijdens Road to MIE in gezelschap van Markteffect, Bureau van het Jaar 2020. Interessante gesprekken die je zeker niet wilt missen en waar je je nu gratis voor kunt inschrijven. 10 mei 09.00 uur: Tony’s Chocolonely: De visie en drive achter het succes Een open gesprek over purpose, ondernemen...
Interviews | 06 april 2021
06 april 2021

Michelle Gansle, Mars Wrigley: ‘Samenwerking is de nieuwe concurrentie’

Michelle Gansle, senior director consumer insights bij Mars Wrigley, vertelt in het komende webinar tijdens Road to MIE over het transformatieproces binnen haar organisatie. Maar we vroegen haar ook naar de wereldwijde opmars van inhouse-onderzoek en de toekomst van analytics. Met ruim twee decennia ervaring in marketing-insights, heeft Michelle Gansle de nodige trends zien komen...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

70% beurzen en congressen 2021 verplaatst

Onderzoeksbureau Respons voerde in samenwerking met branchevereniging CLC-VECTA een quickscan uit onder organisatoren van beurzen en congressen: 70% van hen verwacht dat hun evenement in 2021 wordt verplaatst, of het is al gebeurd. Het grootste deel van de events vindt later dit jaar plaats, maar een deel ook pas in 2022. 12% zegt zelfs te...
Actueel | 21 februari 2021
21 februari 2021

Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)discussies

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht...
Actueel | 17 februari 2021
17 februari 2021

Wie nomineer jij als bureau van het jaar?

De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent Kijk op www.moawards.nl. En laat weten wie jij op het erepodium...
Bureaus | 15 februari 2021
15 februari 2021

‘Data-Driven Decision Making’ nieuw Brand Growth-thema DVJ Insights

DVJ Insights presenteerde afgelopen week het Brand Growth-thema voor 2021: Data-Driven Decision Making. Het Brand Growth-platform, bestaande uit honderden visiegesprekken met CMO’s, het jaarlijkse kwantitatieve onderzoek onder marketeers en het gelijknamige Brand Growth Event, viert dit jaar zijn vijfjarig jubileum. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere edities en het feit dat marketeers...
Actueel | 15 februari 2021
15 februari 2021

SMART Talk: Bereid je voor op de toekomst!

Ontwikkel je bedrijf én ontwikkel jezelf. Die thema’s kwamen terug op de SMART Talk ‘Bereid je voor op de toekomst!’ van 4 februari. De start was een spetterend rondje stellingen gepresenteerd door SMART bestuurslid Nelly Geerts. Rode appels en groene post-its kwamen voorbij voor de camera. Daarmee konden deelnemers aangeven of ze het eens of...

Ook de laatste bytes ontvangen?