Actueel | 01 december 2020
SMART TALK – over trends
Op 12 november vond de allereerste SMART TALK plaats – digitaal uiteraard. Na een welkomstwoord door het SMART-bestuur werd in kleine groepjes gepraat over trends en ontwikkelingen – ook die in het eigen werk. Na de interactie was het digitale podium voor twee sprekers. Eerst vertelde Aljan de Boer van TrendsActive over de grote uitdagingen...
Actueel | 17 november 2020
Daar is een model voor!
De workshop 'Daar is een model voor' met Anita Cox en Norbert Scholl als workshopleiders, is geannuleerd. In deze online workshop van 2 sessies leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag het juiste model te kiezen, met de beste onderzoeksmethode, om de juiste vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden....
Actueel | 10 november 2020
Schrijf je in voor de MOAcademy Information Design op 26 november a.s.
Rapporten schrijven doen we allemaal. Het gekke is: we nemen vaak aan dat iedereen wel weet hoe dat moet, terwijl bijna niemand dit ooit heeft geleerd tijdens een opleiding of cursus. Dus wat je ziet is dat de meeste insight-professionals de gewoontes van hun collega’s kopiëren. Maar dat zijn helaas niet altijd de beste gewoontes....
Actueel | 04 november 2020
SMART Talk! Trends in ongewone tijden
Binnen marktonderzoek gaat het veel over trends. Maar welke trends blijven nu overeind ten tijde van corona? SMART, de MOA-vakgroep voor en door young professionals, organiseert een SMART TALK om je bij te praten, op donderdag 12 november van 16.00 tot 17.30 uur. In anderhalf uur ben je op de hoogte van trends, weet je...
Actueel | 12 oktober 2020
Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten
Op 29 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Succesvol implementeren van onderzoeksinzichten" met Tom de Ruyck als workshopleider. Zorg dat je onderzoeksresultaten écht worden gebruikt! ‘Impact van onderzoek op de business’ en ‘ROI van onderzoeksbudget’ zijn ‘hot topics’ in de onderzoekswereld. Deze online workshop gaat dieper in op het waarom, maar wil deelnemers vooral ook...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 30 september 2020
MOAwards 2020 – Winnaars met bravoure en ambitie
Grote winnaar bij de uitreiking van de MOAwards 2020 afgelopen vrijdag was Markteffect. Het Eindhovense bureau mag zich een jaar lang Marketing Research & Analytics Bureau van 2020 mag noemen. ‘Het is een lastig jaar, voor alle bureaus’, aldus een geëmotioneerde Edgar de Beule, oprichter en directeur van Markteffect. De dertiende uitreiking van de MOAwards...
Interviews | 22 september 2020
Genomineerden Digital & Webanalist 2020
‘De big data-hype lijkt voorbij’ Voor de vierde keer wordt de MOAward voor Digital & Webanalist van het jaar uitgereikt. Een relatief jonge prijs voor een vakgebied dat volop in beweging is. De genomineerden zijn Pieter Caesens (OPERON), Yannick Nierop (Storm Digital) en Erik Driessen (voorheen Greenhouse, sinds deze maand De Belastingdienst). Wij vroegen hen...
Actueel | 21 september 2020
Reputatiemanagement: de spil van een toekomstbestendige zorgorganisatie?
Laat je in deze online sessie informeren en inspireren door enkele reputatie-professionals uit het veld! Edwin Bas, Steven Boekee en Roel Rutjens nemen je mee in hun visie, de resultaten van een benchmark studie en de praktijk: het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Programma Visie op het thema 'Reputatie en zorg' door Edwin Bas (Health Market...
Actueel | 21 september 2020
Digital analytics meets data-science – de nieuwe horizon van de Belastingdienst
Hans Timmermans neemt je mee in de visie en ontwikkelingen van de Belastingdienst. Daarbij gaat hij in op de data fundamenten van digital analytics en data-science, en artificial intelligence in het bijzonder. Een inspirerende talk over de vertaalslag van de Belastingdienst naar een succesvolle strategie, productontwikkeling en service naar de klant. Naast Hans Timmermans vertelt...
Actueel | 14 september 2020
Het moment van de waarheid: wie winnen de felbegeerde MOAwards dit jaar?
Op vrijdag 25 september is het zover: de winnaars van de MOAwards 2020 worden dan eindelijk bekendgemaakt! De feestelijke uitreiking vindt plaats van 16.00 – 16.45 uur in De Hallen Amsterdam, maar door de corona-maatregelen is hier beperkt plek. Natuurlijk zorgen we daarom voor een gratis livestream, zodat iedereen de uitreiking alsnog kan volgen en...
Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum
Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.
Actueel | 01 september 2020
Brilliant new products: consumer match or mismatch?
De drie genomineerden voor de MOAward Insights Scientist van het jaar, geven 10 september 2020 hun presentatie over het Topic of the Year “Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?” via Microsoft Teams. De jury zal na het symposium de uiteindelijke winnaar kiezen. De winnaar wordt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards, op 25 september, bekendgemaakt.