Actueel, Best practices | 02 september 2020
02 september 2020

Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum

Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.

Actueel | 01 september 2020
01 september 2020

Brilliant new products: consumer match or mismatch?

De drie genomineerden voor de MOAward Insights Scientist van het jaar, geven 10 september 2020 hun presentatie over het Topic of the Year “Brilliant New Products: Consumer Match or Mismatch?” via Microsoft Teams. De jury zal na het symposium de uiteindelijke winnaar kiezen. De winnaar wordt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards, op 25 september, bekendgemaakt.

Actueel | 02 juli 2020
02 juli 2020

Een frisse start na de zomer!

Laat je inspireren en motiveren tijdens een van de MOA (digitale) trainingen, sessies of events! Ontdek het programma-aanbod voor na-de-zomer 2020 of bekijk het actuele aanbod op moa.nl

Actueel | 21 april 2020
21 april 2020

Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering

Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.

Actueel | 09 april 2020
09 april 2020

MOA ondersteunt haar bureau-leden tijdens coronacrisis

Het zijn roerige tijden, bureaus hebben het zwaar. Face to face onderzoek ligt plat, kwalitatief onderzoek staat onder druk, opdrachten worden gecanceld, omzetdaling etc. 
De MOA doet er alles aan om haar bureau-leden in deze tijd extra te ondersteunen. Zo worden de MOA-leden op de hoogte van het laatste nieuws over de regels en mogelijkheden die momenteel door de overheid worden aangeboden.

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Samenwerking MOA en Inholland Academy in cursussen Sensorisch Onderzoek

Expertise Center MOA en Inholland Academy zijn een samenwerking gestart in het cursusaanbod Sensorisch Onderzoek. Doel van deze samenwerking is het verhogen van het kennisniveau op gebied van sensorisch onderzoek van medewerkers in voedingsmiddelenbedrijven.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Effectief communiceren

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy “Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties” met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

Actueel | 14 november 2019
14 november 2019

Hoe mature is jouw data- en insightsmanagement?

Steeds meer bedrijven houden zich bezig met insights. Data uit vele bronnen worden gecombineerd en in inzichtelijke adviezen aan de board vertaald. De status van het data- en insightsmanagement systeem binnen de organisatie is per bedrijf anders gestructureerd, kent andere accenten en toont zich in verschillende verschijningsvormen. In welke fase van professionalisering zit jouw organisatie en hoe verhoudt zich dat met andere vergelijkbare bedrijven?

Onderzoek | 13 november 2019
13 november 2019

Wat is de toekomst van de kleine detailhandel in de binnensteden?

Deze studie van Panteia geeft een overzicht van de belangrijkste trends, uitdagingen en kansen voor de kleine detailhandel in stadcentra, met inbegrip van kleine centra in landelijke gebieden. 

Actueel | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

Hoe richt je jouw analytics organisatie in?

Hoe zorg je nu voor draagvlak voor analytics? En wie maak je verantwoordelijk voor welke taak? Dennise Yeh ging uitgebreid in op de uitdagingen om een analytics organisatie in te richten. Gerard Rathenau vond het super interessant en persoonlijk het leukste onderwerp bij het Digital Analytics Congres 2019 en schreef er een samenvatting over.

Actueel | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Hoe productontwikkeling je werk in digital analytics gaat versterken

Prolet Miteva, sr. productmanager analytics bij Autodesk, was één van de keynotes op het Digital Analytics Congres 2019. Ze sprak over een onderwerp dat haar al heel lang aan het hart ligt: het ‘ver-producten’ van analytics.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Neobanking is alleen in emerging markets sterk aanwezig

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Kantar naar het gebruik van nieuwe banken onder 3.000 consumenten. Neobanks, zoals Alipay, N26, Monzo, Revolut – en in Nederland Knab en Bunq – staan bekend als uitdagers (challenger banks) die een revolutie ontketenen in de wereld van retail-banking. Daar is in de ontwikkelde markten vooralsnog echter weinig van te merken.

Ook de laatste bytes ontvangen?