Onderweg met kinderen in de auto
DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.
Gemeenten Utrecht en Zoetermeer starten met De Tweede Mening!
Afgelopen week zijn de gemeente Utrecht en gemeente Zoetermeer, in samenwerking met Totta, gestart met de pilot van De Tweede Mening. De Tweede Mening is een online inwonerspanel waar besluiten uit het sociaal domein (WMO, Werk & Inkomen, jeugdzorg, etc.) worden voorgelegd aan inwoners van beide gemeenten.
Aantal Nederlanders dat koopt via smartphone in 4 jaar tijd verdriedubbeld
44% van de Nederlanders shopt met zijn of haar smartphone. Het mobiel winkelen is verdriedubbeld ten opzichte van 2015, toen was dit nog 14%. Deze cijfers komen uit recent onderzoek van Ruigrok NetPanel.
Voorbereiding zomervakantie leidt tot stress bij Nederlanders
De aanloop naar de zomervakantie is niet voor iedereen in Nederland een aaneenschakeling van vreugdevolle momenten. De voorbereidingen voor de zomervakantie zorgen namelijk bij 70 procent van de Nederlanders voor stress.
Huiseigenaar optimistisch over overwaarde
Acht op de tien Nederlandse huiseigenaren verwachten winst te maken als ze hun woning op dit moment zouden verkopen. Slechts één op de tien denkt geen winst te maken. Dat blijkt uit onderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van ABN AMRO onder 1.250 woningbezitters uitgevoerd door Ipsos.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nederlander onderschat eigen drinkwaterverbruik fors
Nederlanders denken dat ze elke dag 60 liter drinkwater verbruiken terwijl het werkelijk 120 liter is, blijkt uit onderzoek van Kantar in opdracht van drinkwaterbedrijf Vitens onder ruim 2200 mensen.
Ouderen wachten met aanpassen woning
Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen.
Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019
Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!
Podcasts populair onder jongeren
2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.
Het Peter Pan-syndroom van Joeri Van den Bergh: Maak van onderzoek echt co-creatie
In deze ClouToday Joeri Van den Bergh, medeoprichter en managingpartner van InSites Consulting, maar bovenal NextGen-expert. En Peter Pan. En keynote op het MIE 2019.
Conspicuous consumption: Kijk mij eens vakantie vieren…
Wat willen consumenten uitstralen met hun vakanties en culturele participatie. Ze willen in ieder geval in het oog lopen met hun gedrag. Er is een term voor: ‘conspicuous consumption’. En die sociale zichtbaarheid van consumentengedrag zal de komende jaren alleen maar toenemen.
Nepnieuws: De feiten spreken! Maar voor wie?
Ze roepen al heel lang dat je niet alles moet geloven wat je leest, maar het fake news- fenomeen geeft dat advies een nieuwe dimensie. Cijfers worden vaak misbruikt om het kromme recht te praten. Maar kunnen keiharde data de nepberichten ook bestrijden?