Interviews | 23 januari 2020
23 januari 2020

Elke dag verbindingen maken; het merk Chantal Janzen op het MIE

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

Onderzoek | 07 januari 2020
07 januari 2020

Collegaliefde gaat niet door de maag

PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voerde in opdracht van Acties.nl een onderzoek uit naar de werklunchbeleving van 1.085 Nederlanders werkzaam in loondienst met een werkplek buitenshuis.

Actueel | 10 december 2019
10 december 2019

Gouden kansen bij de zilveren generatie

De bevolkingspiramide van het CBS is zijn oorspronkelijke figuur allang verloren: in tegenstelling tot de vorige eeuw vormen jongeren niet langer de meerderheid. Nederland heeft meer ‘generation silvers’ dan millennials, en in de komende decennia zal het aantal senioren blijven groeien. Marketeers krijgen meer oog voor deze oudere doelgroep, maar de doorvertaling naar een effectieve strategie ontbreekt. Een gemiste kans volgens Pieter Paul Verheggen van Motivaction.

Onderzoek | 03 december 2019
03 december 2019

1 Miljoen TikTok gebruikers in Nederland

Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 1.911 Nederlanders.

Onderzoek | 04 november 2019
04 november 2019

Jongeren hebben minder last van wintertijd

Een op de drie Nederlanders heeft last van de wintertijd. Dat blijkt uit onderzoek van MWM2. Vooral 55-plussers ervaren het uur tijdsverschil als zeer hinderlijk.

Onderzoek | 30 oktober 2019
30 oktober 2019

Kostenontwikkelingen in het wegvervoer

De gerealiseerde kostenontwikkeling van 2019 ten opzichte van 2018 in het binnenlands wegvervoer varieert tussen de 4,0% en 5,6%. In het grensoverschrijdend wegvervoer ligt de kostenstijging tussen de 3,7% en 4,4%. De verwachte kostenontwikkeling voor 2020 ten opzichte van 2019 ligt tussen de 0,7% en 1,9%.

Onderzoek | 30 oktober 2019
30 oktober 2019

Bijna kwart Nederlanders gaat of ging naar een coach

Bij één op de vijf Nederlanders speelt een vraag of probleem waar ze professionele hulp bij zouden willen krijgen, blijkt uit onderzoek van Psychologie Magazine, uitgevoerd door Team Vier. Coaching is hier een mogelijke oplossing voor.

Onderzoek | 29 oktober 2019
29 oktober 2019

Smart home abonnementen €500 miljoen waard

De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Onderzoek | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

MBO- en VMBO-scholieren steken minder tijd in hun huiswerk, maar hebben het vaker af

Ondanks dat 16- en 17-jarige MBO en VMBO scholieren minder tijd besteden aan hun huiswerk, geven meer scholieren aan altijd het huiswerk af te hebben dan 16- en 17-jarige scholieren op het HAVO, VWO, HBO en WO, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren drinken wekelijks alcohol

Sinds 2014 is het voor Nederlanders jonger dan 18 jaar niet meer toegestaan om alcohol te kopen. Desondanks drinken drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren nog wekelijks alcohol, blijkt uit onderzoek van Team Vier in samenwerking met scholieren van het Christelijk Lyceum Zandvliet.

Onderzoek | 16 oktober 2019
16 oktober 2019

Wat is de houding van Millennials en Gen Z’ers in het debat omtrent de stikstofcrisis

MediaTest heeft een onderzoek uitgevoerd naar de houding van jongeren in het debat omtrent de stikstofcrisis. In totaal hebben ruim 350 jongeren van 16 tot 39 jaar hun mening gegeven over de diverse betrokken partijen bij de stikstofcrisis en de mogelijke oplossingen hiervoor.

Onderzoek | 18 september 2019
18 september 2019

Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials

Social media verliest aan populariteit onder jongeren, samenhangend is het bewustzijn omtrent hun privacy wel gestegen en blijkt het print magazine bestand tegen de digitalisering. Dit blijkt onder andere uit de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials. Het onderzoek werd uitgevoerd door  MediaTest en Wayne Parker Kent.

Ook de laatste bytes ontvangen?