Onderzoek | 29 april 2020
29 april 2020

Inkomens millennials en GenZ dalen meest


Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Zo blijkt uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer.

Onderzoek | 28 april 2020
28 april 2020

Hoe gaan werkgevers om met thuiswerkende werknemers met kinderen?

Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.

Onderzoek | 23 april 2020
23 april 2020

Nederlanders eten steeds minder vlees

Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Actueel | 23 april 2020
23 april 2020

GRBN partners to relaunch Global Trust Survey

The Global Research Business Network (GRBN) has partnered with ten research associations across the globe to update its GRBN Global Trust Survey, which was last conducted in 2018 and measures public trust in research companies compared with other organisations and sectors.

Actueel | 21 april 2020
21 april 2020

Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering

Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’

In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Beeldschermtijd van jonge kinderen toegenomen

Uit het Iene Miene Media-flitsonderzoek uitgevoerd door CHOICE Insights & Strategy blijkt dat jonge kinderen (0 t/m 6 jaar) gemiddeld 2,5 uur besteden aan beeldschermmedia sinds de coronacrisis, bijna een uur meer dan normaal.

Onderzoek | 20 april 2020
20 april 2020

Nederlanders missen cultuurbezoek

45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.

Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog

Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.

Best practices | 14 april 2020
14 april 2020

Het eigen verhaal van generatie Z: Geef ze de microfoon!

Voor iedereen die een nieuw decennium wil bouwen, is de tijd rijp voor gedegen en diepgaand exploratief-verkennend onderzoek naar Generatie Z. Die heeft de behoefte om een eigen verhaal te vertellen over verwachtingen en dromen over hun toekomst. En let daarbij vooral ook op hun taalgebruik want dat wijkt af van de oudere generaties in ons land.

Onderzoek | 14 april 2020
14 april 2020

Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne

Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel. 

Best practices | 14 april 2020
14 april 2020

Z – de kopers van de toekomst; ze geven graag hun mening

Irene Joris, researchmanager bij Markteffect, weet precies wat Generatie Z anders maakt dan eerdere generaties. Ze legt uit hoe onderzoekers deze doelgroep het beste benaderen. Op MIE 2020 gaf Irene Joris samen met organisatiepsycholoog en generatie-expert Aart Bontekoning en strategisch marketingbureau The Valley een drie uur durende masterclass.

Ook de laatste bytes ontvangen?