Interviews | 14 april 2020
14 april 2020

Aljan de Boer – Gen Z moet het zelf fixen

Al drie keer behoorden de MIE-lezingen van Aljan de Boer– Head of Inspiration bij TrendsActive – tot de beste van het congres. Zo ook zijn lezing van begin februari over Generatie Z. Dat is de belangrijkste generatie van dit moment omdat zij dé jongeren van nu representeert. Merken die simpelweg denken dat ze hun millennial-strategie er op los kunnen laten, slaan de plank mis, waarschuwt de Boer. TrendsActive weet wat de 5- tot 23-jarigen wel willen.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten

Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan?

Actueel | 07 april 2020
07 april 2020

Clou 97 nu online

De abonnees op Clou zouden op 10 april het eerstkomende nummer per post ontvangen, maar nu veel mensen thuis werken, verschijnt Clou 97 helemaal digitaal, zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. Klik op de link voor het complete magazine.

Actueel | 01 april 2020
01 april 2020

Let op – volgende Clou alleen digitaal

De meeste abonnees van Clou ontvangen het gedrukte blad op hun werkadres. De eerstvolgende keer zou 10 april zijn. Maar veel mensen werken nu thuis en de kans is groot dat zij het blad pas veel later zien. Daarom verschijnt Clou volgende week alleen digitaal (als pdf) zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. 

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Bijna de helft van de jongeren verwacht een volledige lockdown

MediaTest vroeg 20 maart aan de jongeren in haar online panel hoe zij de crisis rondom het Coronavirus ervaren. In totaal deelden 439 Millennials en Gen Z-ers in de leeftijdscategorie van 16 tot 40 jaar hun ervaringen en meningen.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019

In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

Trends in Digitale Media 2020

De manier waarop Nederlanders audio consumeren verandert door de jaren heen. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.

Onderzoek | 25 februari 2020
25 februari 2020

Middeninkomens meest geraakt door leenstelsel

Studenten met ouders met een middeninkomen zijn minder goed af met het leenstelsel dan studenten uit lagere of hogere inkomensklassen. Zij krijgen vaak geen of een lage aanvullende beurs, terwijl hun ouders relatief weinig bijdragen aan hun studiekosten. Deze groep is daardoor financieel slechter af dan studenten met ouders uit lagere- en hogere inkomensgroepen.

Onderzoek | 13 februari 2020
13 februari 2020

Nederlanders gamen dagelijks half miljard minuten

We zijn daarbij steeds meer gaan gamen op de smartphone. Het aandeel gebruiksminuten op de smartphone (35%) is inmiddels beduidend groter dan het aandeel van console gaming (15%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Groei van leisure door stijgende welvaart en vitale ouderen

De groei in de sector leisure schakelde in 2019 na een aantal jaar van robuuste groei terug naar een lagere versnelling: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Vooral bij restaurants (+0,6%) en cafés (-1,0%) viel de omzetgroei tegen.

Onderzoek | 29 januari 2020
29 januari 2020

Video highlights trends in digitale media 2019 onderzoek

TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.

Actueel | 23 januari 2020
23 januari 2020

De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Ook de laatste bytes ontvangen?