Onderzoek | 19 mei 2020
19 mei 2020

Generatie Z in corona-tijd 'Het is saai!'

In de laatste Clou besteedden we veel aandacht aan Generatie Z, een onderwerp dat leeft. En dat geldt des te meer voor de huidige lockdown-tijd waarin jongeren met nog meer nieuwsgierigheid (en onzekerheid) naar de toekomst kijken. Reden voor Catelijne Rutten en Pamela Potters van Nwsgrg en Pam Onderzoek om – via de online-tool Whereby – een kwalitatief onderzoek onder jongeren uit te voeren. Nog voor premier Rutte ze gisteravond opriep om hun mening te geven!

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Consument ziet zelfrijdende auto niet zitten

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe is het met Nederland: hoe verandert ons eetgedrag?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart.  Deze week ‘Hoe verandert ons eetgedrag tijdens de lock down?’

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Bekendheid slimme speaker stijgt

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme speakers in huis. Dit is een stijging van 52% ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Onderzoek | 29 april 2020
29 april 2020

Corona-inhakers in reclame worden niet altijd gewaardeerd door jongeren

Elke twee weken vraagt MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover?

Onderzoek | 29 april 2020
29 april 2020

Inkomens millennials en GenZ dalen meest


Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Zo blijkt uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer.

Onderzoek | 28 april 2020
28 april 2020

Hoe gaan werkgevers om met thuiswerkende werknemers met kinderen?

Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.

Onderzoek | 23 april 2020
23 april 2020

Nederlanders eten steeds minder vlees

Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Actueel | 23 april 2020
23 april 2020

GRBN partners to relaunch Global Trust Survey

The Global Research Business Network (GRBN) has partnered with ten research associations across the globe to update its GRBN Global Trust Survey, which was last conducted in 2018 and measures public trust in research companies compared with other organisations and sectors.

Actueel | 21 april 2020
21 april 2020

Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering

Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.

Ook de laatste bytes ontvangen?