Smart home abonnementen €500 miljoen waard
De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.
MBO- en VMBO-scholieren steken minder tijd in hun huiswerk, maar hebben het vaker af
Ondanks dat 16- en 17-jarige MBO en VMBO scholieren minder tijd besteden aan hun huiswerk, geven meer scholieren aan altijd het huiswerk af te hebben dan 16- en 17-jarige scholieren op het HAVO, VWO, HBO en WO, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.
Drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren drinken wekelijks alcohol
Sinds 2014 is het voor Nederlanders jonger dan 18 jaar niet meer toegestaan om alcohol te kopen. Desondanks drinken drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren nog wekelijks alcohol, blijkt uit onderzoek van Team Vier in samenwerking met scholieren van het Christelijk Lyceum Zandvliet.
Wat is de houding van Millennials en Gen Z’ers in het debat omtrent de stikstofcrisis
MediaTest heeft een onderzoek uitgevoerd naar de houding van jongeren in het debat omtrent de stikstofcrisis. In totaal hebben ruim 350 jongeren van 16 tot 39 jaar hun mening gegeven over de diverse betrokken partijen bij de stikstofcrisis en de mogelijke oplossingen hiervoor.
Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials
Social media verliest aan populariteit onder jongeren, samenhangend is het bewustzijn omtrent hun privacy wel gestegen en blijkt het print magazine bestand tegen de digitalisering. Dit blijkt onder andere uit de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials. Het onderzoek werd uitgevoerd door MediaTest en Wayne Parker Kent.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
YEP’s sorteren beperkt voor op hun oude dag
Young Elderly Persons, mensen van 55 tot 75 jaar, in of vlak voor die derde levensfase, voelen zich over het algemeen behoorlijk tevreden met hun leven. Ze zijn doorgaans (nog) gezond, actief en leiden een sociaal leven.
Kwart van de Nederlanders maakt gebruik van de deeleconomie
Eén op de vier Nederlanders maakt weleens gebruik van gedeelde producten of diensten. Dat blijkt uit onderzoek van Team Vier. Airbnb wordt van alle gedeelde producten en diensten het meest gebruikt.
TV-Reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019
In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de eerste helft van 2018. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 354 miljoen, een groei van 1,2%.
Omvang en karakteristieken WsW in kaart gebracht
In opdracht van het ministerie van SZW voert Panteia de Wet sociale werkvoorziening(Wsw)-statistiek uit. Jaarlijks rapporteert Panteia over de omvang en de karakteristieken van de Wsw door middel van een rapportage.
Generatie Z world changers
In een drietal whitepapers neemt bureau YoungWorks Generatie Z, geboren tussen 2000 en 2015, onder de loep. Deel 1 gaat in op de invloed van digitalisering op Generatie Z. Generatie Z is de eerste generatie die geen wereld zonder internet kent.
Jonge Nederlanders bereid te overbieden op huis
Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.
Consument kijkt meer video on demand
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.