Jonge Nederlanders bereid te overbieden op huis
Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.
Consument kijkt meer video on demand
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.
Jongeren kijken meer televisie
De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 81⁄2 uur aan media. Het grootste deel van de mediatijd wordt besteed aan het kijken van video, 184 minuten per dag.
Onderweg met kinderen in de auto
DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.
Gemeenten Utrecht en Zoetermeer starten met De Tweede Mening!
Afgelopen week zijn de gemeente Utrecht en gemeente Zoetermeer, in samenwerking met Totta, gestart met de pilot van De Tweede Mening. De Tweede Mening is een online inwonerspanel waar besluiten uit het sociaal domein (WMO, Werk & Inkomen, jeugdzorg, etc.) worden voorgelegd aan inwoners van beide gemeenten.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Aantal Nederlanders dat koopt via smartphone in 4 jaar tijd verdriedubbeld
44% van de Nederlanders shopt met zijn of haar smartphone. Het mobiel winkelen is verdriedubbeld ten opzichte van 2015, toen was dit nog 14%. Deze cijfers komen uit recent onderzoek van Ruigrok NetPanel.
Voorbereiding zomervakantie leidt tot stress bij Nederlanders
De aanloop naar de zomervakantie is niet voor iedereen in Nederland een aaneenschakeling van vreugdevolle momenten. De voorbereidingen voor de zomervakantie zorgen namelijk bij 70 procent van de Nederlanders voor stress.
Huiseigenaar optimistisch over overwaarde
Acht op de tien Nederlandse huiseigenaren verwachten winst te maken als ze hun woning op dit moment zouden verkopen. Slechts één op de tien denkt geen winst te maken. Dat blijkt uit onderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van ABN AMRO onder 1.250 woningbezitters uitgevoerd door Ipsos.
Nederlander onderschat eigen drinkwaterverbruik fors
Nederlanders denken dat ze elke dag 60 liter drinkwater verbruiken terwijl het werkelijk 120 liter is, blijkt uit onderzoek van Kantar in opdracht van drinkwaterbedrijf Vitens onder ruim 2200 mensen.
Ouderen wachten met aanpassen woning
Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen.
Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019
Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!
Podcasts populair onder jongeren
2.250.000 Nederlanders geven aan naar Podcasts te luisteren (MeMo², april 2019). Met een maandbereik van meer dan 13% zijn met name de hoogopgeleide jongeren en young professionals verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Podcast.

