Onderzoek | 13 september 2021
TV onverminderd belangrijk in ons leven
Op 2 oktober 1951 werd de eerste officiële Nederlandse televisie-uitzending vanuit Bussum verzorgd. Anno 2021 speelt televisie nog steeds een belangrijke rol in het leven van het Nederlands publiek. Dat blijkt uit onderzoek van DVJ Insights in opdracht van NPO. Uit de resultaten blijkt dat 81% van de ondervraagden van 13+ vindt dat televisieprogramma’s van...
Onderzoek | 13 september 2021
Genomineerden Klant- en Medewerkerbeleving Awards 2021 bekend
Welke organisaties in Nederland presteerden de afgelopen twee jaar het best op het gebied van klant- en medewerkerbeleving? Dat blijkt op 7 oktober, wanneer Integron (voor de 11de keer) de Beleving Awards uitreikt. Dit jaar staat de bijeenkomst in het teken van de mensgerichte organisatie. Voor de Beleving Awards zijn 42 organisaties genomineerd in 16...
Onderzoek | 09 september 2021
Coolblue levert beste online klantervaring
Volgens de nieuwste editie van Digital Excellence Monitor van WUA levert Coolblue de beste online klantervaring. De totale ranking bestaat uit 137 toonaangevende Nederlandse websites. ANWB, Greenchoice en KPN gaan aan kop in zes onderliggende branchespecifieke ranglijsten. De strijd om de koppositie gaat dit jaar tussen twee e-commerce giganten. Coolblue scoort 74 van de 100...
Actueel | 08 september 2021
Tijd om feiten van fabels te onderscheiden
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen buigt zich over vanzelfsprekende zaken die wat meer tegenwicht kunnen gebruiken. Tijd voor...
Onderzoek | 08 september 2021
Medewerkers actief betrokken bij vormgeven ideale werkplek
Steeds meer werkgevers denken na over de ideale werkplek na corona. Medewerkers zijn in groten getale gewend geraakt aan het thuiswerken. Daarnaast verandert de functie van het kantoor. Veel organisaties (93%) betrekken hun medewerkers bij het vormgeven van de werkomgeving. Een onderzoek van facilitair dienstverlener HEYDAY, uitgevoerd door Markteffect. Drie op de vijf organisaties (59%)...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 07 september 2021
Liever offline dan online advertenties
Ondanks de prominente plaats die digitale platformen innemen in het dagelijks leven, blijven consumenten wereldwijd positiever staan tegenover reclame in offline kanalen zoals bioscopen, gesponsorde evenementen, tijdschriften en reclame op de winkelvloer (POS). Dat blijkt uit Kantars wereldwijde Ad equity -ranglijst van mediakanalen en mediamerken. De positieve houding tegenover advertenties via traditionele mediakanalen is ook...
Onderzoek | 06 september 2021
Nederlanders trekken er weer op uit, maar online is here to stay
Nederland gaat langzaam weer open. We mogen voorzichtig weer op reis, winkelen, naar een restaurant of een evenement. En daar maken we gebruik van. Dat blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators in samenwerking met de VU. Dat Nederland weer open gaat is goed nieuws voor veel ondernemers. Een merk dat hier meteen mee aan...
Onderzoek | 30 augustus 2021
Jongste generatie wil liefst doneren aan beter milieu
Vraag jongeren welke goededoelenorganisatie zij financieel het liefst willen steunen, dan kiezen ze waarschijnlijk organisaties voor natuurbehoud en milieubescherming. De Dierenbescherming (1), de Dierenambulance (4) en het Wereld Natuur Fonds (5) staan in de top 5 van sterkste merken onder jongeren van 6 tot 18 jaar. Bij volwassenen vallen dezelfde organisaties buiten de top 10....
Onderzoek | 26 augustus 2021
Ook babyboomers kopen meer online
In het afgelopen jaar hebben ook de babyboomers hun koopgedrag – noodgedwongen – aangepast. Mede onder invloed van corona zijn ook zij steeds meer online gaan kopen, vaker dan voor corona. Ze doen inmiddels niet meer onder voor de jongere generaties. Belangrijk dus voor online marketeers om bij de ontwikkeling van hun websites, apps en...
Onderzoek | 25 augustus 2021
Nederland scoort gemiddeld op diversiteit
Van de Nederlandse bedrijven heeft 42% geen duidelijk beleid op het gebied van diversiteit en inclusiviteit, en dat geldt vooral voor het MKB. Nederland scoort daarmee ondergemiddeld. Dat blijkt uit het Future of Work Report van Monsterboard, op basis van onderzoek door Dynata. Diversiteit en inclusiviteit zijn al langer belangrijk voor werkgevers wereldwijd, maar sociale...
Onderzoek | 24 augustus 2021
Waarden bepalen acceptatie genderdiversiteit
De discussies lopen soms hoog op. Net als de verwarring. Non-binair, LHBTI+, voel je je meisje of jongen, man of vrouw en hoe moet de maatschappij daar in woord en daad mee rekening houden? André Kamphuis van Motivaction, schreef er een bijdrage over. ‘Als het om gender gaat, zijn waarden misschien wel belangrijker dan leeftijd.’...
Onderzoek | 23 augustus 2021
Gen Z doet meer aan gamen dan aan sociale media
Gamen is de meest populaire vrijetijdsbesteding van Gen Z, volgens onderzoek van gaming-onderzoeker Newzoo. Gen Z-consumenten zeggen dat ze een kwart van hun vrije tijd besteden aan het spelen van videogames, en daarmee is het de populairste activiteit. Ter vergelijking: 18% van hun vrije tijd wordt besteed aan sociale media en 17% aan het streamen...