Onderzoek | 25 augustus 2021
Nederland scoort gemiddeld op diversiteit
Van de Nederlandse bedrijven heeft 42% geen duidelijk beleid op het gebied van diversiteit en inclusiviteit, en dat geldt vooral voor het MKB. Nederland scoort daarmee ondergemiddeld. Dat blijkt uit het Future of Work Report van Monsterboard, op basis van onderzoek door Dynata. Diversiteit en inclusiviteit zijn al langer belangrijk voor werkgevers wereldwijd, maar sociale...
Onderzoek | 24 augustus 2021
Waarden bepalen acceptatie genderdiversiteit
De discussies lopen soms hoog op. Net als de verwarring. Non-binair, LHBTI+, voel je je meisje of jongen, man of vrouw en hoe moet de maatschappij daar in woord en daad mee rekening houden? André Kamphuis van Motivaction, schreef er een bijdrage over. ‘Als het om gender gaat, zijn waarden misschien wel belangrijker dan leeftijd.’...
Onderzoek | 23 augustus 2021
Gen Z doet meer aan gamen dan aan sociale media
Gamen is de meest populaire vrijetijdsbesteding van Gen Z, volgens onderzoek van gaming-onderzoeker Newzoo. Gen Z-consumenten zeggen dat ze een kwart van hun vrije tijd besteden aan het spelen van videogames, en daarmee is het de populairste activiteit. Ter vergelijking: 18% van hun vrije tijd wordt besteed aan sociale media en 17% aan het streamen...
Onderzoek | 23 augustus 2021
Nederlander weinig bewust van dagelijkse boodschappen
De Nederlandse consument heeft een vertekend beeld van het eigen gedrag bij het kopen van voedsel. Dit blijkt uit onderzoek van Direct Research in opdracht van LTO Nederland. De gemiddelde Nederlander overschat de kosten van voedsel en denkt in de supermarkt twee keer zoveel uit te geven dan in werkelijkheid gebeurt. Tegelijk wordt door de...
Onderzoek | 23 augustus 2021
Grote interesse in woninginrichting
De afgelopen jaren is er veel gebeurd in de woonbranche. De huizenmarkt staat onder druk en ook het vele thuiswerken heeft invloed op de interesse voor woninginrichting van de Nederlandse consument. Dat blijkt uit onderzoek van DPG Grow, uitgevoerd door Panel Inzicht. Bijna alle respondenten (94%) zeggen interesse te hebben in woninginrichting. Slechts een klein...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Best practices | 18 augustus 2021
De nummer 1 hit voorspellen – met hersenactiviteit!
Natuurlijk is het succes van een nummer van ontzettend veel factoren afhankelijk, zoals draaien op de radio, mond-tot-mond reclame en het marketingbudget. Maar is de hersenactiviteit van de luisteraars - hun emotionele reactie – ook belangrijk? Nikki Leeuwis van Unravel Research deed er onderzoek naar en schreef er een blog over. Binnen de entertainmentwereld is...
Onderzoek | 18 augustus 2021
Consumptie huishoudens groeit
In juni 2021 hebben consumenten 6,4% meer besteed dan in juni 2020, meldt het CBS. De stijging is minder groot dan in april en mei, toen de consumptie met respectievelijk 12,1 en 11% groeide. De hoge groeicijfers in het voorjaar van 2021 komen onder meer doordat de consumptie in het voorjaar van 2020 op een...
Onderzoek | 18 augustus 2021
B2B-organisaties blijven achter in customer experience
B2B-organisaties lopen op gebied van customer experience behoorlijk achter op andere organisaties, blijkt uit onderzoek van Blauw Research in 11 sectoren in Nederland. En dat is vreemd want B2B-organisaties hebben vaak meer één-op-één klantcontacten dan B2C-organisaties. Uit de Customer Experience Benchmark van Blauw komt naar voren dat de online dienstverlening van B2B-organisaties minder goed aansluit...
Onderzoek | 17 augustus 2021
Nederland wereldwijd hardste groeier in e-commerce
Nederlandse ondernemers en bedrijven hebben zich ten opzichte van andere landen volop aangepast aan de verschuiving naar digitale verkoop. De Q2 Shopping Index van Salesforce laat zien dat de omzet in vergelijking met het tweede kwartaal 2020 in Nederland met 28% is gegroeid. Wereldwijd steeg die omzet met een bescheiden 3% en in buurland België...
Actueel | 16 augustus 2021
AP publiceert aanbevelingen voor smart cities
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) publiceert aanbevelingen voor de ontwikkeling van zogenoemde smart city-toepassingen. De aanbevelingen zijn bedoeld voor gemeenten die met slimme sensoren en meetapparatuur data in de openbare ruimte verzamelen of dat van plan zijn. In mei en juni schreven we al uitgebreid over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens oplegde aan de gemeente...
Bureaus | 16 augustus 2021
Haystack Consulting lanceert ‘Finish First’ – innovation done differently!
Op elk moment kunnen springen, is wat ons overeind houdt - niet alleen in Covid-tijden, maar ook in een onderzoeksindustrie die steeds snellere doorlooptijden in onderzoek eist. Van innovaties, lanceringen en communicatie wordt verwacht dat ze sneller dan ooit van start gaan. Wie niet snel reageert, loopt het risico irrelevant te zijn nog voor de...
Onderzoek | 16 augustus 2021
Nederlanders besteden €1,4 miljard aan productabonnementen
Nederlandse consumenten geven jaarlijks € 1,4 miljard uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit het onderzoek Product Abonnementen van Multiscope. Het merendeel van de jaarlijkse omzet van productabonnementen gaat naar voeding (59%). Dit komt neer op ongeveer € 846 miljoen. Op flinke afstand volgen...

