Nederlanders op zoek naar balans in smartphone gebruik
Recent onderzoek van Ruigrok NetPanel laat zien dat veel Nederlanders worstelen met hun smartphonegebruik. Enerzijds is de smartphone heel nuttig en voor velen zelfs onmisbaar. Anderzijds zorgt de smartphone ook voor irritaties en frustratie. Veel Nederlanders zoeken manieren om hier mee om te gaan.
Hogere respons bij inkorten en vereenvoudigen vragenlijst: pilot in drie GGD-regio's
Drie GGD’s en I&O Research onderzochten het effect van een verkorte en vereenvoudigde vragenlijst op de hoogte en samenstelling van de respons. Doel: handvatten bieden voor de aanpak van de Gezondheidsmonitor die GGD’s in Nederland in 2020 gaan uitvoeren onder volwassenen en ouderen.
Totta Research en Totta data lab overgenomen door Blue Field Agency
Marketingbureau Blue Field Agency heeft bekendgemaakt dat Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab voortaan opereren onder de vlag van Bluefield. Dit najaar zullen de bedrijven verhuizen naar één gezamenlijk pand in Amsterdam.
Expertise center (8): data-literacy skills gevraagd!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over data-literacy.
Omzet in marktonderzoek branche wereldwijd gestegen
Volgens het jaarlijkse Esomar Global Market Research rapport is de omzet van de wereldwijde insights branche, inclusief tradioneel als nieuwe sectoren, gestegen van US$ 76bn in 2017 naar US$ 80bn in 2018. Nieuwe disciplines zoals data analytics zorgen voor de meeste groei.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Modellen voor Marketing-Insights
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
Het leasen van producten steeds meer geaccepteerd
Je fiets leasen bij Swapfiets, je spijkerbroek bij MUD en je koelkast bij Dixons: het is tegenwoordig mogelijk om allerlei producten te leasen. Nederland staat daar ook steeds meer voor open: voor precies eenderde van de consumenten is het leasen van producten inmiddels zeker een optie.
GRIT Business & Innovation report 2019
GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport.
GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020
GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.
Veylinx opent kantoor in New York
Veylinx’s derde kantoor is geopend in New York. Hiermee wil het bedrijf voldoen aan de groeiende vraag van multinational klanten naar wereldwijde consumer research. Veylinx werkt al samen met een aantal internationale klanten zoals Unilever, Heineken, P&G, Danone and Phillips.
Hoe media je onderzoek oppakken
‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.
InSites Consulting versterkt community-aanbod met overname Join the Dots
InSites Consulting heeft onlangs de overname aan van Join the Dots, een innovator in online insight-community’s, aangekondigd. Join the Dots is het vierde bedrijf dat door het marktonderzoeksbureau wordt overgenomen in amper anderhalf jaar tijd.