Totta data lab gaat algoritmediscussie opnieuw aanwakkeren
Totta data lab ontwikkelde onlangs het algoritme CENSO©. Dit algoritme detecteert en censureert gegevens in documenten, bijvoorbeeld persoonsgegevens en handtekeningen. Het afgelopen jaar was er veel aandacht voor de ontwikkeling en het gebruik van algoritmes, zowel in politiek Den Haag als in de maatschappij.
Dapresy en Nebu gaan samenwerking aan
Dapresy en Nebu gaan samenwerken op het gebied van Customer Experience. Het nieuwe gecombineerde product biedt klanten een uitgebreide oplossing omtrent Sample Management, Data Collection, Reporting en Case Management.
SMART op het Digital Analytic Congres, wat waren de key learnings?
Het SMART bestuur was dit jaar aanwezig bij alweer de vierde editie van het Digital Analytics Congres. Een bijzondere editie met alleen maar vrouwelijke sprekers met expertises op het gebied van analytics, data science, CRO, personaliseren en vele andere (digitale) vaardigheden.
AnalitiQs en No Ties bundelen krachten
Data & analytics dienstverlener AnalitiQs heeft onderzoeksbureau No Ties, onder andere bekend van de panels Invotes en Peil.nl, overgenomen. Beide partijen werken al geruime tijd samen en blijven onder hun eigen naam opereren. Hun dienstverlening op het gebied van HR-analytics en Marketing & Customer Intelligence zal hierdoor worden uitgebreid.
Nederlanders op zoek naar balans in smartphone gebruik
Recent onderzoek van Ruigrok NetPanel laat zien dat veel Nederlanders worstelen met hun smartphonegebruik. Enerzijds is de smartphone heel nuttig en voor velen zelfs onmisbaar. Anderzijds zorgt de smartphone ook voor irritaties en frustratie. Veel Nederlanders zoeken manieren om hier mee om te gaan.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Hogere respons bij inkorten en vereenvoudigen vragenlijst: pilot in drie GGD-regio's
Drie GGD’s en I&O Research onderzochten het effect van een verkorte en vereenvoudigde vragenlijst op de hoogte en samenstelling van de respons. Doel: handvatten bieden voor de aanpak van de Gezondheidsmonitor die GGD’s in Nederland in 2020 gaan uitvoeren onder volwassenen en ouderen.
Totta Research en Totta data lab overgenomen door Blue Field Agency
Marketingbureau Blue Field Agency heeft bekendgemaakt dat Immense, Link Design, Totta Research en Totta data lab voortaan opereren onder de vlag van Bluefield. Dit najaar zullen de bedrijven verhuizen naar één gezamenlijk pand in Amsterdam.
Expertise center (8): data-literacy skills gevraagd!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over data-literacy.
Omzet in marktonderzoek branche wereldwijd gestegen
Volgens het jaarlijkse Esomar Global Market Research rapport is de omzet van de wereldwijde insights branche, inclusief tradioneel als nieuwe sectoren, gestegen van US$ 76bn in 2017 naar US$ 80bn in 2018. Nieuwe disciplines zoals data analytics zorgen voor de meeste groei.
Modellen voor Marketing-Insights
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
Het leasen van producten steeds meer geaccepteerd
Je fiets leasen bij Swapfiets, je spijkerbroek bij MUD en je koelkast bij Dixons: het is tegenwoordig mogelijk om allerlei producten te leasen. Nederland staat daar ook steeds meer voor open: voor precies eenderde van de consumenten is het leasen van producten inmiddels zeker een optie.
GRIT Business & Innovation report 2019
GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport.