GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020
GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.
Veylinx opent kantoor in New York
Veylinx’s derde kantoor is geopend in New York. Hiermee wil het bedrijf voldoen aan de groeiende vraag van multinational klanten naar wereldwijde consumer research. Veylinx werkt al samen met een aantal internationale klanten zoals Unilever, Heineken, P&G, Danone and Phillips.
Hoe media je onderzoek oppakken
‘Milieufreaks vaak ergste vervuilers’ kopte de Telegraaf op 7 maart naar aanleiding van onderzoek dat I&O Research had uitgevoerd. Ook andere landelijke media kwamen met koppen die niet helemaal of helemaal niet klopten. Hoe kon dit gebeuren? En welke lessen voor onszelf of het (opinie)onderzoek zijn hieruit te trekken?, vraagt Peter Kanne, I&O Research zich af.
InSites Consulting versterkt community-aanbod met overname Join the Dots
InSites Consulting heeft onlangs de overname aan van Join the Dots, een innovator in online insight-community’s, aangekondigd. Join the Dots is het vierde bedrijf dat door het marktonderzoeksbureau wordt overgenomen in amper anderhalf jaar tijd.
Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt
Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Investeren in insights: Bewijs je waarde
Over de waarde van insights zijn de lezers van Clou het wel eens. Maar binnen organisaties is niet iedereen ervan doordrongen dat bij inzichten ook investeringen horen.
Expertise center (7) Leve de revolutie!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in Clou. Deze keer over insights-professionals.
We zijn erg van de praktische vertaling
Ze waren alle drie genomineerd voor Young Talent van het jaar 2019 bij de MOAwards, een goede reden om ze een aantal vragen voor te leggen. Milou Ehrismann (Underlined), Jan Aarts (DVJ Insights) en Pauline van der Wel (Ipsos) over het gratis delen van kennis, geestdodende surveys en verschuivende rollen. Op 12 juni 2019 werd Pauline uitgeroepen tot winnaar.
Nieuw naslagwerk voor het vakgebied
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing- Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
Eigen organisatie is moeilijk te veranderen
Meer dan een derde van alle medewerkers in Nederland vindt dat de eigen organisatie onvoldoende in staat is om te veranderen. Dat blijkt uit de ‘Nationale Benchmark Verandervermogen 2018’ van adviesbureau Business Fitscan, gebaseerd op onderzoek van RenM|Matrix onder 1.500 werknemers in Nederland – topmanagers, leidinggevenden en medewerkers – uit verschillende sectoren.
Een jaar AVG in de praktijk
De AVG is nu een jaar oud. Organisaties hebben inmiddels ervaring met de implicaties die de AVG heeft op de bedrijfsvoering. In opdracht van Rendement heeft Motivaction onderzocht hoe men een jaar AVG in de praktijk ervaren heeft.
Fusie tussen GroenLinks en PvdA kan sterke, brede partij opleveren
Bijna acht op de tien kiezers (78%) vinden dat er momenteel te veel politieke partijen meedoen aan de verkiezingen, waardoor er te veel versnippering is. Ruim vier op de tien kiezers (42%) vinden het goed dat ook kleine partijen in de Tweede Kamer kunnen komen.