Bureaus | 09 december 2019
09 december 2019

Completion of Kantar transaction

WPP announced that it has completed the transaction to sell 60% of Kantar, its global data, research, consulting and analytics business, to Bain Capital Private Equity, with respect to approximately 90% of the Kantar business, and that the proportionate transaction proceeds have been received.

Best practices | 21 november 2019
21 november 2019

De Tesla van het bereiksonderzoek: We willen merken meer controle en regie geven

Het crossmediale meet- en validatieplatform THX vertelt niet alleen wie gisteren een uiting van McDonalds heeft gezien, maar ook of die consument daadwerkelijk naar de McDonalds is geweest. ‘Merken krijgen direct inzage in de effecten van hun crossmediale inzet’, belooft Marcel Vogels van MeMo2.

Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Bluefield neemt Totta over: Er is behoefte aan een alles onder 1 dak-formule

A little while ago, Bluefield consisted of five different companies’. Dit staat op de site van Bluefield dat onlangs liet weten vier bedrijven te hebben overgenomen: Totta Research, Totta data lab, Immense en Link Design. Daarmee groeide het in één klap van 20 naar ruim 100 medewerkers.

Onderzoek | 21 november 2019
21 november 2019

Gebruik van podcasts is flink gestegen

De ontwikkeling van de podcast in Nederland heeft het afgelopen half jaar een flinke vlucht genomen. Inmiddels luisteren miljoenen Nederlanders naar podcasts. Dit blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor, een representatief onderzoek onder 1.039 Nederlanders dat in november 2019 voor de tweede keer werd uitgevoerd.

Bureaus | 20 november 2019
20 november 2019

New Ipsos fully automated DIY research platform

Ipsos has launched a self-service research platform called Ipsos.Digital, offering clients simplified access to global research capabilities and insights. 

Onderzoek | 20 november 2019
20 november 2019

The challenge of plastic packaging and waste

Ipsos global survey called ‘A Throwaway World’ reveals 8 in 10 people believe manufacturers should be obliged to reduce packaging waste. Ipsos latest Global Advisor survey finds 80% of people around the world saying that manufacturers should be obliged to help with the recycling and reuse of the packaging that they produce.

Actueel | 18 november 2019
18 november 2019

Hoeveel PE-punten heb jij al?

Registreer je PE-punten in ‘MijnMOA’ en word MOA Qualified Insights Professional! Met het MOA Permanente Educatie (PE) programma behaal je punten voor gevolgde opleidingen, trainingen, workshops en andere vormen van educatie/kennis overdracht. Wanneer deze binnen het vakgebied van Marketing Insights, Onderzoek en Analytics vallen, kun je de PE-punten hiervan laten registreren in jouw persoonlijke PE-overzicht “Mijn MOA”.

Onderzoek | 18 november 2019
18 november 2019

Nederlander wacht met smart op Black Friday

Black Friday wordt steeds populairder in Nederland en consumenten overwegen massaal om hun aankopen uit te stellen. Het Amerikaanse kortingsfenomeen, dat dit jaar op 29 november valt, geniet een bekendheid van liefst 80% onder de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 07 november 2019
07 november 2019

Amsterdam is ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld

Berlijn en de Nieuw-Zeelandse stad Auckland lopen wereldwijd het meest voorop als het gaat om stedelijke mobiliteit. En Amsterdam is de ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld. Dat blijkt uit Kantars studie Mobility Futures.

Onderzoek | 07 november 2019
07 november 2019

Nederlanders gaan steeds vaker op zoek naar korting

Marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl presenteren de Nationale Kortingsmonitor 2019. Daaruit blijkt dat het de Nederlander kortingsbewuster is dan ooit tevoren. En dit in een tijd waarin de economie stijgt.

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

MetrixLab gebruikt AI in 24-uurs advertentie copy pre-testing tool

MetrixLab heeft een nieuwe tool ontwikkeld die klanten in staat stelt advertenties binnen 24 uur te pre-testen. ACT Instant gebruikt “machine’ en ‘deep learning” elementen van artificial intelligence (AI) om de prestatie van de advertentie te voorspellen zonder gebruik te maken van surveys of respondenten. 

Bureaus | 05 november 2019
05 november 2019

Wepublic en Motivaction lanceren samen het ReputatiePanel

Motivaction en Wepublic starten in november met het ReputatiePanel, waarin zij inzichten van professionals verzamelen. In het ReputatiePanel zitten experts uit het reputatie- en communicatievak die viermaal per jaar vragen op het gebied van reputatie voorgelegd krijgen. De inzichten worden vervolgens weer met deze experts gedeeld.

Ook de laatste bytes ontvangen?