Bureaus | 03 maart 2020
03 maart 2020

MarketResponse neemt meerderheidsbelang in 4orange

MarketResponse International Group heeft een belang van 85% verworven in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing infrastructuur. Daarmee versterkt MarketResponse zijn portfolio en toonaangevende positie op de Nederlandse markt.

Bureaus | 27 februari 2020
27 februari 2020

InSites Consulting Nederland versterkt leiderschap

Met een jaar-op-jaar groei van meer dan 20% breidt de Nederlandse branche van InSites Consulting zijn klantenportefeuille fors uit, met zowel meer internationale als nationale klanten. Om aan die vraag te voldoen, is een solide team nodig, met een versterking en herschikking van het leiderschap tot gevolg.

Onderzoek | 25 februari 2020
25 februari 2020

Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder

Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Why 'research'​ leads marketers astray

Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.

Bureaus | 24 februari 2020
24 februari 2020

CMNTY launches MoodBoard feature with image recognition

Insights community software firm CMNTY Corporation has added a new feature called ‘MoodBoard’, allowing community members to add images to a digital canvas. The feature makes it simple and playful for people to visualize their thoughts and ideas, for example as part of online co-creation sessions.

Bureaus | 12 februari 2020
12 februari 2020

Ipsos neemt meerderheidsbelang in Askia

Ipsos heeft aangekondigd een meerderheidsbelang te nemen in survey technology leverancier Askia. Met deze acquisitie wil Ipsos het survey platform van de toekomst verder uitbouwen. 

Best practices | 11 februari 2020
11 februari 2020

Design thinking in een super wicked wereld

De problemen in onze maatschappij liegen er niet om. Terrorisme, global warming, moderne slavernij, wapenhandel… het zijn zogenaamde ‘super wicked problems’, oftewel megacomplexe ongestructureerde vraagstukken die vragen om een herontwerp van onze samenleving. We lossen ze op door te experimenteren en te kijken wat werkt en wat niet.

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

Focus op de toekomst tijdens MIE’20

De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis.

Personalia | 10 februari 2020
10 februari 2020

Daan Versteeg nieuwe Country Manager Ipsos

Daan Versteeg is sinds 4 februari 2020 de nieuwe Country Manager van Ipsos in Nederland. Hij volgt Harald Hasselmann op die binnen Ipsos in een andere functie werkzaam blijft. De komende maanden vindt er overdracht tussen hen plaats.

Bureaus | 04 februari 2020
04 februari 2020

Markteffect neemt Dynamic Concepts Consultancy over

Markteffect uit Eindhoven heeft branchegenoot Dynamic Concepts Consultancy per 1 februari 2020 overgenomen. Dynamic Concepts Consultancy zal volledig geïntegreerd worden in de vestiging van Markteffect in Eindhoven.

Bureaus | 22 januari 2020
22 januari 2020

Motivaction start samenwerking met digitalAudience

De doelgroepsegmentatie Mentality van Motivaction is nu beschikbaar voor gebruik bij digitalAudience voor audience targeting, onboarding, website en CRM insights op alle platformen en partners van digitalAudience.

Bureaus | 20 januari 2020
20 januari 2020

DVJ Insights opent kantoor in Duitsland

DVJ Insights breidt zijn activiteiten in Duitsland uit met de opening van een kantoor in Hamburg. Het marketing en analytics bureau gevestigd in Nederland en de UK, wil dichter bij de Duitse markt en huidige activiteiten staan.

Ook de laatste bytes ontvangen?