Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog
Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.
Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne
Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel.
Z – de kopers van de toekomst; ze geven graag hun mening
Irene Joris, researchmanager bij Markteffect, weet precies wat Generatie Z anders maakt dan eerdere generaties. Ze legt uit hoe onderzoekers deze doelgroep het beste benaderen. Op MIE 2020 gaf Irene Joris samen met organisatiepsycholoog en generatie-expert Aart Bontekoning en strategisch marketingbureau The Valley een drie uur durende masterclass.
MOA ondersteunt haar bureau-leden tijdens coronacrisis
Het zijn roerige tijden, bureaus hebben het zwaar. Face to face onderzoek ligt plat, kwalitatief onderzoek staat onder druk, opdrachten worden gecanceld, omzetdaling etc. De MOA doet er alles aan om haar bureau-leden in deze tijd extra te ondersteunen. Zo worden de MOA-leden op de hoogte van het laatste nieuws over de regels en mogelijkheden die momenteel door de overheid worden aangeboden.
Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten
Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan?
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Clou 97 nu online
De abonnees op Clou zouden op 10 april het eerstkomende nummer per post ontvangen, maar nu veel mensen thuis werken, verschijnt Clou 97 helemaal digitaal, zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. Klik op de link voor het complete magazine.
DirectResearch bestaat 15 jaar!
In 2005 startte Okkie Boot DirectResearch met de onderliggende motivatie om marktonderzoek gemakkelijk, sneller en efficiënter te maken voor opdrachtgevers. Inmiddels bestaat het bedrijf 15 jaar en is er veel veranderd.
Covid-19 dossier van DVJ Insights
DVJ is al enkele weken geleden begonnen om in opdracht van RTL te peilen of en in welke mate Nederland zich zorgen maakt over het coronavirus en welke maatregelen er genomen worden.
Winnaars van de Dutch Marketing Awards
NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt.
ESOMAR en MrWeb starten Global MR Jobs Alliance
ESOMAR gaat samenwerken met MrWeb en partner Women In Research om zo een wereldwijde vacaturebank voor data en insights professionals te creeëren. “By saving them costs and admin we allow companies to promote a few positions they might otherwise have put on hold”, aldus ESOMAR.
Innovaties in marktonderzoek leggen worstelingen bloot van Insights professionals in een agile wereld
In deze blog brengt Durk Bosma, marktonderzoeksspecialist, verslag uit over de IIEX conferentie. De actuele innovaties in het vak leggen vooral de worstelingen bloot van insights professionals in een agile wereld.
Kies Nu Voor Online Kwalitatief
Voor veel bureaus zijn dit uitdagende tijden omdat Face-to-Face onderzoek moeilijker of zelfs onmogelijk wordt gemaakt door COVID-19. Niet alleen deelnemers zijn bezorgd, opdrachtgevers vragen ook om alternatieven.
CMNTY ondersteunt bureaus en bedrijfsonderzoekers al meer dan een decennium bij het uitvoeren van online kwalitatief onderzoek. Door innovatieve software, maar ook door ondersteuning bij strategie, ontwerp, moderatie en analyse.