Onderzoek | 15 september 2021
Consumers respond more to ads in suitable contexts
Ad context increases memorability up to 40%, according to new biometric research from Integral Ad Science (IAS) and Neuro-Insight. ‘Using the latest neuroscience and neurometrics, this study demonstrates the specific ways that a webpage’s context can dramatically alter how audiences recall and respond to ads,’ said Tony Marlow, CMO, IAS. ‘As our industry prepares for...
Actueel | 25 augustus 2021
Michiel Dullaert en Tim Zuidgeest bijten spits Best of MIE af
Met hun inspirerende en bestbeoordeelde sessies over datavisualisatie en neuromarketing openen zij Best of MIE ’21 op 22 en 23 september Live in de Jaarbeurs. Ontdek alles over de manier om impact te maken in presentaties, of kruip in het brein van je (website) bezoeker en neem de onbewuste hobbels in je customer journey weg....
Best practices | 25 augustus 2021
Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen
Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds naar voren. Zagen we nu bannerblindheid ontstaan in een e-mailnieuwsbrief? Het fenomeen trok voorbij in een oogwenk,...
Best practices | 18 augustus 2021
De nummer 1 hit voorspellen – met hersenactiviteit!
Natuurlijk is het succes van een nummer van ontzettend veel factoren afhankelijk, zoals draaien op de radio, mond-tot-mond reclame en het marketingbudget. Maar is de hersenactiviteit van de luisteraars - hun emotionele reactie – ook belangrijk? Nikki Leeuwis van Unravel Research deed er onderzoek naar en schreef er een blog over. Binnen de entertainmentwereld is...
Best practices | 12 augustus 2021
Waarom Pepsi direct naast Coca-Cola dodelijk is voor winkelverkoop
Best of MIE op 22 en 23 september is het live-vervolg op de Road to MIE van mei en juni. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, zoals die van Tom van Bommel van Unravel Research, die je leert hoe je onbewuste hobbels in de customer journey wegneemt. Hij...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Best practices | 17 juni 2021
De nieuwe NS-stem raakt ons
NS heeft een nieuwe omroepstem: Karin (van As). De stem vertelt de reiziger alles wat je over je reis moet weten. NS vroeg zich af hoe mensen emotioneel reageren op de stem van Karin en Neurensics deed er fMRI-onderzoek naar. De stem van Karin van As is wat de treinreiziger het vaakst van NS gaat...
Bureaus | 14 juni 2021
Lancering Research & Visual Nudging
In België is Research & Visual Nudging opgericht dat marktonderzoek en kleurwetenschappen combineert om zo meer inzicht te krijgen in het onbewuste consumentengedrag. De oprichters van Research & Visual Nudging zijn One Inch Whale en Color Navigator. Beide bedrijven werken al anderhalf jaar samen en met de nieuwe onderneming willen ze vooral research, predictive intelligence...
Actueel | 19 april 2021
Discover M(I)E: Vertelt de consument altijd de waarheid?
Ga tijdens Road to MIE mee op een reis door de wereld van neuromarketing. Tom van Bommel en Tim Zuidgeest staan aan de wieg van een van de snelst groeiende neuromarketingbedrijven van Nederland, Unravel Research. Bekende merken zoals Heineken, Albert Heijn en Nutricia helpen ze om meer inzicht te krijgen in waarom de consument z’n...
Actueel | 08 februari 2021
Buitenstebinnen
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen om beurten de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer Kees van Duyn die het idee bestrijdt dat je de wereld kunt...
Interviews | 10 december 2020
Neurofeiten en subjectieve verhalen
Neurensics kwam vorige maand met opmerkelijk nieuws naar buiten: Waldo Swijnenburg wordt directeur kwalitatief onderzoek. Opmerkelijk omdat Neurensics regelmatig betoogde dat het niet zoveel zin heeft om mensen vragen te stellen. En opvallend omdat Waldo Swijnenburg (voormalig managing partner MARE) de kwalitatieve tak gaat optuigen. Juist hij, afkomstig van een hardcore kwalitatief onderzoeksbureau, toonde zich...
Actueel | 02 december 2020
Eveline van Zeeland wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2020
Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is afgelopen week door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur is Eveline van Zeeland (ook medewerker van Daily Data Bytes en Clou magazine, red.) Eveline van Zeeland Volgens de jury handelt het boek handelt over het...
Personalia | 17 november 2020
Neurensics integreert neurotechnieken en kwalitatief onderzoek
Waldo Swijnenburg (oud-directeur onderzoeksbureau MARE) tekent bij Neurensics als directeur kwalitatief onderzoek. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van neurotechnieken en kwalitatief onderzoek. De afgelopen jaren heeft Neurensics zich steeds meer gericht op een integrale benadering van marktonderzoek. De gecombineerde aanpak wordt door de aanstelling van Waldo Swijnenburg ‘naar een hoger plan getrokken’. Neurodata zullen...