Onderzoek | 16 september 2020
16 september 2020

Nieuwe neuro-inzichten voor marketeers

Bijdrage Kennispartner Tekst Martin de Munnik Ons bewustzijn is slechts het topje van de ijsberg in de bepaling van ons gedrag, schrijft Dr. Pradeep al in 2008, de eigenaar van het bedrijf Neuro Focus dat later zal worden verkocht aan Nielsen. Een niet al te creatieve journalist plaatst bij het artikel een ijsberg en de...
Onderzoek | 17 juni 2020
17 juni 2020

Nederlanders positief tegenover heropstarten collectes

Nederlanders staan positief tegenover heropstarten van straatcollectes en huis-aan-huiswerving. Dat blijkt uit de donatiemonitor van neuromarketing onderzoeksbureau Bloakes.

Bureaus | 19 mei 2020
19 mei 2020

Validators ontwikkelt online neurotool EmotionFlow met Facial Coding en AI algoritmes

Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving. Toevoeging van Artificial Intelligence aan Facial Coding maakt analyse van gezichtsuitdrukkingen betrouwbaarder en voor meer toepassingen bruikbaar. Respondenten nemen namelijk deel in hun eigen natuurgetrouwe setting: thuis op de bank of onderweg.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Neurensics: corona studie naar verandering van koopgedrag

Voor het eerst sinds de uitbraak van de corona-pandemie is er een consumentenonderzoek gehouden naar de onbewuste invloed van de gepercipieerde gezondheidsconsequenties op het koopgedrag door Neurensics.

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

De meerwaarde van psychologisch inzicht

Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.

Interviews | 02 oktober 2018
02 oktober 2018

Eltine van der Veer, Braingineers: Zie het als Google Analytics voor emoties

Hoe ziet een onbewuste meting bij de Braingineers er in de praktijk uit? Research Director Eltine van der Veer, sinds deze zomer drager van de felbegeerde titel Insights Professional van het jaar, laat het zien.

Best practices | 25 september 2018
25 september 2018

Effectief adverteren: boodschappen doen in het brein

Is het meten van effecten van commercials in een laboratoriumomgeving een goede evaluatiemethode? Moeten we niet testen in een meer realistische setting, bijvoorbeeld als iemand kijkt naar een televisieprogramma, samen met anderen? Sjoerd Koornstra beschrijft een case waarin bewust kijken en onbewust verwerken samenkomen.

Actueel | 21 juni 2018
21 juni 2018

IPG Mediabrands – Nominatie AMMA Award

Video – doorkijken of niet? Met behulp van machine learning en neurowetenschap onderzocht IPG Mediabrands hoe de doorkijktijd van videocontent positief is te beïnvloeden. ‘Je ziet van alles in actie bij iemand die een video bekijkt, maar je wilt weten wat het betekent’, aldus chief data en tech officer Menno van der Steen van Mediabrands.

Best practices | 09 april 2018
09 april 2018

Voorbij de hype van het onbewuste

Een populaire stelling is dat 95% van het consumenten gedrag onbewust tot stand komt, oftewel: je hebt eigenlijk geen idee waarom je je tanden in dit artikel zet. Het belang van onbewuste invloed op onze keuzes is een feit, want wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk juist om deze reden zijn sommige marketeers, reclamestrategen en marktonderzoekers de laatste jaren fans van het onbewuste geworden.

Ook de laatste bytes ontvangen?