Interviews | 02 oktober 2018
02 oktober 2018

Eltine van der Veer, Braingineers: Zie het als Google Analytics voor emoties

Hoe ziet een onbewuste meting bij de Braingineers er in de praktijk uit? Research Director Eltine van der Veer, sinds deze zomer drager van de felbegeerde titel Insights Professional van het jaar, laat het zien.

Best practices | 25 september 2018
25 september 2018

Effectief adverteren: boodschappen doen in het brein

Is het meten van effecten van commercials in een laboratoriumomgeving een goede evaluatiemethode? Moeten we niet testen in een meer realistische setting, bijvoorbeeld als iemand kijkt naar een televisieprogramma, samen met anderen? Sjoerd Koornstra beschrijft een case waarin bewust kijken en onbewust verwerken samenkomen.

Actueel | 21 juni 2018
21 juni 2018

IPG Mediabrands – Nominatie AMMA Award

Video – doorkijken of niet? Met behulp van machine learning en neurowetenschap onderzocht IPG Mediabrands hoe de doorkijktijd van videocontent positief is te beïnvloeden. ‘Je ziet van alles in actie bij iemand die een video bekijkt, maar je wilt weten wat het betekent’, aldus chief data en tech officer Menno van der Steen van Mediabrands.

Best practices | 09 april 2018
09 april 2018

Voorbij de hype van het onbewuste

Een populaire stelling is dat 95% van het consumenten gedrag onbewust tot stand komt, oftewel: je hebt eigenlijk geen idee waarom je je tanden in dit artikel zet. Het belang van onbewuste invloed op onze keuzes is een feit, want wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk juist om deze reden zijn sommige marketeers, reclamestrategen en marktonderzoekers de laatste jaren fans van het onbewuste geworden.

Ook de laatste bytes ontvangen?