Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen
‘Product analytics maatstaf voor digitaal succes’
Het coronavirus verandert het online mediagedrag
Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.
Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder
Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.
Check je A/B-testen op Sample Ratio Mismatch met de SRM checker
Tijdens het Digital Analytics Congres 2019 sprak Annemarie Klaassen in haar 10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren al over SRM (Sample Ratio Mismatch). Controleer of je bezoekers wel evenredig worden verdeeld over variant A en B. Als dit ver uit een loopt is er iets aan de hand. Een valide test zul je dan niet draaien. Een veel voorkomend probleem waar we vaak niet bij stil staan en waardoor je A/B-test waardeloos wordt. Er is een oplossing.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren
Annemarie Klaassen sprak tijdens het Digital Analytics Congres 2019 over een succesvoller CRO-programma. Ze gaf 10 praktische tips hoe je de validiteit van je A/B-testen kunt checken en waarborgen.
Van gat in de markt naar gat in de maatschappij
Lore Elzinga, School of Insights, doet in haar blog verslag van de MarketingTroonrede. Belangrijkste conclusie: Zo’n driekwart van de Nederlandse klanten verwacht van bedrijven dat zij zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken.
A better User Experience because of Data centralization & Online personalization
One of the topics at Digital Analytics Congres this year is data centralization and online personalization. These terms are not new, on the contrary, but years ago they were used by everyone and become more like buzzwords.