Best practices | 25 augustus 2021
25 augustus 2021

Waarom alle pop-ups uiteindelijk falen

Waarom bestaat bannerblindheid eigenlijk? Hoe werkt dit in het brein? En wat kun je doen om die blindheid te voorkomen? Tim Zuidgeest van Unravel Research schreef er een blog over. In een recent neuro usability-onderzoek kwam iets vreemds naar voren. Zagen we nu bannerblindheid ontstaan in een e-mailnieuwsbrief? Het fenomeen trok voorbij in een oogwenk,...
Actueel | 05 april 2021
05 april 2021

‘Product analytics maatstaf voor digitaal succes’

Product-intelligence platform Amplitude heeft de resultaten bekendgemaakt van een onderzoek door Harvard Business Review Analytic Services waaruit blijkt dat product analytics de belangrijkste maatstaf is voor digitale ervaring. Het onderzoek laat een verandering zien in de manier waarop marktleiders de impact van digitale ervaringen meten. Amplitude-klanten zoals Ford Motor Company, Care.com en Match werden door...
Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Het coronavirus verandert het online mediagedrag

Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.

Onderzoek | 25 februari 2020
25 februari 2020

Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder

Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Check je A/B-testen op Sample Ratio Mismatch met de SRM checker

Tijdens het Digital Analytics Congres 2019 sprak Annemarie Klaassen in haar 10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren al over SRM (Sample Ratio Mismatch). Controleer of je bezoekers wel evenredig worden verdeeld over variant A en B. Als dit ver uit een loopt is er iets aan de hand. Een valide test zul je dan niet draaien. Een veel voorkomend probleem waar we vaak niet bij stil staan en waardoor je A/B-test waardeloos wordt. Er is een oplossing.

Actueel | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren

Annemarie Klaassen sprak tijdens het Digital Analytics Congres 2019 over een succesvoller CRO-programma. Ze gaf 10 praktische tips hoe je de validiteit van je A/B-testen kunt checken en waarborgen.

Actueel | 08 oktober 2019
08 oktober 2019

Van gat in de markt naar gat in de maatschappij

Lore Elzinga, School of Insights, doet in haar blog verslag van de MarketingTroonrede. Belangrijkste conclusie: Zo’n driekwart van de Nederlandse klanten verwacht van bedrijven dat zij zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken.

Actueel | 27 augustus 2019
27 augustus 2019

A better User Experience because of Data centralization & Online personalization

One of the topics at Digital Analytics Congres this year is data centralization and online personalization. These terms are not new, on the contrary, but years ago they were used by everyone and become more like buzzwords.

Ook de laatste bytes ontvangen?