Wereldvluchtelingendag 2020
Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dat mensen op de vlucht voor oorlog of vervolging in Nederland moeten kunnen aankloppen. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos rondom Wereldvluchtelingendag.
Jongeren in de stress door geldproblemen
Suzanne Dölle, YoungWorks, schrijft in haar blog over de financiële gevolgen van de Coronacrisis voor jongeren. Door de crisis komen veel jongeren in de geldproblemen. Inkomsten uit bijbaantjes en stages vallen weg.
Ondernemers zijn optimistisch
Ondernemers zijn steeds optimistischer over de nabije toekomst. Een ruime meerderheid heeft vertrouwen in de eigen financiële buffers en in het overleven van deze crisis. Ook neemt de onzekerheid bij ondernemers af, zij hebben meer zicht op toekomstige omzet. Dit blijkt uit de MKB coronamonitor door Motivaction en MKB Servicedesk.
Nieuw perspectief na corona-tijd
Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.
Medewerker betrokken bij werkgever, maar wel vanuit huis
De betrokkenheid van medewerkers bij hun werkgever is tijdens de coronacrisis gegroeid. Dat blijkt uit jaarlijks representatief onderzoek van onderzoeksbureau InnerVoice onder werknemers die werkzaam zijn bij de overheid, zakelijke- en financiële dienstverlening.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.
Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
De versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus vraagt om een nieuw onderzoek onder de Nederlandse jongeren: hoe kijken zij tegen deze versoepeling aan, en welk gedrag komt hieruit voort?
Nederlanders positief tegenover heropstarten collectes
Nederlanders staan positief tegenover heropstarten van straatcollectes en huis-aan-huiswerving. Dat blijkt uit de donatiemonitor van neuromarketing onderzoeksbureau Bloakes.
Consumenten betalen online aankopen steeds vaker achteraf
Voor het 13e jaar op rij heeft Ruigrok NetPanel het online gedrag van Nederlanders in kaart gebracht. Het achteraf betalen van online aankopen wordt steeds populairder, blijkt uit het onderzoek. Een derde van de consumenten (36%) betaalt online aankopen weleens achteraf, in 2019 was dit nog 29%.
IT-sector ziet versnelde digitale transformatie
Wereldwijd zorgt COVID-19 voor een versnelde digitalisering van de werkwijze bij bedrijven en instellingen. 75 procent van de leidinggevenden in informatietechnologie (IT) verwacht namelijk dat medewerkers niet meer terug willen naar de manier waarop voor de coronacrisis werd gewerkt.
Klanttevredenheid benchmark in de B2B sector
Klanten van facilitair dienstverleners zijn anno 2020 minder snel geneigd de organisatie aan te bevelen. Dit blijkt uit het NPS benchmarkrapport ‘Facility Beleving in Nederland 2020’ van Integron.
Op zoek naar een baan in de zorg
Met het T-shirt voor onze ramen met daarop het rode hartje en de woorden ‘hart voor de zorg’ laat ons land zien dat het begaan is met het zorgpersoneel. Niet alleen deze actie, maar ook onderzoek uitgevoerd door DirectResearch laat zien dat de waardering voor het zorgpersoneel groot is.