Onderzoek | 23 juli 2020
23 juli 2020

Veilig naar de winkel

Winkelbezoek is door social distancing flink veranderd. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? En waarom dan? Wat zijn triggers om weer een fysieke winkel te gaan bezoeken? Samen met VIM Group deed Ruigrok/Netpanel er onderzoek naar.  

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

ReputatiePanel: Wat is een goede reputatie waard?

Ieder kwartaal leggen Wepublic en Motivaction vragen en stellingen voor aan de reputatie en communicatie-professionals van het ReputatiePanel. Doel hiervan is om inzicht te krijgen in de mening en visie van deze vakmensen op actuele thema’s, maatschappelijke ontwikkelingen of vakinhoudelijke onderwerpen.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd

Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.

Onderzoek | 17 juli 2020
17 juli 2020

E-learning monitor: Udemy beste online opleider

Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen 5 jaar een online opleiding gevolgd (28%). Gemiddeld beoordelen zij deze met een 7,3. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Trendverkenning: veranderende behoeften door coronacrisis

NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

TV en printmedia winnen van sociale media

De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.

Onderzoek | 07 juli 2020
07 juli 2020

Hoe doe je zelf een goed 1-op-1 klantinterview

CG Research heeft een serie praktische webinars ontwikkelt om zo kennis te delen met professionals uit het vakgebied. De webinars zijn gratis terug te kijken via de website. Het webinar ‘Hoe doe je zelf een goed 1-op-1 klantinterview?’ geeft jou handvatten om een goed interview te doen. Voor iedereen die zelf wil gaan interviewen of hier beter in wil worden.

Onderzoek | 07 juli 2020
07 juli 2020

Toename agressie tegen politieke ambtsdragers

Dit komt naar voren uit de Monitor Integriteit en Veiligheid 2020, een periodiek onderzoek naar agressie, geweld en integriteit in het decentraal bestuur dat I&O Research heeft uitgevoerd in samenwerking met Bureau BING. Opdrachtgever van het onderzoek is het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK).

Onderzoek | 01 juli 2020
01 juli 2020

De reiziger wil best het OV weer gebruiken

Over een half jaar denkt bijna de helft van de Nederlanders weer gebruik te gaan maken van het ov, zo blijkt uit onderzoek van Newcom. 

Onderzoek | 30 juni 2020
30 juni 2020

Incidenten stijgen, maar MKB maakt zich niet druk om cybersecurity

Vier op de vijf mkb’ers vertrouwt voor zijn cybersecurity grotendeels op zijn IT-leverancier, zo blijkt uit onderzoek door SIDN uitgevoerd door GfK. Dit staat in schril contrast met de 58% van IT-leveranciers die aangeeft dat hun mkb-klanten onvoldoende beschermd zijn.

Ook de laatste bytes ontvangen?