Actueel | 08 februari 2021
Buitenstebinnen
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen om beurten de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer Kees van Duyn die het idee bestrijdt dat je de wereld kunt...
Actueel | 08 februari 2021
Ontdek het complete aanbod in de MOA programmagids!
Ook in 2021 biedt de MOA je graag een gevarieerd aanbod met interessante trainingen. Om het makkelijk en overzichtelijk te maken is het volledige programma-aanbod voor je gebundeld in de Programmagids 2021. Download hem nu, bekijk op welk vlak jij je kennis verder wilt ontwikkelen en reserveer gelijk je plek! Bekijk hier de complete MOAcademy...
Actueel | 05 februari 2021
Nomineer je favoriete onderzoeker voor de MOAwards 2021!
De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent Kijk op www.moawards.nl. En laat weten wie jij op het erepodium...
Actueel | 02 februari 2021
MOAwards 2021 – wie nomineer jij?
De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent Wie volgt Erik Driessen op als Digital & Webanalist van het...
Actueel | 01 februari 2021
AI bij bedrijfsleven nog in kinderschoenen
De inzet van AI in het Nederlandse bedrijfsleven is nog niet erg groot. Slechts 10% heeft AI-toepassingen live staan. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test, een initiatief van branchevereniging DDMA en de DDMA Commissie AI, waaraan ruim 70 Nederlandse organisaties hebben deelgenomen. Een relatief groot deel van de ondervraagde organisaties (67%) zegt bezig...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 01 februari 2021
Brabant investeert 21,5 miljoen in data-economie
Brabant moet de plek worden waar big data en de nieuwste datatechnologieën in maatschappelijke sectoren hun plek vinden. Om dat te bereiken, trekken Gedeputeerde Staten daar tot en met 2023 € 21,5 miljoen voor uit. De uitvoering krijgt zijn beslag in de Uitvoeringsagenda Data-economie 2021-2023: Brabant maakt werk van data. De term data-economie betreft de...
Actueel | 27 januari 2021
Wie nomineer jij voor de MOAwards 2021?
De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent En je kunt een digital analist of webanalist voordragen voor Digital...
Actueel | 25 januari 2021
Zes trends voor merken
Tijdens het Trend Fest van 21 januari jl., georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), hoorden marketeers dat de maatschappij op een kantelpunt staat. Angst en onzekerheid zullen het komende decennium domineren. Merken moeten aan de slag om de verbinding met de consument te behouden en te versterken. Zes trends bieden houvast: samen sterk, naturiteit,...
Actueel | 25 januari 2021
Dat zetten we recht! Epiphany toch in top-20 Trendrapport 2020
Het MOA Trendrapport dat in december jl. in MarketingTribune verscheen en waarover we publiceerden in Daily Data Bytes krijgt een correctie. Wat blijkt: Epiphany had de vragenlijst gemist die de MOA naar de bureaus uitstuurt en waarop het Trendrapport is gebaseerd. En dat is jammer, want wat blijkt: het bureau, dat toch al groeide, werd...
Actueel | 25 januari 2021
Zuid-Koreaanse chatbot verwijderd om ongepaste taal
Na klachten over haatzaaiende uitlatingen tegen seksuele minderheden is deze maand de Zuid-Koreaanse chatbot Lee Luda even stilgezet. Lee Luda is een door KI-gevoede bot, die een 30-jarige studente verbeeldt. In 20 dagen tijd vergaarde ze zo’n 750.000 volgers. De chatbot werd van Facebook gehaald nadat gebruikers klaagden dat ze provocerend sprak over de LGBT-gemeenschap...
Actueel | 20 januari 2021
SWOCC-onderzoek brengt merk tot leven
Merken kunnen gezien worden als machines die doelgroepen bedienen, maar ook als menselijke zielen die onze liefde, vertrouwen en commitment waard zijn. Hoe zorgen we ervoor dat een merk zo menselijk mogelijk wordt ervaren? En wat levert vermenselijken op? SWOCC-publicatie 81 Merk als Mens beantwoordt deze vragen met behulp van het Human Brand Measures-model, waarmee...
Actueel | 18 januari 2021
Marije van Asseldonk Digital Marketing Professional 2020
Marije van Asseldonk is uitgeroepen tot Digital Marketing Professional van het jaar 2020. De prijs is een initiatief van Beeckestijn Business School en CustomerTalk en heeft tot doel digitale marketing als vakgebied verder te ontwikkelen en te professionaliseren. Marije van Asseldonk is werkzaam als digital specialist bij DPG Media, de uitgever van o.a. de Volkskrant,...