Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

Vierde editie Ladies of Data: data-science en diversiteit

Op 11 mei a.s. vindt de 4de editie van Ladies of Data plaats bij de Jheronimus Academy of Data Science in Den Bosch. Een event met als doel vrouwelijke rolmodellen in de wereld van data-science uit te lichten en bezoekers te inspireren met verhalen over diversiteit. Het thema van dit jaar is: ‘Everything is a...
Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

‘Hoe doe je live-onderzoek naar een radioprogramma’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Een van de presentaties gaat over live-onderzoek naar een radioprogramma. Eric Landwaart van Miles Research en Petra Moonen, marktonderzoeker bij van KRO-NCRV, leggen uit hoe dat werkt. KRO-NCRV wilde graag heel direct...
Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

Zoekmarketing klaar voor een nieuw tijdperk

Zoekmarketing staat aan de vooravond van een grote transformatie. Groter dan toen Google meer dan 20 jaar geleden voor het eerst zijn advertentieveiling introduceerde, en ook groter dan recente introductie van algoritmen om zoeken meer te personaliseren. Dat stelt het rapport Global Advertising Trends: Search 3.0. Er lonkt nu een derde tijdperk, met daarin een...
Actueel | 18 april 2023
18 april 2023

‘The evaluation of research incentives’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Vandaag de schijnwerper op Nick Stals, CEO/Founder...
Actueel | 18 april 2023
18 april 2023

2023 GRIT Insights Practice Report – Kwaliteit blijft leidend

Er is weer een nieuw GRIT-rapport: The GRIT Insights Practice. Het geeft een overzicht van de stand van zaken en schetst de trends bij zowel opdrachtgevers als bureaus. Speciale aandacht is er voor de nieuwe rol van insights-teams, de technologische ontwikkelingen en de wijze waarop insights het onderzoekslandschap veranderen. In 2022 gaf de sector blijk...
Actueel | 18 april 2023
18 april 2023

AI en samensmelting fysieke en digitale wereld verandert bedrijfsleven ingrijpend

De toenemende inzet van generatieve AI en andere technologieën legt de basis voor een nieuwe realiteit waarin de fysieke en digitale werelden naadloos in elkaar overgaan. Dat is de belangrijkste conclusie van ‘When Atoms Meet Bits: The Foundations of Our New Reality’, een rapport van Accenture. Daarin staan vier trends die de geïntegreerde wereld mogelijk...
Actueel | 18 april 2023
18 april 2023

Alles wat je altijd wilde weten over ChatGPT (maar niet durfde vragen)

Op de site van GWI neemt Stephanie Harlow de lezer mee in de grote voordelen en even grote angsten rond ChatGPT. U weet wel: de AI-chatbot die met behulp van machine learning vragen kan beantwoorden, codes kan schrijven, recepten kan bedenken, data kan analyseren en ideeën genereren. Harlow zet de vele facetten van ChatGPT op...
Actueel | 13 april 2023
13 april 2023

MWM2, Perspective en Unravel genomineerd voor Bureau van het jaar

Voor alle zeven onderdelen van de Data & Insights Awards 2023 zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Data & Insights Bureau van het jaar zijn genomineerd MWM2, Perspective en Unravel. Alle winnaars worden bekendgemaakt op 29 juni a.s. Klik snel verder voor alle genomineerden in de zeven categorieën! Dit zijn alle genomineerden voor...
Actueel | 13 april 2023
13 april 2023

‘Wat te doen met de feedback van klanten?’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. We lichten er weer een presentatie uit:...
Actueel | 13 april 2023
13 april 2023

AI.nl helpt bedrijven bij inzet kunstmatige intelligentie

Data en AI zijn onmisbaar in de wereld van morgen. Maar waar begin je? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe pluk je het laaghangende fruit? Technologie- en AI-experts Remy Gieling en Job van den Berg (voorheen werkzaam bij Bluefield Agency) willen bedrijven daarbij helpen onder het label ai.nl. Sinds ChatGPT de wereld heeft bestormd, is...
Actueel | 11 april 2023
11 april 2023

Rechtbank stelt Blauw Research in het gelijk in kort geding tegen NEBU

Donderdag jl. heeft de Rechtbank Rotterdam uitspraak gedaan in het kort geding dat Blauw had aangespannen tegen NEBU. Aanleiding voor het kort geding was dat NEBU zich niet houdt aan de contractuele afspraken zoals overeengekomen in de verwerkersovereenkomst en de wettelijke AVG-verplichtingen die op NEBU rusten bij een datalek. Dat lek ontstond afgelopen maand, maar...
Actueel | 11 april 2023
11 april 2023

DVJ Insights wint FD Gazellen Internationaal Award 2023

Aan DVJ Insights is afgelopen week een FD Gazellen Internationaal toegekend, een nieuwe prijs. Daarmee is DVJ het enige marktonderzoekbureau van de 53 bedrijven die de nieuwe internationale erkenning kregen. De afgelopen vijf jaar was DVJ al vijf keer op rij FD Gazellen-winnaar vanwege de succesvolle groei in Nederland. Het bureau ontvangt de internationale Gazelle...

Ook de laatste bytes ontvangen?