De meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers – volgens GRIT
De 33ste editie van het Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT) is verschenen. Deze editie (GRIT Business & Innovation Report) richt zich op de dynamiek van insights en analytics en op de sleutelrol die innovatie daarin speelt. Daarom ook een lijst van meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers. ▼ Voordat we aan de lijsten toekomen eerst…
Onderzoek naar DE&I in de Nederlandse marketingsector
Stichting Reframe lanceert een omvangrijk onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en Inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingindustrie. Het moet diepgaande inzichten bieden, zowel op het gebied van personeelsbeleid als bij de ontwikkeling van campagnes in de sector. Onderzoeksresultaat wordt medio 2025 verwacht. ▼ Reframe is een initiatief vanuit de Nederlandse marketingindustrie om diversiteit en inclusie te…
Iris Wijers – bruggenbouwer tussen data en de organisatie
Op het Data & Analytics Congres 2024 van volgende week donderdag laat data analist & community builder Iris Wijers zien hoe zij bij Interfood, handelshuis in zuivel, data ‘democratiseert’. ‘Aan het eind van het jaar word je beloond voor je dataprestaties.’ ▼ Iris Wijers begon haar academische carrière niet in data. Haar bachelor deed zij…
Kom op 7 november naar het 7de Data & Analytics Congres!
Volgende week donderdag 7 november organiseert het Data & Insights Network in Utrecht de 7de editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bijelkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken. e opkomst van big data en de toenemende digitalisering…
CX – de juiste data op het goede moment
Van datagebruik tot consumententechnologie, er zijn grote veranderingen op komst voor CX in 2025, aldus CX Network. Het lijdt geen twijfel dat AI hét onderwerp zal blijven in 2025, maar de focus op chatbots en automatisering zal verschuiven naar veel bredere en meer strategische toepassingen. ▼ Hoewel hyperpersonalisatie in 2024 een hot topic is geworden,…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Geen woorden, maar data
Hoewel veel merken praten over focussen op de klant, doen maar weinigen dat. Ze roepen het wel, maar in de praktijk bereiken teleurstellend weinig marketeers hun klanten daadwerkelijk beter met behulp van data, aldus twee verschillende studies. Gebrekkige tech-kennis en hardnekkige silo’s zijn de voornaamste struikelblokken. ▼ Klantgegevens helpen marketeers bij het aanscherpen van hun…
Nieuwe raad van bestuur bij Dynata
Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…
Focus op AI bij de rijksoverheid
De rijksoverheid weet van veel AI niet of die naar behoren werkt. Voor meer dan de helft van de AI-systemen die het Rijk gebruikt, zeggen overheidsorganisaties dat de kansen nog niet zijn afgewogen tegen eventuele risico’s. Dat blijkt uit een focusonderzoek van de Algemene Rekenkamer. ▼ Zeventig overheidsorganisaties hebben bij elkaar 433 AI-systemen opgegeven voor…
FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect
Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer. ▼ Al sinds…
‘Datagestuurde innovatie noodzaak voor FMCG’
Op het Data & Analytics Congres 2024 van 7 november a.s. komen Nestlé en LatentView laten zien hoe AI en machine learning innovatie aanzienlijk kunnen versnellen en verbeteren. Volgens Sanjay Annadate (foto) van LatentView is dat een absolute noodzaak. ▼ Tijdens het Data Analytics Congres in 2023 demonstreerde Sanjay Annadate, vicepresident van analyticsleverancier LatentView, hoe…
Nominaties DDMA Customer Data Awards 2024 bekend
De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. Op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. ▼ De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18de keer uitgereikt en ze gaan naar organisaties die het managen…
Ipsos I&O continueert deelname aan raamcontract DPC
Ipsos I&O is vanaf 1 januari 2025 opnieuw onderdeel van het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek als vaste onderzoekpartner voor communicatievraagstukken van ministeries en uitvoeringsorganisaties. ▼ Op 9 oktober jl. ondertekende algemeen directeur Gerben Huijgen (foto) namens Ipsos I&O het raamcontract kwantitatief communicatieonderzoek met de Dienst Publicatie Communicatie (DPC) van het ministerie van Algemene Zaken. Vanaf 1…