Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

AMMA Award voor beste research naar MeMo2

Bij de AMMA Awards 2023 heeft MeMo2 (a Kantar company) de award gewonnen voor beste research. Het onderzoek dat met de eer ging strijken, had als titel ‘Het ware media-effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek’. Ruim 4300 supermarktfilialen en meer dan 60 crossmediacampagnes van alle Nederlandse supermarkten waren onderdeel...
Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

Combining Brand and MMM for Future-Proof Marketing’

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Johan Walda van Objective Platform spreekt op 9 mei, samen met Celesta Lücker-Swart van VodafoneZiggo over ‘Ahead of the Curve: Combining Brand and...
Actueel | 02 mei 2023
02 mei 2023

David Miliband in raad van bestuur Kantar Public

Kantar Public heeft twee ‘non-executive’-leden benoemd in de wereldwijde raad van bestuur, onder wie de voormalige Britse minister van Buitenlandse Zaken David Miliband. Hij was minister tussen 2007 en 2010 onder de regering van Gordon Brown en parlementslid voor South Shields tussen 2001 en 2013. Voordat hij zijn rol als minister van Buitenlandse Zaken op...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

‘Meten én verbeteren van klantervaringen met Conversational AI’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Op 10 mei is er een presentatie en een Round Table met Marco Wolters, CEO van Abbi Insights, en Minke Braakman, marketing- en...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

Frans Kok hoofd communicatie NMO

Frans Kok treedt per 1 mei 2022 aan als hoofd communicatie bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Sinds januari 2016 is hij de directeur van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO). Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die de directie van NMO vormen, nemen de directie van NLO over. Eerder nam de NMO-directie ook het directeurschap van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) over...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

Human8 breidt uit naar Dubai

Human8 (voorheen InSites Consulting) breidt uit naar het Midden-Oosten. Senior Business Director, Kurt Thompson zal de Human8 MENA-hub leiden vanuit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Kurt Thompson Voorheen werkte Kurt Thompson vanuit het kantoor van Human8 Indonesië, maar hij verhuisde begin 2023 naar Dubai. Voordat hij in 2015 bij Human8 begon, bouwde hij een netwerk op...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

‘The quest for the feelgood price’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Kai-Markus Mueller. Zijn bijdrage draagt als titel ‘The quest for the feel-good price’. Prof. Dr. Kai-Markus Mueller gaat...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

MWM2 wint aanbesteding klantenpanel RVO

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) streeft ernaar om haar dienstverlening aan te laten sluiten bij de behoeften van de ondernemer. Om inzicht te krijgen in de behoeften van de ondernemer, wil RVO verschillende instrumenten inzetten, waaronder een klantenpanel. Dat werd aanbesteed, en verschillende marktonderzoeksbureaus schreven er zich voor in. MWM2 kwam als winnaar uit...
Actueel | 25 april 2023
25 april 2023

Meld je (vóór 14 mei) aan voor het SMART Bestuur ’23-’25!

Lijkt het je leuk om inspirerende seminars en congressen op te zetten? Mensen met elkaar in verbinding te brengen? En daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek te vergroten en je skills en CV een extra boost te geven? Dan ben je bij het SMART-bestuur aan het juiste adres! Wat ga je doen als...
Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

‘The Beauty and the Beast: 5 Ways Data Insights Can Lie’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk tijdens MIE’23 de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de spreeksters is Meltem Rijkers-Oktay,...
Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

Vierde editie Ladies of Data: data-science en diversiteit

Op 11 mei a.s. vindt de 4de editie van Ladies of Data plaats bij de Jheronimus Academy of Data Science in Den Bosch. Een event met als doel vrouwelijke rolmodellen in de wereld van data-science uit te lichten en bezoekers te inspireren met verhalen over diversiteit. Het thema van dit jaar is: ‘Everything is a...
Actueel | 20 april 2023
20 april 2023

‘Hoe doe je live-onderzoek naar een radioprogramma’ op MIE’23

Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Een van de presentaties gaat over live-onderzoek naar een radioprogramma. Eric Landwaart van Miles Research en Petra Moonen, marktonderzoeker bij van KRO-NCRV, leggen uit hoe dat werkt. KRO-NCRV wilde graag heel direct...

Ook de laatste bytes ontvangen?