Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Winnaar Insights Scientist van het jaar 2019 bekend

Met zijn bijdrage “De squeeze tussen ‘discount’ en ‘digital’: nieuwe uitdagingen voor service supermarkten” won Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen, de Insights Scientist van het jaar 2019.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Pauline van der Wel wint Young Talent van het jaar

Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019

Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Award Insights Professional Bedrijfszijde van het jaar 2019 naar Nicole Engels

De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde van het jaar 2019 is uitgereikt aan Nicole Engels van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

Tim Barenbrug wint award Insights Professional Bureauzijde

Ook onder de bureaus is een prijs voor Insights Professional van het jaar 2019 uitgereikt. Tim Barenbrug van Totta Research heeft deze in ontvangst genomen.

Actueel | 06 juni 2019
06 juni 2019

MeMo2 is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar

MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. Het is de tweede keer dat MeMo2 de felbegeerde titel wint.

Actueel | 29 mei 2019
29 mei 2019

Gevolgen van Intelligent Tracking Prevention (ITP)

In zijn blog gaat Ton Wesseling, Online Dialogue in op de ontwikkelingen rond ITP. Waar komt ITP vandaan? ITP historie, werking en gevolgen. Wat is ITP 2.2? En wat zijn de gevolgen voor A/B Testen.

Actueel | 27 mei 2019
27 mei 2019

Een jaar AVG in de praktijk

De AVG is nu een jaar oud. Organisaties hebben inmiddels ervaring met de implicaties die de AVG heeft op de bedrijfsvoering. In opdracht van Rendement heeft Motivaction onderzocht hoe men een jaar AVG in de praktijk ervaren heeft. 

Actueel | 13 mei 2019
13 mei 2019

Nudge: een subtiel duwtje in de goede richting

In zijn blog beschrijft Jan Urlings, Delta Marktonderzoek, hoe nudges ons gedrag op een onbewuste manier beïnvloeden. Ingegeven door het boek van Thaler en Sunstein wordt nudging al snel in verband gebracht met overheden & hun burgers. Ten onrechte, want nudges zijn minstens even goed toepasbaar in ‘de commerciële wereld’, aldus Urlings.

Actueel | 16 april 2019
16 april 2019

De mens achter het merk

Medewerkers belichamen een merk: door interacties met klanten en andere externe stakeholders brengen medewerkers een merk tot leven. Met name in de dienstverlening, wanneer een product niet tastbaar is, zijn het de medewerkers – de mensen achter het merk – die het vertrouwen van consumenten kunnen winnen en het verschil kunnen maken met de concurrentie.

Actueel | 16 april 2019
16 april 2019

Afscheid van marktonderzoek: Recht doen aan de complexe wereld

Kees van Duyn maakt zich zorgen. Is marktonderzoek as-we-know-it hersendood, vraag hij zich af. En zo ja, ‘waarom vinden we het zo moeilijk om afscheid te nemen van het lichaam?’ Een oproep tot discussie over systemen, het plat slaan van zaken en de echte waarde van insights.

Actueel | 16 april 2019
16 april 2019

Komt een olifant de kamer binnen …. : Expertise Center (6)

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoeksland- schap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over het ongemak van verandering.

Ook de laatste bytes ontvangen?