Goede informatie geven voor goede beslissingen – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona
‘We zijn op de goede weg en we moeten dit samen blijven doen’, zegt Mark Rutte op zijn persconferenties. Voordat we die weg weer echt hebben gevonden, wacht er nog een tijd van onzekerheid en moeten we toch doorgaan. Wij legden drie bureaudirecteuren, Gerben Huijgen (I&O Research), Govert van den Bos (MWM2) en Lucas Hulsebos (DVJ Insights) een aantal vragen voor over de stand van zaken en de vooruitzichten. ‘Dat wordt nog spannend.’
MOA ondersteunt haar bureau-leden tijdens coronacrisis
Het zijn roerige tijden, bureaus hebben het zwaar. Face to face onderzoek ligt plat, kwalitatief onderzoek staat onder druk, opdrachten worden gecanceld, omzetdaling etc. De MOA doet er alles aan om haar bureau-leden in deze tijd extra te ondersteunen. Zo worden de MOA-leden op de hoogte van het laatste nieuws over de regels en mogelijkheden die momenteel door de overheid worden aangeboden.
Clou 97 nu online
De abonnees op Clou zouden op 10 april het eerstkomende nummer per post ontvangen, maar nu veel mensen thuis werken, verschijnt Clou 97 helemaal digitaal, zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. Klik op de link voor het complete magazine.
Let op – volgende Clou alleen digitaal
De meeste abonnees van Clou ontvangen het gedrukte blad op hun werkadres. De eerstvolgende keer zou 10 april zijn. Maar veel mensen werken nu thuis en de kans is groot dat zij het blad pas veel later zien. Daarom verschijnt Clou volgende week alleen digitaal (als pdf) zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben.
Winnaars van de Dutch Marketing Awards
NIMA, PIM en Adformatie brachten vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer of the Year, werden bekendgemaakt.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
ESOMAR en MrWeb starten Global MR Jobs Alliance
ESOMAR gaat samenwerken met MrWeb en partner Women In Research om zo een wereldwijde vacaturebank voor data en insights professionals te creeëren. “By saving them costs and admin we allow companies to promote a few positions they might otherwise have put on hold”, aldus ESOMAR.
Innovaties in marktonderzoek leggen worstelingen bloot van Insights professionals in een agile wereld
In deze blog brengt Durk Bosma, marktonderzoeksspecialist, verslag uit over de IIEX conferentie. De actuele innovaties in het vak leggen vooral de worstelingen bloot van insights professionals in een agile wereld.
Kies Nu Voor Online Kwalitatief
Voor veel bureaus zijn dit uitdagende tijden omdat Face-to-Face onderzoek moeilijker of zelfs onmogelijk wordt gemaakt door COVID-19. Niet alleen deelnemers zijn bezorgd, opdrachtgevers vragen ook om alternatieven.
CMNTY ondersteunt bureaus en bedrijfsonderzoekers al meer dan een decennium bij het uitvoeren van online kwalitatief onderzoek. Door innovatieve software, maar ook door ondersteuning bij strategie, ontwerp, moderatie en analyse.
Je klant in beeld: het verhaal achter de cijfers
Onderzoeksrapporten zijn vaak saai, omdat er weinig emotie in zit. Lore Elzinga, School of Insights, geeft aan in haar blog waarom boodschappen in de vorm van een verhaal overtuigender zijn. Verhalen roepen empathie op, waardoor de boodschap eerder blijft hangen.
Hoe zit het met de privacy in geval van corona?
Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het corona-virus. Het RIVM en de Rijksoverheid geven informatie over wat je wel en niet mag doen. Werkgevers vragen medewerkers om thuis te blijven vanwege corona. Maar onder de AVG mag je toch geen medische gegevens vewerken als werkgever? Hoe zit het met de privacy in het geval van een epidemie?
Takeaway snelst groeiende bedrijf van top 250
Takeaway.com kreeg de Gouden Groeier Award uitgereikt door Mona Keijzer, staatssecretaris van het Ministerie van EZK. De top 250 is een lijst van snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens 5 miljoen euro omzet. In deze lijst zijn ook Markteffect en DVJ Insights te vinden.
Samenwerking MOA en Inholland Academy in cursussen Sensorisch Onderzoek
Expertise Center MOA en Inholland Academy zijn een samenwerking gestart in het cursusaanbod Sensorisch Onderzoek. Doel van deze samenwerking is het verhogen van het kennisniveau op gebied van sensorisch onderzoek van medewerkers in voedingsmiddelenbedrijven.