Minder beperkingen en meer mogelijkheden
‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Deze week “Hoe is het om er weer op uit te gaan?”
Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen
Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.
Nederland aarzelt over de inzet van artificial intelligence
De investeringen in artificial intelligence (AI) door Nederlandse ondernemingen blijven achter in vergelijking tot de AI-investeringen in de rest van de wereld.
TV-industrie hard geraakt door coronacrisis
Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Wat eten Nederlanders on the move?
Meer dan vier op de tien consumenten (43%) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is zij de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Wat is het effect van social distancing op ons koopgedrag?
De 1,5-metermaatregel heeft een enorme impact op ons koopgedrag. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? Hans Onkenhout beschijft in zijn blog de resultaten van het onderzoek van Ruigrok NetPanel in samenwerking met VIM Group.
Discriminatie tijdens sollicitatie
Discriminatie blijkt hardnekkig aanwezig op de Nederlandse arbeidsmarkt. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Nationale Vacaturebank en Intermediair.
Rapportages SKO worden uitgebreid
Naast inzicht in het gemiddeld aantal kijkers van een programma, wordt er vanaf 17 augustus ook inzicht gegeven in het totaal aantal kijkers van een programma (het bereik).
Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt
Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).
Grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet
De steun voor coronamaatregelen blijft stabiel hoog, zo blijkt uit de laatste peiling van I&O Research. Nederlanders staan nog steeds in grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet. Er is wel kritiek op deelmaatregelen.
Terug naar kantoor? Wat willen jouw medewerkers?
Met z’n allen terug naar kantoor, dat lijkt voorlopig eerder uitzondering dan regel. Hans Onkenhout, Ruigrok NetPanel vertelt in zijn blog hoe het bureau eerst voor zichzelf onderzocht hoe de eigen onderzoekers erover denken en het NetPanel.