Actueel | 18 augustus 2022
Gen Z, en waarom ze niet meedoen aan onderzoek
Op Researchlive.com schrijft Sarah Askew van Researchbods over de vraag waarom Gen Z (16-24 jaar), goed voor vier van de tien consumenten wereldwijd, zo moeilijk is te bereiken met marktonderzoek. Tijd dus voor … onderzoek, met vijf insights als uitkomst. Gen Z is nu de grootste generatie op aarde en die vertegenwoordigt 40% van alle...
Actueel | 18 augustus 2022
Kabinet: iedereen blijft baas over eigen persoonsgegevens
Als het aan het kabinet ligt wordt hergebruik van persoonsgegevens in openbare registers verboden. Als hiervan wordt afgeweken moet dat wettelijk worden vastgelegd. Het wetsvoorstel dat dit regelt ligt voor advies bij de Raad van State. Deze week berichtten wij al over een advies van de Autoriteit Persoonsgegevens dat hergebruik afwees. Het doel van de wijziging...
Actueel | 18 augustus 2022
Programma MIE 20 en 21 september bekend!
MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat wordt uitgebreid gevierd met een omvangrijk programma rond data en insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs Utrecht. En wie nu snel een ticket bestelt, krijgt korting! Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars,...
Actueel | 16 augustus 2022
AP wil grenzen aan hergebruik persoonsgegevens uit overheidsdata
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) adviseert het voorstel voor een wijziging van de Wet hergebruik van overheidsinformatie aan te passen. Het voorstel moedigt overheidsinstellingen aan om overheidsdata, inclusief persoonsgegevens, beschikbaar te stellen voor hergebruik. Dat stelt volgens AP onvoldoende grenzen, met als risico dat gegevens worden gedeeld zonder toestemming of medeweten van personen. Het wetsvoorstel moet...
Actueel | 09 augustus 2022
Nielsen voert cross-media monitoring uit voor het Nationaal Media Onderzoek
Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen kondigden afgelopen week een vijfjarige overeenkomst aan waarbij Nielsen de exclusieve leverancier wordt van de cross-media monitoring voor TV, radio en digital. Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross-mediale content en...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 09 augustus 2022
Europese researchbureaus verwachten hogere omzet
De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Actueel | 09 augustus 2022
MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022
Het voorspellen door middel van data science-technieken is volgens Gartner een van de snelstgroeiende domeinen in het totale data- en analytics werkveld. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee om? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden voor de praktijk? En dan zonder dat je een vierjarige opleiding...
Actueel | 09 augustus 2022
Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp
Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Actueel | 02 augustus 2022
Dr. Parves Khan named ESOMAR’s new Director General & CEO
ESOMAR announced the selection of Dr. Parves Khan as their new Director General & CEO as of 1 September 2022. Dr. Khan has over 25 years of experience of driving business growth and building teams in the insights industry, and is an award-winning researcher and leader. She brings expertise from both the client and agency...
Actueel | 26 juli 2022
ESOMAR releases its annual ‘Global Top-50 Insights Companies’ ranking
ESOMAR last week released its annual Global Top-50 Insights Companies ranking. This compilation serves two purposes: to acknowledge the largest players moving the Insights Industry forward and to get a sense of the overall health of the profession in the world. It includes an expanded definition of the industry beyond its most established meaning, with...
Actueel | 19 juli 2022
I&O Research gecertificeerd voor ISO 27701 en NEN 7510
I&O Research is per 22 juni 2022 gecertificeerd voor ISO 27701 (privacymanagement) en NEN 7510 (gezondheidsinformatie). Daarmee heeft het bureaus nu vijf kwaliteitsstandaarden. ISO 9001 (bedrijfsvoering), ISO 20252 (betrouwbaar onderzoek en panelbeheer) en ISO 27001 (gegevensbescherming) zijn voor drie jaar verlengd. De ISO-certificeringen worden gezien als een impuls voor verdere verbeteringen. De normen stellen niet...
Actueel | 19 juli 2022
Nieuw huishoudpanel volgende stap Nationaal Media Onderzoek
Na een opbouw- en testfase van 18 maanden, uitgevoerd door Kantar, is een volgende stap gezet in het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). In de anderhalf jaar tijd heeft onder andere de werving en installering van een geheel nieuw een representatief huishoudpanel plaatsgevonden. Het panel is uitgerust met de nieuwste technologie om alle tv- en...