Actueel | 11 juli 2024
11 juli 2024

Online Dialogue overgenomen door Customer Collective

Marketing- en technologiecollectief Customer Collective heeft Online Dialogue overgenomen. Online Dialogue, gevestigd in Utrecht, bestaat 15 jaar en is een specialist in CRO en digital experimentation. Onlangs werd het bureau nog genomineerd voor de award voor bureau van het jaar van het Data & Insights Network. ▼ Online Dialogue heeft een indrukwekkend klantenbestand, waaronder grote…

Actueel | 11 juli 2024
11 juli 2024

Op naar het grotere doel: diversiteit en inclusie in de sector

Eind vorig jaar schreef Ewout Witte (oprichter MI Network) in Daily Data Bytes dat hij een steentje wil bijdragen aan meer diversiteit en inclusie in de sector. Een hot topic dat binnen het Data & Insights Network al heeft geleid tot het opzetten van een taskfore (waar hij ook deel van uitmaakt). Ewout Witte nodigde…

Actueel | 09 juli 2024
09 juli 2024

MediaTest doet belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta

In het kader van haar 25ste verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, werd uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen. ▼ De onderzoeksbehoefte van waterschap Hollandse Delta was om meer inzicht te krijgen in wat de bestaande kennis op het…

Actueel | 09 juli 2024
09 juli 2024

Haystack lanceert home-using testing platform

Haystack Consulting lanceert Try&Tell, een volledig digitaal en flexibel in home-use testing platform. Het software-platform stelt bedrijven in staat nieuwe producten op een gemakkelijke, snelle en betaalbare manier te testen in verschillende Europese landen.  ▼ Met het platform kunnen consumenten producten gebruiken in hun natuurlijke, dagelijkse omgeving, wat waardevolle inzichten biedt in hoe het product in het echte leven zal presteren. Try&Tell combineert de…

Actueel | 09 juli 2024
09 juli 2024

Platform Innovatie Marketing (PIM) presenteert visiedocument

Platform Innovatie Marketing (PIM) heeft afgelopen week het visiedocument ‘De marketingtoekomst in versnelling: AI en duurzaamheid als krachtbronnen’ gepresenteerd, bedoeld als gids voor marketingprofessionals die werken aan een innovatieve en duurzame mindset in de wereld van AI. ▼ Het visiedocument wil diepgaande inzichten en praktische aanbevelingen bieden om marketingstrategieën te versterken en te vernieuwen, met…

Actueel | 04 juli 2024
04 juli 2024

Data & Analytics Congres op 7 november a.s.

Het Data & Insights Network organiseert op 7 november a.s. het zevende Data & Analytics Congres. Nationale en internationale topsprekers presenteren hun visie en tips uit de praktijk. ▼ Het congres is bedoeld voor data-specialisten, online marketeers, e-commerce-specialisten en -managers, CRO-specialisten en-managers, digital data-managers, managers van data- en optimalisatie-teams en product owners. Onderwerpen zijn o.a. Advanced…

Actueel | 04 juli 2024
04 juli 2024

Ontdek de kracht van AI op de AI Summit van 19 september

Op 19 september vindt in Amsterdam de AI Summit plaats, georganiseerd door het Data & Insights Network. Wie meer wil weten over AI-toepassingen – en tegelijkertijd wil netwerken – kan zich nu aanmelden. ▼ Geen enkele recente ontwikkeling heeft de data & insightssector meer op zijn grondvesten doen schudden dan de razendsnelle opkomst van Gen…

Actueel | 04 juli 2024
04 juli 2024

Wat zijn de 50 grootste Insights Companies?

ESOMAR heeft een overzicht uitgebracht van de Global Top 50 Insights Companies 2024. De ranglijst van dit jaar neemt elk van de drie sectoren waaruit de branche bestaat onder de loep. ▼ De drie sectoren die het rapport belicht zijn: • marktonderzoek, bestaande uit full-service onderzoeksbureaus en aanbieders van panels; • softwareleveranciers: bedrijven die zich…

Actueel | 02 juli 2024
02 juli 2024

‘Miles Monthly’ van start

Miles Research is een serie webinars gestart, onder de naam Miles Monthly, om de innovatieve oplossingen die het bureau ontwikkelt, met anderen te delen. Op 25 juni vond de eerste webinar plaats, deze keer samen met Rob Geerlings, productowner bij CZ. ▼ Tijdens het (goed beoordeelde en bekeken) webinar werd gesproken over de toepassing UX…

Actueel | 02 juli 2024
02 juli 2024

D&IN Awards 2024 – het vak zoekt en vindt verbinding

Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Zeven categorieën, zeven indrukwekkende winnaars. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met alle winnaars. ‘Niemand kan meer om het onderzoeksvak heen.’ ▼ De 16e uitreiking van de Data & Insights Awards vond net als…

Actueel | 27 juni 2024
27 juni 2024

Motivaction uitgeroepen tot Data & Insights Bureau 2024

Motivaction is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Company van 2024 is uitgereikt aan KLM-Air France. ▼ Bij de uitreiking van de jaarlijkse vakprijzen in het vakgebied van data- en insights zijn in totaal in zeven…

Actueel | 27 juni 2024
27 juni 2024

Groeiend gebruik van AI door de overheid

Het gebruik van AI door de overheid neemt toe, zo blijkt uit de nieuwste quickscan uitgevoerd door TNO. De quickscan, een vervolg op de studies uit 2019 en 2021, biedt een gedetailleerd overzicht van de huidige AI-toepassingen binnen de publieke sector. ▼ De verkennende studie toont aan dat er op basis van desk research 266…

Ook de laatste bytes ontvangen?