Best practices | 10 februari 2022
MOA Talk – Praten met apparaten
De MOA Profgroep Data Science houdt op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk wordt gegeven door professor Piek Vossen. De Talk bijwonen? Dat kan – gratis! Schrijf je hier in. In de Talk neemt professor Piek Vossen je mee in de wereld van een communicerende robot met de...
Best practices | 10 februari 2022
How Brands Can Enhance Their Brand Pricing Strategy Based on Automated Pricing Research
With raw materials costs and inflation on the rise, pricing research is becoming more essential for brands. Through a research-backed understanding of consumers’ price perceptions, brands can safeguard their market share by optimizing their prices to keep consumers happy while maximizing profits. Do you know at any time how much your consumers are genuinely willing...
Best practices | 03 februari 2022
Mobiele marketing in 2022 – vier trends
Greenbook beschrijft vier trends in mobiele marketing. Van nog gebruikersvriendelijker emails, via succesvolle toepassing van games als onderdeel van marketingcampagnes en de opkomst van metaverse en mobiele advertenties ten koste van direct mail. 1. Optimale emails voor mobiel Optimaliseren van email voor mobiele apparaten gebeurt al langer. Aanpassen van afbeeldingsformaten, vermijden van knijpen en scrollen,...
Best practices | 03 februari 2022
Kennisinstituut wil wereldproblemen oplossen met data-analyse
De Amsterdam Business School van de UvA en analytics en technologiebedrijf ORTEC hebben in samenwerking met het Massachusetts Institute of Technology (MIT) het Analytics for a Better World Institute (ABW) opgericht. Het instituut wil samen met NGO’s, overheden en non-profitorganisaties problemen als klimaatverandering, honger, armoede, ontbossing en het uitsterven van flora en fauna helpen aanpakken...
Best practices | 01 februari 2022
Eerste SMART Talk van het jaar a.s. donderdag!
De eerste SMART Talk van dit jaar vindt plaats op donderdag 3 februari. Het wordt weer een online event, en hij gaat om 15.30 uur van start. Thema: Talentontwikkeling en inspelen op onbewust en irrationeel gedrag. Er zijn twee sprekers. De eerste is Marian Thunissen, lector Dynamische Talentinterventies van het Fontys Kenniscentrum Leven Lang Ontwikkelen....
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Topic of the Year 2022 bekend: Customer Experience
Het Topic of the Year 2022 is bekendgemaakt. Het onderwerp is: Customer Experience Management in the Digital Age. Wetenschappers die hierin hun sporen hebben verdiend (of hard op weg zijn) kunnen worden genomineerd in de categorie Insights Scientist van het jaar, onderdeel van de MOAwards 2022. Customer Experience (CX) wordt gezien als de nieuwe graal...
Best practices | 06 januari 2022
De kracht van muziek in merkbeleving
Muziek speelt - bewust en onbewust - een grote rol in ons leven. Om de invloed van muziek in creatie te achterhalen, voerden Validators en VodafoneZiggo een experiment uit. Met behulp van facial coding en AI werden de verschillen in kaart gebracht in merkbeleving bij verschillende soorten muziek. Een artikel van Hilde Doting van Validators....
Best practices | 17 november 2021
Hoe persoonlijk is jouw dienstverlening?
Organisaties die een digitale transformatie doormaken stellen zichzelf de vraag: welke contactmomenten lenen zich voor digitale invulling? En in welke contactmomenten biedt mijn medewerker toegevoegde waarde? Daarachter ligt vaak de vraag: hoe houd ik de klantrelatie op peil en zorg ik dat mijn klanten mijn dienstverlening als persoonlijk blijven ervaren? Het was een onderwerp binnen...
Best practices | 27 oktober 2021
Tegen het letterlijk luisteren
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat we beter moeten luisteren naar consumenten. Luister naar Kees van Duyn! Een...
Best practices | 27 oktober 2021
Klantbeleving in 2022 – actie on the spot
In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. In deel 2 was te lezen hoe data je verder helpen om de klantbeleving steeds beter te maken. De reeks wordt afgesloten met de verwachtingen voor 2022 en de kansen die je als...
Best practices | 20 oktober 2021
Data verbeteren de klantbeleving
In het eerste deel van deze driedelige reeks ging Underlined in op innovatie en ontwikkeling van klantcontact, waarbij de klantbeleving centraal staat. Als de beleving centraal moet staan dan dient dat ook het sturingsmechanisme zijn. Underlined moedigt daarom de samenwerking tussen service en marketing aan om een gezamenlijk doel te formuleren. Met klantverwachtingen die alleen...
Best practices | 13 oktober 2021
De toekomst van brand health tracking
Brand health tracking staat onder druk. De pandemie heeft dat verergerd. Sommige bedrijven besteden minder (of nauwelijks meer) aan marketing en ze doen minder aan meting. In dit artikel betogen Sjoerd Koornstra en Patrick Bruin dat brand health tracking belangrijk is en wat dat betekent voor company insights managers. Het spectrum aan verkoopkanalen wordt groter....