Best practices | 14 april 2022
14 april 2022

Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022

Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Best practices | 24 maart 2022
24 maart 2022

Ladies of Data – een middag over natural language processing

Op 14 april vindt de 3de editie van Ladies of Data plaats, een event voor iedereen die in data-science en diversiteit is geïnteresseerd. Het thema is natural language processing. Het wordt een middag met keynote-sprekers en break-outsessies. Ladies of Data wordt gehouden op Mariënburg in Den Bosch. Ladies of Data in Den Bosch begint om...
Best practices | 15 maart 2022
15 maart 2022

Merkkoppeling en reclame – show or tell?

In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen. Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende...
Best practices | 15 maart 2022
15 maart 2022

Webinar Building Brands Across Borders

Op 29 maart a.s. houdt Glocalities Academy een webinar met als onderwerp Building Brands Across Borders. Het webinar begint om 15.00 uur en is voor iedereen online bij te wonen. Het is de eerste keer dat Glocalities een webinar organiseert en dat gebeurt onder de naam Glocalities Academy. Doel is om de nieuwe internationale research...
Best practices | 15 maart 2022
15 maart 2022

Future of Insights – de nieuwe rol van de marktonderzoeker

Donderdag 3 maart jl. organiseerde Ipsos, in samenwerking met de MOA, een webinar waar werd ingegaan op de veranderende rol van marktonderzoek. Zowel MOA als Ipsos zien hoe de verwachtingen aan klantzijde veranderen en hoe marktonderzoeksbureaus daarop in proberen te spelen. Uit onderzoek van Ipsos onder 150 CMI-professionals, uitgevoerd in de zomer van 2021, komt...
Best practices | 08 maart 2022
08 maart 2022

MOA Talk – Praten met apparaten nu terug te kijken

De MOA Profgroep Data Science hield op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk werd gegeven door professor Piek Vossen en Theo van der Steen van Underlined. Het bureau maakte een korte samenvatting die hier is te bekijken. Wie meer wil zien kan de hele Talk aanvragen. Neem contact...
Best practices | 03 maart 2022
03 maart 2022

Een nieuw fundament – met data-science en HP Z8-workstations

Wat gebeurt er als huizen verzakken en er structureel onderhoud nodig is? En wat moet je doen om problemen in de toekomst te vermijden? De gemeente Zaanstad en woningcoöperatie Parteon pakten het letterlijk fundamenteel aan. Data-sciencebureau Intellerts ontwikkelde met behulp van algoritmen een model voor opsporing en voorspelling van verzakkingen. Ze wisten zich gesteund door...
Best practices | 24 februari 2022
24 februari 2022

Webinar over de veranderende rol van marktonderzoek

Op donderdag 3 maart organiseert Ipsos in samenwerking met de MOA het webinar ‘The Future of Insights’. Die toekomst is in handen van bedrijven die de klant centraal stellen en zo concurrentievoordeel opbouwen. Wetenschappelijke ontwikkelingen in data-, neuro- en gedragswetenschappen bieden bedrijven kansen om beter te anticiperen op de behoeften van consumenten, op groeigebieden, op...
Best practices | 15 februari 2022
15 februari 2022

WhatsApp-onderzoek – wat werkt wel en wat niet?

In september 2021 lanceerde MWM2 WhatsApp Survey, waarmee via de chatfunctie van WhatsApp onderzoek wordt uitgevoerd. Welke inzichten zijn er opgedaan? En wat zijn de aanbevelingen? Respondenten laten weten enthousiast te zijn over onderzoek via WhatsApp. WhatsApp Survey bleek ook aantrekkelijk voor de jongere doelgroep, die makkelijker bereikbaar was dan via een online discussie. In...
Best practices | 10 februari 2022
10 februari 2022

MOA Talk – Praten met apparaten

De MOA Profgroep Data Science houdt op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk wordt gegeven door professor Piek Vossen. De Talk bijwonen? Dat kan – gratis! Schrijf je hier in. In de Talk neemt professor Piek Vossen je mee in de wereld van een communicerende robot met de...
Best practices | 10 februari 2022
10 februari 2022

How Brands Can Enhance Their Brand Pricing Strategy Based on Automated Pricing Research

With raw materials costs and inflation on the rise, pricing research is becoming more essential for brands. Through a research-backed understanding of consumers’ price perceptions, brands can safeguard their market share by optimizing their prices to keep consumers happy while maximizing profits. Do you know at any time how much your consumers are genuinely willing...
Best practices | 03 februari 2022
03 februari 2022

Mobiele marketing in 2022 – vier trends

Greenbook beschrijft vier trends in mobiele marketing. Van nog gebruikersvriendelijker emails, via succesvolle toepassing van games als onderdeel van marketingcampagnes en de opkomst van metaverse en mobiele advertenties ten koste van direct mail. 1. Optimale emails voor mobiel Optimaliseren van email voor mobiele apparaten gebeurt al langer. Aanpassen van afbeeldingsformaten, vermijden van knijpen en scrollen,...

Ook de laatste bytes ontvangen?