Bureaus | 25 november 2020
25 november 2020

Een kwestie van kiezen

Amerika heeft gekozen en nog steeds is het afwachten wanneer Trump zijn nederlaag gaat toegeven. Zoals altijd waren de verkiezingen weer hot en de ‘talk of the town’. Maar zoals we in het nieuwe normaal al gewend zijn, heeft inmiddels Covid weer de hoofdaandacht. Inmiddels ook met positief nieuws. De cijfers gaan langzaam de goede...
Bureaus | 17 november 2020
17 november 2020

Validators krijgt FD Gazelle

Naast DVJ Insights en Markteffect is Validators het derde researchbedrijf dat dit jaar een FD Gazelle binnenhaalt, de prijs voor snelst groeiende bedrijven in Nederland. Martin Leeflang, CEO en founder van Validators: ‘Onze aanpak is een tegenwicht van de standaardisatie in de branche. Het developmentteam ontwikkelde unieke online ‘validatie’-softwaretools, wat ons een voorsprong geeft in...
Bureaus | 11 november 2020
11 november 2020

CHOICE wint Europese aanbesteding Defensie

CHOICE insights + strategy heeft de Europese aanbesteding voor het klanttevredenheid- en behoeftenonderzoek voor defensiecateraar Paresto gewonnen. Er waren 16 inschrijvingen. De aanbesteding geldt voor vier jaar. Op vier van de acht vraagthema’s behaalde CHOICE insights + strategy de maximale score. De aanbesteding omvat het meten van de cateringtevredenheid van de 60.000 medewerkers van de...
Bureaus | 04 november 2020
04 november 2020

DVJ Insights en Markteffect winnen FD Gazelle

DVJ Insights is voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot FD Gazelle en Markteffect won de prijs zelfs voor de zevende keer. De FD Gazellen Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die in de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet zijn gegroeid én het laatste jaar winstgevend afsluiten. Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights:...
Bureaus | 04 november 2020
04 november 2020

Nielsen brengt consumentenonderzoek onder in NielsenIQ

Nielsen zal vanaf begin volgend jaar de naam NielsenIQ gebruiken voor consumentenonderzoek. Al eerder besloot Nielsen om het bedrijf op te splitsen in twee afzonderlijke entiteiten. Het deel Nielsen Global Consumer Business wordt per januari 2021 een zelfstandig bedrijf en draagt dan de naam NielsenIQ. Nielsen Global Media zal zich richten op mediamarktgegevens, terwijl NielsenIQ...
Bureaus | 28 oktober 2020
28 oktober 2020

Never waste a good crisis

Ik wil deze crisistijd gebruiken om een pleidooi voor kwalitatieve inzichten te houden. Dagelijks vliegen de coronacijfers ons om de oren: 10.386 nieuwe besmettingen, 1.714 coronapatiënten op de verpleegafdeling, 536 op de IC en 27 doden. Wat zeggen deze cijfers zonder context, zonder te weten hoeveel mensen getest zijn of zonder te weten hoeveel patiënten...
Bureaus | 27 oktober 2020
27 oktober 2020

MWM2 wint aanbesteding UWV

MWM2 heeft de aanbesteding van het UWV Panel gewonnen. De aanbesteding van het panel, dat al sinds 2016 in beheer is van MWM2, geldt voor een periode van vier jaar. Het UWV Panel bestaat uit meerdere klantgroepen: WW-, WIA- en Wajong-klanten, maar ook werkgevers. Binnen deze doelgroepen doet MWM2 onderzoek op het gebied van communicatie,...
Bureaus | 20 oktober 2020
20 oktober 2020

Blauw opnieuw partner communicatie-onderzoek Rijksoverheid

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC), onderdeel van het ministerie van Algemene Zaken, heeft twee raamovereenkomsten met Blauw afgesloten. De eerste is voor kwalitatief communicatie-onderzoek en de tweede is voor het kwantitatief pretesten van communicatiemiddelen. Een vast team van Blauw zal zich de komende jaren gaan bezighouden met de onderzoeken binnen de raamovereenkomst. Alle thema’s...
Bureaus | 08 oktober 2020
08 oktober 2020

Markteffect bij 250 snelstgroeiende bedrijven

Markteffect (MOA-bureau van het jaar 2020) staat in de Top 250 Groeibedrijven van Nederland, een lijst die is opgesteld door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) en nlgroeit. De Top 250 Groeibedrijven bestaat uit Nederlandse bedrijven die de meeste groei hebben laten zien in de periode van 2015 tot en met 2019. De bedrijven kenden...
Bureaus | 08 oktober 2020
08 oktober 2020

Brand Growth Event DVJ

Op 1 oktober jl. presenteerde DVJ Insights tijdens het eigen Brand Growth Event de resultaten van de Brand Growth Study 2020. Lucas Hulsebos bracht de kersverse resultaten van de Brand Growth Study naar buiten, het onderzoek dat nu voor het 4de jaar is gehouden door DVJ Insights. Het bestaat uit honderden visiegesprekken met CMO’s en...
Bureaus | 07 oktober 2020
07 oktober 2020

MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

MeMo2 maakte vorige week de samenwerking bekend met kwalitatieve researchspecialist Respondenten.nl. De samenwerking zorgt er volgens de bureaus voor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik, contactfrequenties en brand-uplift. Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2...
Bureaus | 29 september 2020
29 september 2020

InSites lanceert Culture + Trends

InSites Consulting kondigt de lancering aan van Culture + Trends, een trendanalyse-service die bedrijven wil helpen nog beter het ‘waarom’ achter consumentengedrag te doorgronden. Culture + Trends, oorspronkelijk ontwikkeld door Kelly McKnight van Join the Dots (overgenomen door InSites Consulting in juli 2019), combineert trendanalyse met de input van het eigen Illume Network. ‘Culture +...

Ook de laatste bytes ontvangen?