Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

Neurodata, algoritmen en een ‘stukje psychologie’

Jamie van der Heijde (Braingineers), Sanne Van Grootel (InSites Consulting) en Nina Witvliet (MWM2) zijn dit jaar de drie genomineerden voor een MOA Award voor Young Talent. In een reeks van drie artikelen staat elke keer een van hen centraal. In deze eerste aflevering: Jamie van der Heijde (29 jaar; op de foto hierboven), UX...
Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

Onderzoek en inflatie (2): ‘Met penny wise pound foolish bestrijd je niet het inflatiespook’

Daily Data Bytes vervolgt de vragenronde over de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag de reacties van...
Advertentie | 09 juni 2022
09 juni 2022

Nieuws van het Haystack Innovatie Lab – real life-testen op social media

Snelheid en flexibiliteit zijn cruciaal in de hedendaagse business, er is immers een voortdurende vraag naar snellere ontwikkeling en innovatie. Vorig jaar introduceerde Haystack Consulting een nieuwe kijk op innovatie, Finish First genaamd. Een visie gestoeld op het agile & start-up gedachtegoed. Nu wil het bureaus het nieuwste project uit het Innovatie Lab voorstellen: real...
Actueel | 07 juni 2022
07 juni 2022

‘Je kijkt standaard naar de menselijke kant van data’

Vorige week kwam Simone Neeling (VodafoneZiggo) aan het woord. Een van de drie genomineerden voor de MOAward voor Digital & Webanalist 2022. Vandaag stellen wij Daan Bouwmeester voor, sinds acht maanden webanalist en conversiespecialist van Swapfiets, en volgende week spreken we met Dion Westerbos (a.s.r.). Gefeliciteerd met je nominatie! ‘Dank, ik ben er blij mee....
Actueel | 07 juni 2022
07 juni 2022

Leer Gen Z beter kennen tijdens ‘Are you ok zoomers?’

InSites Consulting organiseert op 14 juni a.s. een virtueel event rond Gen Z, een groep die goed is voor een derde van de totale wereldpopulatie? En het is een generatie die in het komende decennium een inkomen circa 33 miljard dollar gaat besteden. Het specifieke consumptiegedrag van Gen Z zal de komende jaren onze wereld...
Best practices | 07 juni 2022
07 juni 2022

Cialdini past niet in een inclusieve samenleving

Vaste medewerker Eveline van Zeeland buigt zich over de denkbeelden van Robert Cialdini. Is de kunst van beïnvloeding nog steeds een goede inspiratiebron of wordt het tijd dat de marketeer eens wat meer gaat werken aan betekenis en waarde-creatie, samen met de consument? Op nu.nl schrijven ondernemers over hun favoriete boeken in de rubriek ´gouden...
Actueel | 02 juni 2022
02 juni 2022

‘Bureaus maken inflatie bespreekbaar. Dat is eerlijk en positief’

Daily Data Bytes start vandaag een nieuwe vragenronde. Aanleiding is de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Slechts 51% marketeers definieert ‘Moment of Truth’

Voor ieder merk of product is er één moment dat beslissend is voor het wel of niet kopen van het product of de dienst. DVJ Insights merkt in de gesprekken die het jaarlijks voert met CMO’s en marketingdirecteuren hoe belangrijk dat moment is en hoeveel inspanning er nodig is om tijdens dit belangrijke moment effectief...
Actueel | 02 juni 2022
02 juni 2022

Rechtszaak MOA versus Nederlandse Staat en CBS op 16 juni

Op 16 juni vindt de zitting plaats in de bodemprocedure van de MOA tegen het CBS en de Nederlandse Staat over de rechtmatigheid van beleidsregels die zijn opgesteld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te krijgen. Die...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Forse groei Europese digitale advertentiemarkt

De Europese digitale advertentiemarkt groeide in 2021 met 30,5% tot € 92 miljard, volgens de laatste cijfers van IAB Europe, de Europese vereniging voor digitale marketing en reclame. De enorme groei laat zien dat de digitale advertentiemarkt terug is van weggeweest, hoewel voorzichtigheid is geboden gezien de stijgende inflatie - vooral in Oost-Europa en Turkije....
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

Social media: contact, ontspanning én verkoop

Afgelopen week publiceerde Ruigrok NetPanel 15de editie van ‘What’s Happening Online’. Uit het onderzoek blijkt dat social media een grote rol spelen in de aankoop van producten. Zo komen Nederlanders door advertenties op social media in contact met nieuwe merken en is het de plek waar ze inspiratie opdoen. Waar social media voor de één...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

Succesvolle cases op Brand Growth Event van 31 mei

DVJ Insights presenteert het programma van de zesde editie van het Brand Growth Event op dinsdag 31 mei aanstaande. Tijdens het twee uur durende programma worden succesvolle cases van internationale merken gepresenteerd. Huib van Bockel, oprichter van TENZING, een 100% natuurlijke energiedrank en voormalig Head of Marketing van Red Bull in Europa, vertelt hoe je...

Ook de laatste bytes ontvangen?