Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

TU Delft lanceert Digital Ethics Centre voor eerlijke en veilige AI

De TU Delft opende onlangs het Digital Ethics Centre, waar onderzoekers samen met overheidsinstellingen en bedrijven kijken naar de ethische kant van AI en digitalisering, met als vraag: hoe houden we het gebruik van AI eerlijk, inclusief, transparant en veilig? Bedrijven en instellingen weten niet altijd hoe je omgaat met de technologische innovaties. Betekent het...
Actueel | 19 mei 2022
19 mei 2022

NIMA-crowdfundingactie voor Oekraïense marketeers

NIMA heeft samen met ETCN een crowdfundingactie opgezet om zoveel mogelijk geld op te halen om (gevluchte) Oekraïense marketeers een gratis NIMA-opleiding aan te bieden. NIMA doet een oproep om hieraan mee te helpen. Al bijna 20 jaar werkt NIMA samen met Jacco Stolker van ECTN voor NIMA-opleidingen in Centraal en Oost-Europa. Ook in de...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Marketingteams hebben generalisten én specialisten nodig

Marketingteams zijn gebaat bij generalisten met brede vaardigheden én experts die zich richten op data en customer experience. Dat is de mening van Aline Santos Farhat, Unilever's chief brand officer en chief equity diversity and inclusion officer. Aline Santos Farhat deed haar uitspraken tijdens een event van LIONS Marketers Series. Volgens haar hadden we in...
Personalia | 26 april 2022
26 april 2022

ESOMAR names Head of Public Affairs and Professional Standards

ESOMAR last week announced that Geraldine Proust has been hired as Head of Public Affairs and Professional Standards. In this position, Proust will be responsible for leading global advocacy efforts; managing industry relationships and strategic partnerships; and developing and enforcing global regulatory professional standards for the industry. Proust comes to ESOMAR from an 11-year tenure...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

Presentatie position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’

Op 13 april jl. is tijdens het evenement voor deelnemers van de Nederlandse AI Coalitie het position paper ‘Ethiek en AI in de praktijk, samenwerken en samen leren’ gepresenteerd. De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid ziet AI als dé nieuwe systeemtechnologie, en dat is in lijn met de visie en de doelstellingen van de Nederlandse...
Uitgelicht | 19 april 2022
19 april 2022

De topprioriteiten van marketeers voor 2022

Volgens het jaarlijkse marketingrapport 2022 van Nielsen zijn de topprioriteiten van marketeers dit jaar het vergroten van de naamsbekendheid, verbreden van onderzoek, ontwikkelen van gepersonaliseerde strategieën en merken ‘purpose’ geven. Merkbekendheid is het belangrijkste doel van marketeers, waarbij ze een scala aan kanalen moeten gebruiken om een breed publiek te bereiken. Bijna twee derde (64%)...
Best practices | 14 april 2022
14 april 2022

Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022

Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Actueel | 12 april 2022
12 april 2022

EDPB: aankondiging afspraken EU en VS ‘goede eerste stap’

De Europese privacytoezichthouders vinden het een goede eerste stap dat de Europese Commissie en de Verenigde Staten nieuwe afspraken willen maken over de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de Europese Unie naar de VS. Maar, waarschuwen ze, er is nog geen akkoord. Dat schrijven de privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB), in een gezamenlijke...
Personalia | 22 maart 2022
22 maart 2022

Kantar benoemt Michael Uzielli tot Group Chief Financial Officer

Kantar heeft de benoeming aangekondigd van Michael Uzielli als Chief Financial Officer. Uzielli treedt in juni in dienst bij Kantar. Hij volgt Ian Griffiths op, die een nieuwe rol op zich neemt als Senior Advisor bij Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar. Michael Uzielli neemt 20 jaar ervaring mee naar Kantar. Recent was hij Group...
Actueel | 17 februari 2022
17 februari 2022

Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?

Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals en het toonaangevende marketing research & analytics bureau. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door en doe dat snel want je hebt nog tot en met morgen om te nomineren! De MOAwards 2022 worden...
Personalia | 17 februari 2022
17 februari 2022

SKIM appoints three data and analytics experts in Europe and the US

SKIM has appointed three data and analytics experts in Europe and the United States. The new SKIMmers will deepen and expand the company’s advanced analytics know-how. Their experience, according to SKIM, will lead to more reliable, predictive insights to companies navigating an ‘increasingly complex, connected-data environment’. Jerome Hancock The first is Jerome Hancock, Senior Director...
Actueel | 17 januari 2022
17 januari 2022

AP onderzoekt Google Analytics

De Oostenrijkse privacytoezichthouder rondde deze maand een onderzoek af naar het gebruik van Google Analytics door een Oostenrijkse website. Volgens de toezichthouder voldoet Google Analytics niet aan de AVG. In Nederland onderzoekt de AP twee klachten over Google Analytics. Uitslag begin 2022. In Oostenrijk oordeelde de Datenschutzbehörde (DSB) dat het gebruik van Google’s statistiekenprogramma in...

Ook de laatste bytes ontvangen?