Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Ruim helft Zuid-Hollanders snakt naar meer natuur

Uit onderzoek van Delta, in opdracht van het Zuid-Hollands Landschap, blijkt dat 88% van de inwoners natuur in hun omgeving belangrijk vindt. Ruim de helft wil meer natuur in de provincie, bijvoorbeeld om te kunnen ontspannen en sporten, maar ook omdat ze zich zorgen maken over de biodiversiteit in de provincie. Zuid-Holland is de drukst...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

‘Cro zou meer een mindset dan een tool moeten zijn’

Simone Neeling is cro-specialist en webanalist bij VodafoneZiggo en genomineerd voor MOAward Digital & Webanalist 2022. De andere twee genomineerden zijn Daan Bouwmeester (Swapfiets) en Dion Westerbos (a.s.r.). Interviews met hen publiceren we de komende weken. Wat doe je als cro-specialist en webanalist? ‘Ik focus me op het stuk dat begint met het winkelwagentje en...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Norstat launches TestingTime in the Netherlands

TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Openingsfeest MWM2

Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

63% Nederlanders tuiniert om mentaal welzijn

Ruim 6 op de 10 Nederlanders gebruiken tuinieren om het hoofd leeg te maken. Toch ziet 42% van de mensen het werken in de tuin als een verplichting. Dat blijkt uit een enquête die DirectResearch heeft uitgevoerd in opdracht van tuincentrum Fonteyn. Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen het leuk vinden om in de...
Personalia | 19 mei 2022
19 mei 2022

DVJ Insights breidt consultancyteam uit

DVJ Insights breidt het consultancyteam verder uit met de aanstelling van Ben van der Werf en Sonja van den Berg als Client Consultant. Vanuit het kantoor in Utrecht is het tweetal verantwoordelijk voor de verdere groei van het nationale en internationale klantportfolio en de ondersteuning van klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen. Jori van de Spijker,...
Onderzoek | 19 mei 2022
19 mei 2022

WK in Qatar niet populair onder Nederlanders

Ruim de helft van de Nederlanders staat negatief tegenover Qatar als gastland voor aankomend Wereldkampioenschap voetbal. Twee derde vindt zelfs dat het WK voetbal niet in Qatar gehouden moet worden, vanwege de schending van de mensenrechten in dat land. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction. Vorige maand liet hoofdsponsor ING weten niet af te reizen...
Onderzoek | 17 mei 2022
17 mei 2022

Klantreviews concurreren met marketing

Reviews van klanten en het delen van ervaringen met merken op social media zijn doorslagevender voor aankoop dan de kwaliteit van producten en een uitstekende winkelervaring. Dat blijkt uit de Shopper Experience Index van Bazaarvoice dat wereldwijd een onderzoek deed onder shoppers. Klantrecensies en user-generated content in de vorm van foto's en video's zijn van...
Onderzoek | 17 mei 2022
17 mei 2022

Vertrouwen in evenementen terug

Na twee jaar afgelaste festivals en concerten was er in april van dit jaar een omslag te zien. Het online bereik van Ticketmaster steeg in die maand met 784 duizend unieke bezoekers tot boven het niveau van april 2019, zo blijkt uit de online resultaten van GfK GXL/DAM. In vergelijking met april 2020-2021 is er...
Onderzoek | 12 mei 2022
12 mei 2022

Politieke kleur heeft impact op mening over Oekraïne

Miles Research volgt samen met partner Trendpanel de oorlog in Oekraïne al voordat deze echt begon. Inmiddels zijn er vier metingen geweest onder Nederlandse respondenten. De eerste was enkele dagen voor de oorlog, de laatste is net afgerond. Daarin zijn ook de politieke voorkeuren meegenomen. En die blijken een stevige impact te hebben op de...
Personalia | 12 mei 2022
12 mei 2022

Ed Borsboom gestart bij Blauw Research

Blauw Research is per 1 mei versterkt met Ed Borsboom. Hij heeft een ruime en brede ervaring in marketing, branding, media, communicatie en vooral ook in onderzoek. Borsboom werkte onder meer bij Talpa Network, Mediaxplain, GfK, Kantar en voor een brede keur aan merken, van Nationale Postcode Loterij, Philips, PON, T-Mobile, Douwe Egberts, Heineken tot...
Onderzoek | 12 mei 2022
12 mei 2022

Motivaction en HPB meten impact maatschappelijke betrokkenheid

Motivaction en HPB | Het PR Bureau willen samen het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld brengen. Begin juni starten zij een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Het onderzoek moet ook aantonen hoe het duurzame gedrag van...

Ook de laatste bytes ontvangen?