Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument
Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.
Nederlanders positief tegenover heropstarten collectes
Nederlanders staan positief tegenover heropstarten van straatcollectes en huis-aan-huiswerving. Dat blijkt uit de donatiemonitor van neuromarketing onderzoeksbureau Bloakes.
Consumenten betalen online aankopen steeds vaker achteraf
Voor het 13e jaar op rij heeft Ruigrok NetPanel het online gedrag van Nederlanders in kaart gebracht. Het achteraf betalen van online aankopen wordt steeds populairder, blijkt uit het onderzoek. Een derde van de consumenten (36%) betaalt online aankopen weleens achteraf, in 2019 was dit nog 29%.
Op zoek naar een baan in de zorg
Met het T-shirt voor onze ramen met daarop het rode hartje en de woorden ‘hart voor de zorg’ laat ons land zien dat het begaan is met het zorgpersoneel. Niet alleen deze actie, maar ook onderzoek uitgevoerd door DirectResearch laat zien dat de waardering voor het zorgpersoneel groot is.
Weinig steun voor culturele instellingen
Op 1 juni hebben de culturele instellingen hun deuren weer geopend voor het publiek. Hierbij gelden echter strenge regels. Zo moeten bezoekers aan culturele instellingen anderhalve meter afstand bewaren en moet een bezoeker in alle gevallen van tevoren reserveren. Kantar ondervroeg 1.137 Nederlanders van 18 jaar en ouder over deze maatregelen.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
DirectResearch en EnTra Management ontwikkelen de Monitor Verduurzaming Warmte
Voor gemeenten die werken aan de transitievisie warmte, ontwikkelden DirectResearch en EnTra Management de Monitor Verduurzaming Warmte (MoVe2030).
Nederlanders zijn gehecht aan fysieke winkels, maar kopen ze er straks nog?
Een groot deel van de consumenten die een leegloop uit de winkelstraten zouden betreuren zal daar zelf debet aan zijn. Bovendien zou de coronacrisis wel eens kunnen werken als katalysator in de omslag van fysieke naar online aankopen. Dit blijkt uit onderzoek dat I&O Research in samenwerking met INretail (brancheorganisatie retailers in non-food) uitvoerde.
Nederlander minder pessimistisch over economie
Zo blijkt uit onderzoek van I&O Research. De helft van de Nederlanders denkt dat de economie de komende twaalf maanden zal verslechteren, eind maart was dit nog 90 procent. Tegelijkertijd beoordelen vier op de tien Nederlanders (43 procent) de huidige Nederlandse economische situatie als tamelijk slecht of heel slecht.
Consument ziet zelfrijdende auto niet zitten
Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.
Zelfzorgmiddelen kopen om klachten te verhelpen
Mensen die zelfzorgmiddelen kopen, doen dat voornamelijk om acute klachten direct te verhelpen. Dat blijkt uit de Zelfzorgmonitor van Ipsos, die meet hoe Nederlanders ervoor zorgen dat ze gezond worden en blijven met zelfzorgmiddelen.
Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?
‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?’
Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?
‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?’