Onderzoek | 02 september 2020
02 september 2020

Biculturele Nederlanders kijken minder tv

Het aantal biculturele Nederlanders dat regelmatig naar de grote Nederlandse tv-zenders kijkt, neemt steeds verder af. Onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders daalde het weekbereik van NPO1 van 31% in 2018 naar 21% in 2020. Ook het weekbereik van RTL4 liep terug: van 41% in 2018 naar 34% nu. Het bereik van de grote Nederlandse...
Onderzoek | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen

Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.

Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

TV-industrie hard geraakt door coronacrisis

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt

Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).

Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Bestuurders luxe elektrische auto’s rijden vaker schade

Dit blijkt uit onderzoek van Pricewise onder 1.000 respondenten, in samenwerking met Panel Inzicht.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Trendverkenning: veranderende behoeften door coronacrisis

NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

TV en printmedia winnen van sociale media

De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.

Onderzoek | 01 juli 2020
01 juli 2020

De reiziger wil best het OV weer gebruiken

Over een half jaar denkt bijna de helft van de Nederlanders weer gebruik te gaan maken van het ov, zo blijkt uit onderzoek van Newcom. 

Bureaus | 25 juni 2020
25 juni 2020

Store Support krijgt een nieuwe naam: excap

Store Support heet vanaf nu excap. Het bedrijf is marktleider in de Benelux op het gebied van mystery guest-onderzoek, customer journey management en consultancy rondom de beleving van medewerkers. De oprichters voelden al jaren dat de naam weliswaar bekend was, maar te weinig ‘dekking’ bood.

Actueel | 24 juni 2020
24 juni 2020

De nieuwe CMI-manager – Meer creativiteit, meer impact

Al jaren is er een aanzienlijke groei in de hoeveelheid data die we tot onze beschikking hebben. Maar met de groei neemt ook de ergernis onder marketeers toe over de moeilijkheid om met al die data echt iets nuttigs te doen. Tijd voor een nieuw tijdperk: het tijdperk van creativiteit. Dat vinden Durk Bosma, Patrick Bruin en Sjoerd Koornstra, die er een serie van drie artikelen over schreven. Dit is de eerste, de twee volgende kun je lezen vanaf begin september.

Ook de laatste bytes ontvangen?