Bureaus | 28 mei 2020
28 mei 2020

DirectResearch en EnTra Management ontwikkelen de Monitor Verduurzaming Warmte

Voor gemeenten die werken aan de transitievisie warmte, ontwikkelden DirectResearch en EnTra Management de Monitor Verduurzaming Warmte (MoVe2030).

Onderzoek | 27 mei 2020
27 mei 2020

Nederlanders zijn gehecht aan fysieke winkels, maar kopen ze er straks nog?

Een groot deel van de consumenten die een leegloop uit de winkelstraten zouden betreuren zal daar zelf debet aan zijn. Bovendien zou de coronacrisis wel eens kunnen werken als katalysator in de omslag van fysieke naar online aankopen. Dit blijkt uit onderzoek dat I&O Research in samenwerking met INretail (brancheorganisatie retailers in non-food) uitvoerde.

Onderzoek | 19 mei 2020
19 mei 2020

Nederlander minder pessimistisch over economie

Zo blijkt uit onderzoek van I&O Research. De helft van de Nederlanders denkt dat de economie de komende twaalf maanden zal verslechteren, eind maart was dit nog 90 procent. Tegelijkertijd beoordelen vier op de tien Nederlanders (43 procent) de huidige Nederlandse economische situatie als tamelijk slecht of heel slecht.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Consument ziet zelfrijdende auto niet zitten

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Zelfzorgmiddelen kopen om klachten te verhelpen

Mensen die zelfzorgmiddelen kopen, doen dat voornamelijk om acute klachten direct te verhelpen. Dat blijkt uit de Zelfzorgmonitor van Ipsos, die meet hoe Nederlanders ervoor zorgen dat ze gezond worden en blijven met zelfzorgmiddelen.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe is het met Nederland: hoe verandert ons eetgedrag?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart.  Deze week ‘Hoe verandert ons eetgedrag tijdens de lock down?’

Bureaus | 13 mei 2020
13 mei 2020

MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek

MediaTest vierde onlangs haar 21ste verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Omgangsvormen op de werkvloer blijvend veranderd door coronacrisis

Meer dan de helft (58%) van het kantoorpersoneel in Nederland (58%) denkt niet dat alles weer wordt zoals het was vóór de coronacrisis. Zo geeft 67 procent aan meer op hygiëne te blijven letten dan voorheen.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Neurensics: corona studie naar verandering van koopgedrag

Voor het eerst sinds de uitbraak van de corona-pandemie is er een consumentenonderzoek gehouden naar de onbewuste invloed van de gepercipieerde gezondheidsconsequenties op het koopgedrag door Neurensics.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trokken Validators en buitenreclamespecialist Out Of Home Masters naar aanleiding van hun recente consumentenonderzoek.

Ook de laatste bytes ontvangen?