Onderzoek | 15 februari 2021
15 februari 2021

Trends – lekker thuis DHZ’en

Eind 2020 boog het Culture + Trends-team van InSites Consulting zich over de vraag of het bijzonder bizarre afgelopen jaar invloed zou hebben op de consument in 2021. Vanuit ons model met zeven universele menselijke drijfveren om geluk te maximaliseren, deden we kwalitatief diepte-onderzoek bij voorlopers in 16 markten, verspreid over de hele wereld. De...
Onderzoek | 15 februari 2021
15 februari 2021

Meer vertrouwen in e-commerce bedrijven

Ruigrok NetPanel deed eind 2020 in Nederland en België onderzoek naar e-commerce-aankoopgedrag en de rol die media daarbij spelen. Een van de conclusies is dat bijna eenderde van de Nederlanders (31%) meer vertrouwen heeft in de daadwerkelijke bezorging door e-commerce bedrijven wanneer ze reclame maken op TV. Voor social media reclame (16%) en online reclame...
Onderzoek | 09 februari 2021
09 februari 2021

GivingTuesday populairder

De tweede editie van GivingTuesday op 1 december jl., de wereldwijde actiedag voor solidariteit en vrijgevigheid, liet een spectaculaire groei zien in populariteit en deelname in vergelijking met 2019, toen een 0-meting werd gedaan. DirectResearch deed voor de tweede keer onderzoek onder het Nederlandse publiek. De bekendheid van GivingTuesday is gestegen van 7% naar 20%....
Actueel | 08 februari 2021
08 februari 2021

Buitenstebinnen

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen om beurten de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Deze keer Kees van Duyn die het idee bestrijdt dat je de wereld kunt...
Onderzoek | 03 februari 2021
03 februari 2021

Forse stijging internetverkopen 4de kwartaal 2020

De internetomzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2020 55,6% hoger dan een jaar eerder. Dit is de sterkste groei sinds het sinds het begin van de publicatie van de onlineverkopen in 2014. De totale omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2020 4,5%, aldus het CBS. Bij de...
Onderzoek | 03 februari 2021
03 februari 2021

Twee op de vijf Nederlanders shoppen meer online tijdens corona

Ipsos-onderzoek in 28 landen laat zien hoe het wereldwijde koopgedrag van mensen is veranderd tijdens de coronacrisis. Elk land reageert anders op de pandemie, maar iedereen heeft te maken met restricties. Maar hoe ziet dat er in werkelijkheid uit? Kopen we echt meer lokaal en online? Wereldwijd zijn 6 op de 10 mensen (63%) minder...
Best practices | 27 januari 2021
27 januari 2021

6 CX-trends in 2021

Digitale transformatie heeft niet alleen onze technologie veranderd, maar ook de hele manier waarop we zaken doen. Veranderend consumentengedrag en -verwachtingen hebben CX-deskundigen ertoe aangezet om verder te gaan dan omnichannel en echt te differentiëren en te concurreren op klantervaring. Want in een wereld die wordt gedomineerd door verandering, willen bedrijven de klanten behouden die...
Onderzoek | 21 januari 2021
21 januari 2021

Jongeren vol goede voornemens het nieuwe jaar in

Meer sporten, gezonder leven, stoppen met roken; de start van het nieuwe jaar is altijd hét moment waarop mensen proberen hun slechte gewoontes achter zich te laten. Na uitgebreide kerstdiners en schalen vol oliebollen zijn vooral jongeren gemotiveerd om het nieuwe jaar goed te beginnen. Dat blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators. In de...
Onderzoek | 11 januari 2021
11 januari 2021

Helft Nederlanders neemt voedingssupplementen

Een groot deel van Nederland (44%) gebruikt voedingssupplementen. Daarnaast volgt 22% een dieet. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vrouwen nemen vaker voedingssupplementen (54%) dan mannen (34%). Van de mensen die zegt voedingssupplementen te gebruiken doet 42% dit...
Onderzoek | 11 januari 2021
11 januari 2021

We keken meer TV in 2020

De Nederlander keek in 2020 gemiddeld 160 minuten per dag naar televisiezenders. Dat is vier minuten meer dan in 2019. Dat blijkt uit het jaarpersbericht van de Stichting Kijkonderzoek. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2020 naar 15,2%, wat overeenkomt met 24 minuten per dag. In 2019 was dit...
Onderzoek | 06 januari 2021
06 januari 2021

2020 was slecht, maar 2021 …

Het jaar 2020 wordt gezien als een van de slechtste sinds tijden. Dit blijkt uit het laatste Ipsos Global Advisor-onderzoek in 31 landen. Maar wat zal 2021 ons brengen? Volgens het onderzoek maken we onze grote zorgen over de gevolgen van Covid-19 voor de lange termijn, op zowel familie-, wereld-, als economisch niveau. Daarnaast is...
Onderzoek | 05 januari 2021
05 januari 2021

Stella en Gazelle dominant in groeiende e-bike-markt

Uit cijfers van de jaarlijkse GfK E-bike Monitor 2020 blijkt dat de afgelopen 12 maanden meer Nederlandse consumenten een e-bike hebben aangeschaft dan een jaar eerder. De verwachting is dat de e-bike-markt in 2021 verder groeit. Uit onderzoek van Multiscope komen Gazelle en Stella als favoriete merken naar voren. Opvallend is dat de Nederlandse consument...

Ook de laatste bytes ontvangen?