Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar

Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL

Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Best practices | 24 maart 2022
24 maart 2022

Ladies of Data – een middag over natural language processing

Op 14 april vindt de 3de editie van Ladies of Data plaats, een event voor iedereen die in data-science en diversiteit is geïnteresseerd. Het thema is natural language processing. Het wordt een middag met keynote-sprekers en break-outsessies. Ladies of Data wordt gehouden op Mariënburg in Den Bosch. Ladies of Data in Den Bosch begint om...
Onderzoek | 22 maart 2022
22 maart 2022

Delen data steeds meer aanvaard

Ondanks culturele en economische verschillen zien consumenten over de hele wereld steeds meer het nut van delen van hun gegevens. Dat blijkt uit het rapport 'Global Data Privacy: What the Consumer Really Thinks' van de Global Data & Marketing Alliance (GDMA). De GDMA ijvert voor een wereldwijde consistente benadering van gegevensbescherming. Er zijn tekenen dat...
Personalia | 22 maart 2022
22 maart 2022

Kantar benoemt Michael Uzielli tot Group Chief Financial Officer

Kantar heeft de benoeming aangekondigd van Michael Uzielli als Chief Financial Officer. Uzielli treedt in juni in dienst bij Kantar. Hij volgt Ian Griffiths op, die een nieuwe rol op zich neemt als Senior Advisor bij Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar. Michael Uzielli neemt 20 jaar ervaring mee naar Kantar. Recent was hij Group...
Onderzoek | 22 maart 2022
22 maart 2022

Smart home-markt stijgt naar €5,2 miljard

Ruim 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een smart home-product. In totaal werd €5,2 miljard besteed aan slimme apparaten. Nederlanders associëren Coolblue het vaakst met smart home-producten. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor van Multiscope. Meer dan 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meer smart home-producten...
Actueel | 17 maart 2022
17 maart 2022

Welk bedrijf wordt Data & Insights Company of the Year? Geef je favorieten snel door!

Naast de MOAwards, waar de nominaties binnenkort van bekend worden gemaakt, is er dit jaar een nieuwe prijs. Het is de MOAward voor Data & Insights Company of the Year. Voordrachten zijn nog welkom tot en met 1 april! De MOAward voor Data & Insights Company of the Year is speciaal bedoeld voor bedrijven en...
Personalia | 17 maart 2022
17 maart 2022

DVJ Insights breidt fors uit

DVJ Insights heeft het team de afgelopen maanden flink uitgebreid. Begin maart werd Ashley Endenburg aangesteld als Finance Manager in het managementteam, Matthias Hallmann werd Senior Business Partner in Duitsland en James Robinson Client Consultant in de UK. Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Research Group, zegt: ‘De afgelopen maanden zijn we enorm gegroeid in...
Personalia | 17 maart 2022
17 maart 2022

Nieuw leiderschapsteam Blue Field Agency

Blue Field Agency start het eerste kwartaal van 2022 met een nieuwe strategie en een aanvulling op het leiderschapsteam met Barbara Keurntjes als nieuwe CEO en Job van den Berg als Chief Data & Insights Officer. Hij geeft leiding aan de Insights en Advanced Analytics teams, voorheen bekend onder de labels Totta Research en Totta...
Onderzoek | 17 maart 2022
17 maart 2022

Kantar en Affectiva meten emoties en duurzaamheidsclaims in reclame

Met behulp van op AI gebaseerde gezichtscodering meet het Engelse bureau Affectiva de de emotionele reacties van consumenten op de 25% meest en minst effectieve advertenties met duurzaamheidsclaims. De advertenties komen uit de database van Kantar. De effectiefste advertenties met duurzaamheidsclaims hebben vaak een meer opbeurende toon en ze roepen meer positieve emoties op, zoals...
Best practices | 08 maart 2022
08 maart 2022

MOA Talk – Praten met apparaten nu terug te kijken

De MOA Profgroep Data Science hield op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk werd gegeven door professor Piek Vossen en Theo van der Steen van Underlined. Het bureau maakte een korte samenvatting die hier is te bekijken. Wie meer wil zien kan de hele Talk aanvragen. Neem contact...
Actueel | 03 maart 2022
03 maart 2022

Unesco-leerstoel AI & Data Science bij De Haagse Hogeschool

‘Artificial Intelligence and Data Science for Society’ heet de leerstoel die Unesco onlangs toekende aan De Haagse Hogeschool. Lampros Stergioulas is de leerstoelhouder die als lector Data Science al geruime tijd praktijkgericht onderzoek rond AI en data science en maatschappelijke thema’s, zoals gezondheid, welzijn en duurzaamheid. Het lectoraat is onderdeel van het kenniscentrum Health Innovation,...

Ook de laatste bytes ontvangen?