Actueel | 19 april 2022
Data Science Top 50 op 28 juni bekend
Op dinsdag 28 juni 2022 wordt de precieze ranking van de MKB Data Science Top 50 voor het jaar 2022 bekendgemaakt. Tijdens het feestelijke evenement zullen de top drie succesvolle groeibedrijven binnen de data-science-industrie pitchen om de felbegeerde eerste plek. Voor het evenement, georganiseerd door Florijnz Corporate Finance, De Breed & Partners, JADS Playground en...
Best practices | 14 april 2022
Gartner noemt drie toptrends in data en analytics voor 2022
Onderzoeksbureau Gartner ziet voor dit jaar drie trends in data en analytics. Het zijn dynamiek en diversiteit, ‘datageletterdheid' en de verankering van vertrouwen. De opkomst van AI-systemen stimuleert groei en innovatie. Innovatie in datamanagement voor AI, geautomatiseerde, actieve metadata-gedreven benaderingen en delen van gegevens, verlenen data en analytics hun volle betekenis. De trend van ‘altijd...
Actueel | 12 april 2022
NLO stelt lancering nieuw luisteronderzoek uit
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met haar onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar. Deze extra tijd stelt de onderzoeksbureaus in de gelegenheid om een volledig panel op te bouwen. Zodra de opbouw van het representatieve panel gereed is, wordt de...
Actueel | 12 april 2022
EDPB: aankondiging afspraken EU en VS ‘goede eerste stap’
De Europese privacytoezichthouders vinden het een goede eerste stap dat de Europese Commissie en de Verenigde Staten nieuwe afspraken willen maken over de doorgifte van persoonsgegevens vanuit de Europese Unie naar de VS. Maar, waarschuwen ze, er is nog geen akkoord. Dat schrijven de privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB), in een gezamenlijke...
Actueel | 07 april 2022
Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar
Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 07 april 2022
Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL
Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Best practices | 24 maart 2022
Ladies of Data – een middag over natural language processing
Op 14 april vindt de 3de editie van Ladies of Data plaats, een event voor iedereen die in data-science en diversiteit is geïnteresseerd. Het thema is natural language processing. Het wordt een middag met keynote-sprekers en break-outsessies. Ladies of Data wordt gehouden op Mariënburg in Den Bosch. Ladies of Data in Den Bosch begint om...
Onderzoek | 22 maart 2022
Delen data steeds meer aanvaard
Ondanks culturele en economische verschillen zien consumenten over de hele wereld steeds meer het nut van delen van hun gegevens. Dat blijkt uit het rapport 'Global Data Privacy: What the Consumer Really Thinks' van de Global Data & Marketing Alliance (GDMA). De GDMA ijvert voor een wereldwijde consistente benadering van gegevensbescherming. Er zijn tekenen dat...
Personalia | 22 maart 2022
Kantar benoemt Michael Uzielli tot Group Chief Financial Officer
Kantar heeft de benoeming aangekondigd van Michael Uzielli als Chief Financial Officer. Uzielli treedt in juni in dienst bij Kantar. Hij volgt Ian Griffiths op, die een nieuwe rol op zich neemt als Senior Advisor bij Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar. Michael Uzielli neemt 20 jaar ervaring mee naar Kantar. Recent was hij Group...
Onderzoek | 22 maart 2022
Smart home-markt stijgt naar €5,2 miljard
Ruim 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een smart home-product. In totaal werd €5,2 miljard besteed aan slimme apparaten. Nederlanders associëren Coolblue het vaakst met smart home-producten. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor van Multiscope. Meer dan 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meer smart home-producten...
Actueel | 17 maart 2022
Welk bedrijf wordt Data & Insights Company of the Year? Geef je favorieten snel door!
Naast de MOAwards, waar de nominaties binnenkort van bekend worden gemaakt, is er dit jaar een nieuwe prijs. Het is de MOAward voor Data & Insights Company of the Year. Voordrachten zijn nog welkom tot en met 1 april! De MOAward voor Data & Insights Company of the Year is speciaal bedoeld voor bedrijven en...
Personalia | 17 maart 2022
DVJ Insights breidt fors uit
DVJ Insights heeft het team de afgelopen maanden flink uitgebreid. Begin maart werd Ashley Endenburg aangesteld als Finance Manager in het managementteam, Matthias Hallmann werd Senior Business Partner in Duitsland en James Robinson Client Consultant in de UK. Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Research Group, zegt: ‘De afgelopen maanden zijn we enorm gegroeid in...