MarketResponse en Sweco werken samen voor woonvisies en gebiedsontwikkelingen
MarketResponse en Sweco bundelen hun krachten om gezamenlijk te werken aan vraagstukken op het gebied van wonen en gebiedsontwikkeling. ▼ MarketResponse biedt via onderzoeken en via segmentatie- en leefstijldata inzicht in de wensen en behoeften van bewoners op het gebied van wonen, woonomgeving en voorzieningen en andere thema’s rond ruimtelijke ontwikkelingen. De onderzoeksresultaten worden gekoppeld…
Project Beauty (1): ‘Nadenken over schoonheid geeft plezier’
Marius Hogendoorn (adviseur communicatie-onderzoek en oprichter van De Uilenkamer) is al jaren bezig met een onderzoek naar schoonheid. Wat is schoonheid, waar vind je die, hoe kijken mensen tegen schoonheid aan, en zijn er verschillen per land? Hij startte er het ‘Project Beauty’ voor dat hij wereldwijd uitzet. In dit eerste deel van een serie…
Veluwe en Zuid-Limburg favoriet voor vakantie
De Veluwe is voor Nederlanders dit jaar de favoriete streek om op vakantie te gaan, direct gevolgd door Zuid-Limburg. De rest van de top 5 wordt op afstand gevuld met Texel, de Achterhoek en Terschelling. Dat blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. ▼ De Veluwe dankt zijn nummer…
Kwart Belgische eenoudergezinnen heeft financiële problemen
Meer dan één op de tien Belgisch huishoudens is een eenoudergezin. En een kwart daarvan heeft financiële problemen, twee keer zo veel als onder de algemene bevolking. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Haystack Consulting in opdracht van het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW), haar Franstalig-Belgische tegenhanger AMA en IKEA België. Van alle Belgische huishoudens is ruim een tiende (11%)…
Minder consumenten maken gezonde en duurzame voedselkeuzes
Het EIT Food Trust Report, gebaseerd op een uitgebreide studie in 18 Europese landen, signaleert een alarmerende trend: steeds minder mensen maken gezonde en duurzame voedselkeuzes. Het vertrouwen in de voedselsector neemt af; minder dan de helft van de Europeanen heeft vertrouwen in het voedsel als het gaat om smaak, veiligheid, gezondheid, authenticiteit en duurzaamheid….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ipsos Generations Report 2024
In de nieuwe editie van het Generations Report van Ipsos komen de afname van de wereldbevolking, Gen Z, het belang van de culturele context en de diversiteit binnen generaties aan bod. En… de gevolgen voor het bedrijfsleven. Dit zijn de belangrijkste bevindingen uit het rapport: We moeten ons voorbereiden op de afname van de wereldbevolking…
Ipsos publiceert 4de editie Earth Day report
Ipsos presenteerde gisteren een nieuwe editie van het Earth Day report. Deze vierde editie is gebaseerd op een enquête in 33 landen die Ipsos heeft uitgevoerd op zijn Global Advisor-platform. Voornaamste conclusie: er is minder bereidheid om actie te ondernemen tegen klimaatverandering. In het onderzoek komen de volgende onderwerpen aan bod: De overtuiging dat je…
Duurzaamheid moet hoger op de agenda in de bestuurskamer
Kantar en het Climate Governance Initiative zijn een samenwerking gestart om duurzaamheid hoger op de agenda te krijgen in de bestuurskamers. De ambitie is er: wereldwijd zegt 86% van de bestuursleden klimaattransformatie als een zakelijke kans te zien. Negen op de tien zegt dat het klimaat vraagt om nieuw leiderschap. De praktijk is echter weerbarstig….
Bespreekbaar maken… en zo goed mogelijk verder leven
De dood is geen makkelijk onderwerp. Ruigrok en Interpolis wilden toch ontdekken hoe mensen daarmee omgaan en wat nabestaanden nodig hebben. Hun MIE-presentatie leverde vorige maand een hoge score op van de bezoekers en veel reacties, vertelt Zoë Dankfort van Ruigrok. Goed om te zien dat zo’n moeilijk thema heel goed werd ontvangen op het…
Nederlanders ondernemen 2,4 miljard vrijetijdsactiviteiten
Nederlanders besteden hun vrije tijd actief en gevarieerd, zo blijkt uit het Nederlands Vrijetijdsonderzoek (NVTO) van Ipsos I&O, in opdracht van het NBTC. Ruim 28 duizend Nederlanders werkten een jaar lang mee aan het onderzoek. Wat blijkt: vooral routegebonden activiteiten blijven populair. Van de 13,8 miljoen volwassen Nederlanders onderneemt 98,6% wel eens een activiteit buitenshuis….
Hoe UWV de gebruikerservaring verbetert dankzij Norstat
Het UWV wil mensen die op zoek zijn naar werk, langdurig ziek zijn, of arbeidsongeschikt, op een zo prettig mogelijke wijze ondersteunen op het gebied van werk en inkomen. Een heldere en toegankelijke website speelt daarbij een sleutelrol. Norstat helpt hen daarbij. Britta van Roon (foto), Client Success Manager bij Norstat, vertelt in deze blog…
Het leven is duur, maar er zijn handige trucjes om te besparen
Uit het jaarlijkse Waarom-duur-doen-onderzoek van Simyo, uitgevoerd door PanelWizard blijkt dat we het allemaal leuk vinden om zoveel mogelijk te besparen (92%). Zo neemt 46% weleens eigen eten en drinken mee naar de bios en stopt 69% na hotelbezoek shampoo en andere verzorgingsproducten in de tas. We halen graag het onderste uit de kan en…