Onderzoek | 17 mei 2022
17 mei 2022

Binnen twee jaar alles in de cloud

Organisaties kunnen en willen niet meer om de cloud heen. Driekwart van de organisaties verwacht dan ook binnen twee jaar dat alles draait in de cloud. Dat blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek in samenwerking met Markteffect. De monitor brengt in kaart hoe het ervoor staat op IT-gebied in Nederland. Een aantal uitkomsten:...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Kantar Public verkocht aan Trilantic Europe

Kantar heeft afgelopen dinsdag een overeenkomst gesloten met Trilantic Europe voor de verkoop van Kantar Public. Trilantic Europe is een pan-Europese private equity-onderneming die zich richt op transacties in het middensegment. Kantar Public wordt na de overname een onafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisatie voor de overheid en het publieke domein. Kantar Public heeft momenteel meer dan...
Onderzoek | 12 mei 2022
12 mei 2022

Politieke kleur heeft impact op mening over Oekraïne

Miles Research volgt samen met partner Trendpanel de oorlog in Oekraïne al voordat deze echt begon. Inmiddels zijn er vier metingen geweest onder Nederlandse respondenten. De eerste was enkele dagen voor de oorlog, de laatste is net afgerond. Daarin zijn ook de politieke voorkeuren meegenomen. En die blijken een stevige impact te hebben op de...
Onderzoek | 12 mei 2022
12 mei 2022

Motivaction en HPB meten impact maatschappelijke betrokkenheid

Motivaction en HPB | Het PR Bureau willen samen het belang van de maatschappelijke rol van bedrijven bij het Nederlandse publiek in beeld brengen. Begin juni starten zij een grootschalig onderzoek naar de vraag hoe consumenten het belang van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoord ondernemen zien. Het onderzoek moet ook aantonen hoe het duurzame gedrag van...
Onderzoek | 12 mei 2022
12 mei 2022

Vrees voor inperking privacy door EU-wallet

Maar liefst 65% van de Nederlanders is bang dat hun digitale privacy steeds beperkter wordt met de invoering van een Europese portemonnee. Dat blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl uitgevoerd door Panelwizard. Maar ruim een derde vindt het wel goed als de EU de digitale identiteit invoert. Met een Europese digitale identiteit kunnen EU-burgers op verschillende platforms inloggen. Vooral vrouwen...
Advertentie | 10 mei 2022
10 mei 2022

MI Match presenteert vacatures in marktonderzoek en data-analytics

MI Match is actief op het gebied van selectie van vaste krachten en freelancers voor marktonderzoek en data-analytics. Het bureau geeft hun én bedrijven zo de mogelijkheid om de beste keus te maken voor carrière en organisatie. MI Match schreef de volgende bijdrage. Ben jij toe aan een volgende stap in je carrière? Of ben...
Bureaus | 10 mei 2022
10 mei 2022

The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency kondigt afgelopen week de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Tot de merken van The Data Agency horen EDM, Human Inference, GeoMarktprofiel en Invenna. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij...
Onderzoek | 10 mei 2022
10 mei 2022

Boodschappen doen verschilt per provincie

Uit onderzoek van DPG Grow, uitgevoerd door Panel Inzicht, blijkt dat de klantreis bij het boodschappen doen verschilt per provincie. In Friesland en Drenthe speelt de reclamefolder een belangrijke rol en in Noord-Holland wordt vooral online boodschappen gedaan. Reclamefolders zijn een grote inspiratiebron voor de dagelijkse aankopen. In Friesland en Drenthe is de reclamefolder zelfs...
Onderzoek | 10 mei 2022
10 mei 2022

Consument besteedt €8,6 miljard aan duurzamere woning

In 2021 gaven Nederlanders ruim €8,6 miljard uit aan duurzame aanpassingen aan de woning. Verlichting werd het vaakst verduurzaamd. De hoogste bestedingen werden gedaan in de categorie verwarming. Dit blijkt uit het onderzoek Duurzaam Wonen van Multiscope. In 2021 heeft 52% van de Nederlandse huishoudens minimaal één duurzame aanpassing aan de woning gedaan. Dat komt...
Actueel | 03 mei 2022
03 mei 2022

Topic of the Year symposium over customer experience

Op 19 mei a.s. vindt in Amsterdam een middagsymposium plaats rond het thema ‘Customer Experience Management in the Digital Age’. Drie wetenschappers delen dan hun kennis over dit onderwerp. De drie wetenschappers op deze middag zijn Mirella Kleijnen - Vrije Universiteit Amsterdam, Evert de Haan - Rijksuniversiteit Groningen en Anne-Kathrin Klesse - Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij strijden...
Actueel | 03 mei 2022
03 mei 2022

ESSENSOR lanceert Smaakonderzoek.nl

Tijdens het sensorisch symposium ‘Sensory for Business’, dat plaatsvond op 21 april jl. werd door ESSENSOR een spin-off gelanceerd onder de naam Smaakonderzoek.nl. De nieuwe tak richt zich op sensorisch onderzoek voor de supermarktwereld en de horecagroothandel. De producten van Smaakonderzoek.nl zijn gebaseerd op zogenaamd ‘hedonisch’ onderzoek. Daarbij wordt onderzocht wat consumenten wel of niet...
Best practices | 03 mei 2022
03 mei 2022

GreenBook’s top 5 marktonderzoekpodcasts

Podcast zijn er over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, maar podcasts over marktonderzoek…? Ze bestaan echt, het is een opkomend fenomeen. Het Amerikaanse kenniscentrum Greenbook vroeg zijn eigen medewerkers naar hun favorieten. We zetten er vijf op een rij. GreenBook recently launched its own The GreenBook Podcast. In no particular order, here are the...

Ook de laatste bytes ontvangen?