Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

Strategisch partnerschap Kantar Public & MARE

Op 1 juni zijn Kantar Public en MARE een strategisch partnerschap aangegaan, specifiek op het gebied van onderzoek binnen het publieke domein in Nederland. MARE is binnen dit partnerschap verantwoordelijk voor het kwalitatieve onderzoek en Kantar Public voor alle andere vormen van dataverzameling, variërend van innovatieve tot klassieke methoden. Door deze samenwerking kan MARE, volgens...
Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

Onderzoek en inflatie (2): ‘Met penny wise pound foolish bestrijd je niet het inflatiespook’

Daily Data Bytes vervolgt de vragenronde over de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag de reacties van...
Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

DVJ Insights weer in Top 250 groeibedrijven

DVJ Insights staat voor het vierde jaar op rij tot de Top 250 Groeibedrijven, en is daarmee een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De bedrijven in de lijst realiseren een minimale jaarlijkse groei van 20% in FTE en/of omzet in de drie voorgaande jaren. DVJ Insights is in gezelschap van Bol.com, CoolBlue, Picnic,...
Actueel | 07 juni 2022
07 juni 2022

Leer Gen Z beter kennen tijdens ‘Are you ok zoomers?’

InSites Consulting organiseert op 14 juni a.s. een virtueel event rond Gen Z, een groep die goed is voor een derde van de totale wereldpopulatie? En het is een generatie die in het komende decennium een inkomen circa 33 miljard dollar gaat besteden. Het specifieke consumptiegedrag van Gen Z zal de komende jaren onze wereld...
Onderzoek | 07 juni 2022
07 juni 2022

Werknemers geloven niet in verandervermogen van hun organisatie

Uit het Nationaal Onderzoek Verandervermogen 2022 blijkt dat slechts 16% van de Nederlandse werknemers ervan overtuigd is dat hun organisatie effectief kan omgaan met verandering. Het onderzoek is uitgevoerd door RenM|Matrix in opdracht van Business Fitscan dat zich toelegt op het meten en adviseren over het verandervermogen van organisaties. Hoewel het gemeten verandervermogen in 2022...
Actueel | 02 juni 2022
02 juni 2022

‘Bureaus maken inflatie bespreekbaar. Dat is eerlijk en positief’

Daily Data Bytes start vandaag een nieuwe vragenronde. Aanleiding is de stijgende inflatie. De verwachting is dat die nog wel even aanhoudt, ook omdat de politieke situatie onzeker is en we op allerlei gebied voor (economische) veranderingen staan. We wilden graag weten of er ook consequenties zijn voor onderzoek door bureaus en bij bedrijven. Vandaag...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Slechts 51% marketeers definieert ‘Moment of Truth’

Voor ieder merk of product is er één moment dat beslissend is voor het wel of niet kopen van het product of de dienst. DVJ Insights merkt in de gesprekken die het jaarlijks voert met CMO’s en marketingdirecteuren hoe belangrijk dat moment is en hoeveel inspanning er nodig is om tijdens dit belangrijke moment effectief...
Actueel | 02 juni 2022
02 juni 2022

Rechtszaak MOA versus Nederlandse Staat en CBS op 16 juni

Op 16 juni vindt de zitting plaats in de bodemprocedure van de MOA tegen het CBS en de Nederlandse Staat over de rechtmatigheid van beleidsregels die zijn opgesteld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). Inzet van de procedure is om de beleidsregels die EZK in 2020 opstelde van tafel te krijgen. Die...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Consumenten dansen op de vulkaan

Hoewel het consumentenvertrouwen de afgelopen maand daalde tot het laagste niveau ooit, geven we weer steeds meer geld uit aan ervaringen die ons in de afgelopen twee jaar zijn ontzegd. Na jaren van beperkingen is er o.a. behoefte aan lekker uit eten gaan, culturele activiteiten en vakanties. En dat is terug te zien in de...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Forse groei Europese digitale advertentiemarkt

De Europese digitale advertentiemarkt groeide in 2021 met 30,5% tot € 92 miljard, volgens de laatste cijfers van IAB Europe, de Europese vereniging voor digitale marketing en reclame. De enorme groei laat zien dat de digitale advertentiemarkt terug is van weggeweest, hoewel voorzichtigheid is geboden gezien de stijgende inflatie - vooral in Oost-Europa en Turkije....
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Ruim helft Zuid-Hollanders snakt naar meer natuur

Uit onderzoek van Delta, in opdracht van het Zuid-Hollands Landschap, blijkt dat 88% van de inwoners natuur in hun omgeving belangrijk vindt. Ruim de helft wil meer natuur in de provincie, bijvoorbeeld om te kunnen ontspannen en sporten, maar ook omdat ze zich zorgen maken over de biodiversiteit in de provincie. Zuid-Holland is de drukst...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

‘Cro zou meer een mindset dan een tool moeten zijn’

Simone Neeling is cro-specialist en webanalist bij VodafoneZiggo en genomineerd voor MOAward Digital & Webanalist 2022. De andere twee genomineerden zijn Daan Bouwmeester (Swapfiets) en Dion Westerbos (a.s.r.). Interviews met hen publiceren we de komende weken. Wat doe je als cro-specialist en webanalist? ‘Ik focus me op het stuk dat begint met het winkelwagentje en...

Ook de laatste bytes ontvangen?