Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Consumenten dansen op de vulkaan

Hoewel het consumentenvertrouwen de afgelopen maand daalde tot het laagste niveau ooit, geven we weer steeds meer geld uit aan ervaringen die ons in de afgelopen twee jaar zijn ontzegd. Na jaren van beperkingen is er o.a. behoefte aan lekker uit eten gaan, culturele activiteiten en vakanties. En dat is terug te zien in de...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Forse groei Europese digitale advertentiemarkt

De Europese digitale advertentiemarkt groeide in 2021 met 30,5% tot € 92 miljard, volgens de laatste cijfers van IAB Europe, de Europese vereniging voor digitale marketing en reclame. De enorme groei laat zien dat de digitale advertentiemarkt terug is van weggeweest, hoewel voorzichtigheid is geboden gezien de stijgende inflatie - vooral in Oost-Europa en Turkije....
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Ruim helft Zuid-Hollanders snakt naar meer natuur

Uit onderzoek van Delta, in opdracht van het Zuid-Hollands Landschap, blijkt dat 88% van de inwoners natuur in hun omgeving belangrijk vindt. Ruim de helft wil meer natuur in de provincie, bijvoorbeeld om te kunnen ontspannen en sporten, maar ook omdat ze zich zorgen maken over de biodiversiteit in de provincie. Zuid-Holland is de drukst...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

‘Cro zou meer een mindset dan een tool moeten zijn’

Simone Neeling is cro-specialist en webanalist bij VodafoneZiggo en genomineerd voor MOAward Digital & Webanalist 2022. De andere twee genomineerden zijn Daan Bouwmeester (Swapfiets) en Dion Westerbos (a.s.r.). Interviews met hen publiceren we de komende weken. Wat doe je als cro-specialist en webanalist? ‘Ik focus me op het stuk dat begint met het winkelwagentje en...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Mindshare wint gouden AMMA met Podcast Programmatic Planningstool

Mindshare heeft met de Podcast Programmatic Planningstool bij de MWG AMMA uitreiking van 19 mei jl. een gouden AMMA in de wacht weten te slepen in de categorie beste research. De tool moet helpen om het snel groeiende medium podcast een volwaardige plek te geven in de mediaplannen van adverteerders. De jury beloonde Mindshare met...
Best practices | 31 mei 2022
31 mei 2022

Met data kijken naar de toekomst

We leggen vaak de focus op de korte termijn omdat we daar nou eenmaal meer voorkeur voor hebben dan voor de langere termijn. Liever een kleine beloning op de korte termijn dan een grote beloning op de langere termijn. 'Present biases' heet dat in de psychologie. Data-expert Job van den Berg kijkt in deze blog...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Norstat launches TestingTime in the Netherlands

TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Openingsfeest MWM2

Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

AMMA Award voor research naar Mindshare en DPG Media

Op 19 mei werden de winnaars van de AMMA Awards bekendgemaakt. De winnaars bij ‘beste research’ waren Mindshare (goud) en DPG Media (zilver). DPG Media (dat nog drie andere prijzen won, waaronder die voor mediaexploitant van het jaar) veroverde zilver bij de prijs voor ‘best research’ met het onderzoek ‘Aandacht (be)grijpen’. De studie werd uitgevoerd...
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

63% Nederlanders tuiniert om mentaal welzijn

Ruim 6 op de 10 Nederlanders gebruiken tuinieren om het hoofd leeg te maken. Toch ziet 42% van de mensen het werken in de tuin als een verplichting. Dat blijkt uit een enquête die DirectResearch heeft uitgevoerd in opdracht van tuincentrum Fonteyn. Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen het leuk vinden om in de...
Best practices | 19 mei 2022
19 mei 2022

Webinar over de combinatie van traditioneel en neuro-onderzoek

Op 9 juni organiseert Neurensics een speciaal webinar, waarin er wordt ingegaan op het inzetten van methodieken voor marketing en marktonderzoek die zich baseren op Systeem 2 (vragenlijsten, focusgroepen en interviews) én Systeem 1 (neuro-onderzoek) van Kahneman. Nobelprijswinnaar Kahneman heeft met zijn Systeem 1-metafoor het inzicht populair gemaakt dat we informatie vaak op een snelle,...
Personalia | 19 mei 2022
19 mei 2022

DVJ Insights breidt consultancyteam uit

DVJ Insights breidt het consultancyteam verder uit met de aanstelling van Ben van der Werf en Sonja van den Berg als Client Consultant. Vanuit het kantoor in Utrecht is het tweetal verantwoordelijk voor de verdere groei van het nationale en internationale klantportfolio en de ondersteuning van klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen. Jori van de Spijker,...

Ook de laatste bytes ontvangen?