Onderzoek | 09 september 2020
09 september 2020

Weg met de kiloknallers

Boeren en tuinders zeggen geregeld te willen voldoen aan de hoogste productiestandaarden met gezonde dieren, en het klimaat, biodiversiteit en landschap te willen beschermen. Maar er moet wel bestaansrecht, een verdienmodel voor de boer overblijven, vinden ze. En dat komt niet uit met bonusaanbiedingen. Uit onderzoek onder 1558 consumenten, uitgevoerd door Direct Research in opdracht...
Actueel | 03 september 2020
03 september 2020

Game on/off

Welkom bij deel 1 van Myth Busters, een maandelijks blog waarin wij de jubelverhalen over innovaties of succescases even aan ons voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen vaak voor zoete koek slikken. Tekst Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen Niet omdat het kan, maar omdat...
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Viral Vigor – perspectieven en kansen in Covid-tijden

Op eigen initiatief startte bureau MARE een onderzoekstraject om inzicht te bieden in wat de wereld op dit moment betekent voor doelgroepen, nu en in de toekomst. De inzichten werden geduid aan de hand van maatschappelijke trends en perspectieven vanuit het eigen Sparksnetwerk. Binnen het onderzoek lag de focus op de thema’s Welzijn en Connectiviteit....
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Delta introduceert DeltaGO

Netflix, Spotify, Basic-Fit, Hello Fresh, Bloomon, Boldking…. tegenwoordig zijn veel producten en diensten in abonnement beschikbaar. Waarom niet ook onderzoek, dacht Delta. In gesprek met een aantal opdrachtgevers kwam het bureau erachter dat er behoefte aan is, bijvoorbeeld wanneer er maar één onderzoeker in de organisatie werkt die wel een inhoudelijke sparringpartner kan gebruiken. Of...
Bureaus | 03 september 2020
03 september 2020

Op het snijpunt van digitaal en face-to-face

Bijdrage Kennispartner   Margré Nijkamp en Sander Kluiters zijn in 2018 begonnen met het InnovatieLab bij Motivaction. Ze zijn daarmee continu op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in kwalitatief marktonderzoek. Gebruik van laptop en smartphone tijdens onderzoek verbetert niet alleen de kwaliteit van de output maar draagt ook bij aan het fun-element en de betrokkenheid van...
Onderzoek | 02 september 2020
02 september 2020

Biculturele Nederlanders kijken minder tv

Het aantal biculturele Nederlanders dat regelmatig naar de grote Nederlandse tv-zenders kijkt, neemt steeds verder af. Onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders daalde het weekbereik van NPO1 van 31% in 2018 naar 21% in 2020. Ook het weekbereik van RTL4 liep terug: van 41% in 2018 naar 34% nu. Het bereik van de grote Nederlandse...
Actueel | 02 september 2020
02 september 2020

De stand van het vak – Covid versnelt de trends

We vroegen vier bureaudirecteuren naar hun ervaringen in een jaar waarin alles opeens anders was. Hoe heeft corona hun werk veranderd? Hoe spelen ze in op 'het nieuwe normaal’? Deze keer Karin Rutten van DESAN en Bram van Schaik van Kantar. Volgende week Jos Vink van Blauw Research en Jorgen Botermans van Marketresponse. ‘We gaan...
Onderzoek | 01 september 2020
01 september 2020

Positief over thuiswerken

Sinds de start van de coronacrisis hebben veel studies gekeken naar de mate, de beleving en de toekomst van thuiswerken. In hun publicatie, met daarin data van Motivaction, vat het Kennis¬ instituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) de belangrijkste bevindingen samen. Tussen de 55 en 70% van de thuiswerkers heeft positieve ervaringen met thuiswerken tijdens de coronacrisis....
Onderzoek | 01 september 2020
01 september 2020

Groei detailhandel

De detailhandel heeft in juli 9,7% meer omgezet dan in juli 2019, meldt het CBS. Dat is de op een na grootste groei sinds het begin van de publicatie van koopdaggecorrigeerde cijfers in 2005. Het verkoopvolume lag 7,1% hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online ruim 38% meer...
Bureaus | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Newcom ontwikkelt Exploratio

Newcom heeft de online applicatie Exploratio ontwikkeld om organisaties de mogelijkheid te bieden zelf – via een licentie – online enquêtes uit te voeren onder hun doelgroepen. Exploratio is ISO27001:2013 en NEN7510:2011 gecertificeerd.

Onderzoek | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen

Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.

Vacatures | 24 augustus 2020
24 augustus 2020

Blauw Research B.V. – Project Coördinator Customer Experience

Excel, SPSS, R. Kun jij met deze programma’s overweg? Lees dan snel verder! Jij bent iemand die goed uit de voeten kan met complexe en grote hoeveelheden data en krijgt energie om de resultaten o.b.v. deze data op een heldere en impactvolle manier te visualiseren in online dashboards. Daarnaast vind je het leuk om het contact hierover met klanten te onderhouden en kun je je schriftelijk en verbaal helder uitdrukken richting klanten. Je houdt daarbij het doel voor ogen, haalt het beste in anderen naar boven, omarmt vernieuwing en toont lef. Jij zorgt dat het voor elkaar komt!

Ook de laatste bytes ontvangen?