Actueel | 18 maart 2020
18 maart 2020

Kies Nu Voor Online Kwalitatief

Voor veel bureaus zijn dit uitdagende tijden omdat Face-to-Face onderzoek moeilijker of zelfs onmogelijk wordt gemaakt door COVID-19. Niet alleen deelnemers zijn bezorgd, opdrachtgevers vragen ook om alternatieven.

CMNTY ondersteunt bureaus en bedrijfsonderzoekers al meer dan een decennium bij het uitvoeren van online kwalitatief onderzoek. Door innovatieve software, maar ook door ondersteuning bij strategie, ontwerp, moderatie en analyse.

Personalia | 12 maart 2020
12 maart 2020

Delta marktonderzoek breidt uit!

Het team van Delta marktonderzoek is verder uitgebreid met Tine Niezink, Market Research Expert. Met haar 16 jaar ervaring aan zowel bureau- (bij Ipsos, Blauw Research en Telecompaper) als klantzijde (bij Royal Flora Holland en Sofis) is ze een ware allround marktonderzoeker.

Onderzoek | 12 maart 2020
12 maart 2020

Smart home markt groeit tot 2,5 miljard euro

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 2,5 miljard euro aan smart home apparaten in huis. De markt is gegroeid met 800 miljoen euro (+47%). Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Actueel | 11 maart 2020
11 maart 2020

Je klant in beeld: het verhaal achter de cijfers

Onderzoeksrapporten zijn vaak saai, omdat er weinig emotie in zit. Lore Elzinga, School of Insights, geeft aan in haar blog waarom boodschappen in de vorm van een verhaal overtuigender zijn. Verhalen roepen empathie op, waardoor de boodschap eerder blijft hangen.

Onderzoek | 11 maart 2020
11 maart 2020

Hoe staat het met de gendergelijkheid op de werkvloer?

De helft van alle Nederlanders vindt dat vrouwen en mannen niet gelijk worden behandeld op de werkvloer. Dat blijkt uit de bevindingen uit een onderzoek van Ipsos naar de perceptie van gendergelijkheid op de werkvloer. 

Bureaus | 11 maart 2020
11 maart 2020

WPP neemt data science bedrijf Sandtable over

GroupM onderdeel van WPP heeft onlangs het data science bedrijf Sandtable overgenomen. Sandtable is gespecialiseerd in behavioural analytics en advanced simulations.

Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Takeaway snelst groeiende bedrijf van top 250

Takeaway.com kreeg de Gouden Groeier Award uitgereikt door Mona Keijzer, staatssecretaris van het Ministerie van EZK. De top 250 is een lijst van snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 FTE en/of minstens 5 miljoen euro omzet. In deze lijst zijn ook Markteffect en DVJ Insights te vinden.

Bureaus | 10 maart 2020
10 maart 2020

Dynata en CMNTY join forces

Dynata and CMNTY Corporation announced a partnership to help brands improve audience engagement by leveraging insights for ongoing, deeper engagement, creating a more complete picture of their customers and generating stronger, more resilient relationships.

Actueel | 04 maart 2020
04 maart 2020

Boete voor tennisbond vanwege verkoop van persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt tennisbond KNLTB een boete op van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsoren.

Bureaus | 03 maart 2020
03 maart 2020

MarketResponse neemt meerderheidsbelang in 4orange

MarketResponse International Group heeft een belang van 85% verworven in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing infrastructuur. Daarmee versterkt MarketResponse zijn portfolio en toonaangevende positie op de Nederlandse markt.

Bureaus | 27 februari 2020
27 februari 2020

InSites Consulting Nederland versterkt leiderschap

Met een jaar-op-jaar groei van meer dan 20% breidt de Nederlandse branche van InSites Consulting zijn klantenportefeuille fors uit, met zowel meer internationale als nationale klanten. Om aan die vraag te voldoen, is een solide team nodig, met een versterking en herschikking van het leiderschap tot gevolg.

Onderzoek | 25 februari 2020
25 februari 2020

Zo helpt flexibel UX-onderzoek Vattenfall verder

Wendbaar, flexibel, lenig: dat is de enige manier waarop organisaties vandaag de dag het beste om kunnen gaan met veranderingen. Zo ook Vattenfall, een van Nederlands grootste energieleveranciers. Bij de ontwikkeling van hun digitale middelen maakt zij regelmatig gebruik van UX-onderzoek in korte, snelle trajecten. In deze blog vertelt Jeroen Spetter, hoe Ruigrok NetPanel, Vattenfall helpt hun klanten optimaal van dienst te zijn.

Ook de laatste bytes ontvangen?