Gezocht: bijdragen!
Op dit moment werken we hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet.
Met dit nieuwe platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek voor alle ontwikkelingen in ons vakgebied.
Validators en Beautiful Lives lanceren IdeaCheck
Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.
De nieuwe CMI-manager – Meer creativiteit, meer impact
Al jaren is er een aanzienlijke groei in de hoeveelheid data die we tot onze beschikking hebben. Maar met de groei neemt ook de ergernis onder marketeers toe over de moeilijkheid om met al die data echt iets nuttigs te doen. Tijd voor een nieuw tijdperk: het tijdperk van creativiteit. Dat vinden Durk Bosma, Patrick Bruin en Sjoerd Koornstra, die er een serie van drie artikelen over schreven. Dit is de eerste, de twee volgende kun je lezen vanaf begin september.
Bureaus in coronatijd 'Aandacht voor merken met een menselijke kant'
De vraag hoe het bureaus vergaat in deze tijd, en hoe ze de toekomst zien, blijft interessant, maar we wilden deze keer ook weten of bureaus gedragsverandering zien over een langere termijn. We doen dus een beroep op kennis en inzichten en daarom nodigden we twee Kennispartners van Clou uit om te reageren. ‘We herwaarderen de wereld om ons heen.’
MediaTestDag voor twee goede doelen
Voor de tweede keer dit jaar organiseerde MediaTest een dag waarbij ze gratis onderzoek uitvoerden. Dit keer voor Stichting Jarige Job en het Ronald McDonald Kinderfonds.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een nieuw platform, met relevante berichten uit jouw vakgebied
Achter de schermen werkt de redactie hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet. Met dit platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.
(Remote) Design Sprint 2.0
Weinig staat vast en niets is zeker, in een crisis als deze. Die onzekerheden vragen om versnelling op het gebied van innovatie. Om relevant te blijven moeten veel organisaties in rap tempo op zoek naar manieren om hun businessmodel aan te passen of te vernieuwen. Maar hoe doe je dat? De Design Sprint is een effectieve aanpak om de potentie van nieuwe (business)ideeën te valideren.
Belangrijkste skills voor de insights professional van de toekomst
GreenBook heeft de 26e editie van het Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd genaamd Insights Practice Report over het jaar 2019.
300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten
De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.
We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.
Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken
Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog geoptimaliseerd worden. Dit geldt voornamelijk voor video, banners en DOOH.
'Het moet ergens over gaan, meer dan ooit' – Drie bureaus in coronatijd
Sinds maandag mogen we weer naar het terras, met 30 personen naar het theater, en hier en daar demonstreren. De sfeer wordt losser, maar we zitten nog middenin het niet-normale. We laten er weer drie bureaus over aan het woord, met v.l.n.r.: Gaby Siera (Beautiful Lives), Tanya Martinus (Magis marketing & research) en Daniella Roymans en Mirjam Paternotte (Mare). ‘Het is tijd om zaken aan te scherpen.’
Ondertussen bij ons op de redactie
Het kantoor van de redactie ziet er momenteel nog behoorlijk verlaten uit. Maar schijn bedriegt! Vanaf onze thuiswerkplekken wordt er juist extra hard gewerkt. Niet alleen maken we de ‘normale’ ClouToday, zoals die iedere week weer in je mailbox valt, maar we werken ook aan een heel nieuw platform.