Onderzoek | 07 mei 2020
07 mei 2020

COVID-19-onderzoek genereert merkinnovaties via ‘creative crowdsourcing’

Vorige maand lanceerde InSites Consulting op het creatieve platform ‘‘eÿeka’ een creatieve crowdsourcing-wedstrijd om zo het belang van ‘creativiteit’ en de kracht van ‘samenwerking’ aan te tonen tijdens deze wereldwijde gezondheidscrisis.

Onderzoek | 07 mei 2020
07 mei 2020

75 jaar later is het nog steeds belangrijk om de Tweede Wereldoorlog te herdenken

De oorlog is nog steeds een belangrijk onderdeel van ons collectieve bewustzijn, zo blijkt ook uit data van Ipsos. Voorafgaand aan de 75e viering van Bevrijdingsdag deed Ipsos wereldwijd onderzoek naar de herinnering en de blijvende relevantie van de Tweede Wereldoorlog.

Bureaus | 06 mei 2020
06 mei 2020

Nieuw Motivaction label voor arbeidsmarktonderzoek: Sparkey HR strategy and insights

Snelle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om extra HRinzichten. Daarnaast maakt de huidige coronacrisis meer dan ooit duidelijk dat de relatie die een organisatie met haar medewerkers heeft ‘key’ is in het realiseren van strategische doelen. Met het oog hierop acht Motivaction het tijd om de kennis en ervaring die verspreid is over haar onderzoeksteams te bundelen in een krachtig nieuw expertteam.

Actueel | 30 april 2020
30 april 2020

Sterker, duurzamer, digitaler – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona

De coronacrisis duurt nog wel even voort. Over een week of twee horen we of er wat minder lockdown komt. Hoe vergaat het intussen de bureaus? We legden opnieuw drie bureaudirecteuren een aantal vragen voor (zie ook ClouToday van 16 april). Het zijn (v.l.n.r.) Daan Versteeg van Ipsos, Edgar de Beule van Markteffect en Martin de Munnik van Neurensics. En ja, ze zijn van de drie bureaus die zijn genomineerd voor de MOAwards voor bureau van het jaar.

Actueel | 28 april 2020
28 april 2020

ESOMAR moves to boost insights sector Covid-19 role

ESOMAR has called on national government and business leaders who commission research to regard data as an ‘essential source’ in understanding citizens during the Covid-19 pandemic; and has launched two related data-sharing initiatives.

Best practices | 23 april 2020
23 april 2020

De stuwende kracht van principes – Design thinking en de creatieve vrijheid

De eeuwige tweestrijd tussen vrijheid geven en begrenzen, je ziet het overal terug. Zeker ook in (markt)onderzoek. Enerzijds: hoe meer vrijheidsgraden, hoe groter de kans op verrassende uitkomsten. Anderzijds: hoe meer afbakening, hoe groter de kans op strakke, stevige resultaten.

Actueel | 23 april 2020
23 april 2020

Een huis bouwen is meer dan bakstenen stapelen – Van cijfers naar marketingadvies

Om de zoveel tijd laait dezelfde discussie op over de impact van onderzoek op de business. Die impact is zeer bescheiden en dat kan en moet anders. Insights professionals zouden meer ‘toegevoegde waarde’ moeten leveren, meer een sparringpartner moeten zijn voor beslissers en meer de taal van de business moeten spreken.

Bureaus | 22 april 2020
22 april 2020

CMNTY launches virtual focus group and real-time video chat solution

CMNTY Corporation has expanded its platform with real-time video chat functionality. The new solution called Focus makes it easy to host video sessions as part of in-depth interviews, virtual focus
groups and live brainstorming sessions.

Bureaus | 22 april 2020
22 april 2020

ME Research Group neemt Team Vier over

ME Research Group, waar onderzoekbureau Markteffect en DirectResearch deel van uitmaken, neemt branchegenoot Team Vier over. Met de overname bouwt ME Research Group haar positie in de branche verder uit. 

Bureaus | 21 april 2020
21 april 2020

Underlined en Broad Horizon / Cmotions bundelen krachten

Underlined is per 17 april 2020 samengegaan met Broad Horizon / Cmotions. Hiermee ontstaan kansen om de Data Driven Customer Experience Management en artificial intelligence expertise van Underlined toe te voegen aan de dienstverlening van Broad Horizon in domeinen, zoals Microsoft Azure & Dynamics 365, de digitale transformatie en brede data science dienstverlening.

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’

In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?

Actueel | 15 april 2020
15 april 2020

Goede informatie geven voor goede beslissingen – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona

‘We zijn op de goede weg en we moeten dit samen blijven doen’, zegt Mark Rutte op zijn persconferenties. Voordat we die weg weer echt hebben gevonden, wacht er nog een tijd van onzekerheid en moeten we toch doorgaan. Wij legden drie bureaudirecteuren, Gerben Huijgen (I&O Research), Govert van den Bos (MWM2) en Lucas Hulsebos (DVJ Insights) een aantal vragen voor over de stand van zaken en de vooruitzichten. ‘Dat wordt nog spannend.’

Ook de laatste bytes ontvangen?