TV-industrie hard geraakt door coronacrisis
Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.
Ipsos-campagne voor goed onderzoek
Ipsos Nederland is onlangs gestart met een reclamecampagne om diverse vormen van marktonderzoek zoals opinie-, gezondheidszorg-, consumenten- en medewerkersonderzoek onder de aandacht te brengen.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?
Offspring Media en Markteffect starten samenwerking
Online uitgeverij Offspring Media en Markteffect slaan de handen ineen. Na een pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Wat is het effect van social distancing op ons koopgedrag?
De 1,5-metermaatregel heeft een enorme impact op ons koopgedrag. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? Hans Onkenhout beschijft in zijn blog de resultaten van het onderzoek van Ruigrok NetPanel in samenwerking met VIM Group.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Dynata buys Sharpr
Data and insights business Dynata (US) has acquired knowledge management platform Sharpr as it looks to extend its insights platform. Following the acquisition, Dynata will integrate the Sharpr technology into its platform, allowing customers to share research internally and externally.
Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership
De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.
Discriminatie tijdens sollicitatie
Discriminatie blijkt hardnekkig aanwezig op de Nederlandse arbeidsmarkt. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Nationale Vacaturebank en Intermediair.
Grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet
De steun voor coronamaatregelen blijft stabiel hoog, zo blijkt uit de laatste peiling van I&O Research. Nederlanders staan nog steeds in grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet. Er is wel kritiek op deelmaatregelen.
Validators introduceert ValueFlow met DIY-variant
Sinds 2013 meet Validators de emotionele waardering van content met de wetenschappelijk gevalideerde methode ValueFlow. Afgelopen jaar is hard gebouwd aan een online ValueFlow-applicatie waarmee naast het opstarten van het onderzoek (in de DIY-variant) steeds meer geavanceerde analyses gemaakt kunnen worden.
Atlas voor gemeenten – senior onderzoeker ruimtelijke/stedelijke economie
Atlas voor gemeenten zoekt een senior onderzoeker ruimtelijke/stedelijke economie. Atlas voor gemeenten is een gerenommeerd Nederlands onderzoeksbureau, dat al ruim vijftien jaar hoogwaardig en onafhankelijk onderzoek uitvoert voor ministeries, provincies, gemeenten en het bedrijfsleven. Het onderzoek van Atlas voor gemeenten richt zich op stedelijke en sociaaleconomische vraagstukken.
Atlas voor gemeenten – senior onderzoeker
Altas voor gemeenten zoekt senior onderzoeker. Atlas voor gemeenten is een gerenommeerd Nederlands onderzoeksbureau, dat al ruim vijftien jaar hoogwaardig en onafhankelijk onderzoek uitvoert voor ministeries, provincies, gemeenten en het bedrijfsleven. Het onderzoek van Atlas voor gemeenten richt zich primair op stedelijke en sociaaleconomische vraagstukken.