Onderzoek | 01 september 2020
01 september 2020

Groei detailhandel

De detailhandel heeft in juli 9,7% meer omgezet dan in juli 2019, meldt het CBS. Dat is de op een na grootste groei sinds het begin van de publicatie van koopdaggecorrigeerde cijfers in 2005. Het verkoopvolume lag 7,1% hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online ruim 38% meer...
Bureaus | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Newcom ontwikkelt Exploratio

Newcom heeft de online applicatie Exploratio ontwikkeld om organisaties de mogelijkheid te bieden zelf – via een licentie – online enquêtes uit te voeren onder hun doelgroepen. Exploratio is ISO27001:2013 en NEN7510:2011 gecertificeerd.

Onderzoek | 26 augustus 2020
26 augustus 2020

Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen

Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.

Vacatures | 24 augustus 2020
24 augustus 2020

Blauw Research B.V. – Project Coördinator Customer Experience

Excel, SPSS, R. Kun jij met deze programma’s overweg? Lees dan snel verder! Jij bent iemand die goed uit de voeten kan met complexe en grote hoeveelheden data en krijgt energie om de resultaten o.b.v. deze data op een heldere en impactvolle manier te visualiseren in online dashboards. Daarnaast vind je het leuk om het contact hierover met klanten te onderhouden en kun je je schriftelijk en verbaal helder uitdrukken richting klanten. Je houdt daarbij het doel voor ogen, haalt het beste in anderen naar boven, omarmt vernieuwing en toont lef. Jij zorgt dat het voor elkaar komt!

Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

TV-industrie hard geraakt door coronacrisis

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.

Bureaus | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Ipsos-campagne voor goed onderzoek

Ipsos Nederland is onlangs gestart met een reclamecampagne om diverse vormen van marktonderzoek zoals opinie-, gezondheidszorg-, consumenten- en medewerkersonderzoek onder de aandacht te brengen.

Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar

De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?

Bureaus | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

Offspring Media en Markteffect starten samenwerking

Online uitgeverij Offspring Media en Markteffect slaan de handen ineen. Na een pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.

Onderzoek | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Wat is het effect van social distancing op ons koopgedrag?

De 1,5-metermaatregel heeft een enorme impact op ons koopgedrag. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? Hans Onkenhout beschijft in zijn blog de resultaten van het onderzoek van Ruigrok NetPanel in samenwerking met VIM Group.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Dynata buys Sharpr

Data and insights business Dynata (US) has acquired knowledge management platform Sharpr as it looks to extend its insights platform. Following the acquisition, Dynata will integrate the Sharpr technology into its platform, allowing customers to share research internally and externally.

Actueel | 18 augustus 2020
18 augustus 2020

Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership

De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Discriminatie tijdens sollicitatie

Discriminatie blijkt hardnekkig aanwezig op de Nederlandse arbeidsmarkt. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Nationale Vacaturebank en Intermediair.

Ook de laatste bytes ontvangen?