Groei detailhandel
Newcom ontwikkelt Exploratio
Newcom heeft de online applicatie Exploratio ontwikkeld om organisaties de mogelijkheid te bieden zelf – via een licentie – online enquêtes uit te voeren onder hun doelgroepen. Exploratio is ISO27001:2013 en NEN7510:2011 gecertificeerd.
Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen
Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.
Blauw Research B.V. – Project Coördinator Customer Experience
Excel, SPSS, R. Kun jij met deze programma’s overweg? Lees dan snel verder! Jij bent iemand die goed uit de voeten kan met complexe en grote hoeveelheden data en krijgt energie om de resultaten o.b.v. deze data op een heldere en impactvolle manier te visualiseren in online dashboards. Daarnaast vind je het leuk om het contact hierover met klanten te onderhouden en kun je je schriftelijk en verbaal helder uitdrukken richting klanten. Je houdt daarbij het doel voor ogen, haalt het beste in anderen naar boven, omarmt vernieuwing en toont lef. Jij zorgt dat het voor elkaar komt!
TV-industrie hard geraakt door coronacrisis
Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ipsos-campagne voor goed onderzoek
Ipsos Nederland is onlangs gestart met een reclamecampagne om diverse vormen van marktonderzoek zoals opinie-, gezondheidszorg-, consumenten- en medewerkersonderzoek onder de aandacht te brengen.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?
Offspring Media en Markteffect starten samenwerking
Online uitgeverij Offspring Media en Markteffect slaan de handen ineen. Na een pilot gaan de bedrijven de samenwerking verder uitbreiden in de vorm van een gemeenschappelijke marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen.
Wat is het effect van social distancing op ons koopgedrag?
De 1,5-metermaatregel heeft een enorme impact op ons koopgedrag. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? Hans Onkenhout beschijft in zijn blog de resultaten van het onderzoek van Ruigrok NetPanel in samenwerking met VIM Group.
Dynata buys Sharpr
Data and insights business Dynata (US) has acquired knowledge management platform Sharpr as it looks to extend its insights platform. Following the acquisition, Dynata will integrate the Sharpr technology into its platform, allowing customers to share research internally and externally.
Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership
De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.
Discriminatie tijdens sollicitatie
Discriminatie blijkt hardnekkig aanwezig op de Nederlandse arbeidsmarkt. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Nationale Vacaturebank en Intermediair.