Grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet
De steun voor coronamaatregelen blijft stabiel hoog, zo blijkt uit de laatste peiling van I&O Research. Nederlanders staan nog steeds in grote meerderheid achter de coronamaatregelen van het kabinet. Er is wel kritiek op deelmaatregelen.
Validators introduceert ValueFlow met DIY-variant
Sinds 2013 meet Validators de emotionele waardering van content met de wetenschappelijk gevalideerde methode ValueFlow. Afgelopen jaar is hard gebouwd aan een online ValueFlow-applicatie waarmee naast het opstarten van het onderzoek (in de DIY-variant) steeds meer geavanceerde analyses gemaakt kunnen worden.
Atlas voor gemeenten – senior onderzoeker ruimtelijke/stedelijke economie
Atlas voor gemeenten zoekt een senior onderzoeker ruimtelijke/stedelijke economie. Atlas voor gemeenten is een gerenommeerd Nederlands onderzoeksbureau, dat al ruim vijftien jaar hoogwaardig en onafhankelijk onderzoek uitvoert voor ministeries, provincies, gemeenten en het bedrijfsleven. Het onderzoek van Atlas voor gemeenten richt zich op stedelijke en sociaaleconomische vraagstukken.
Atlas voor gemeenten – senior onderzoeker
Altas voor gemeenten zoekt senior onderzoeker. Atlas voor gemeenten is een gerenommeerd Nederlands onderzoeksbureau, dat al ruim vijftien jaar hoogwaardig en onafhankelijk onderzoek uitvoert voor ministeries, provincies, gemeenten en het bedrijfsleven. Het onderzoek van Atlas voor gemeenten richt zich primair op stedelijke en sociaaleconomische vraagstukken.
Begrip voor ingrijpen politie bij demonstratie
Meer dan acht op de tien Nederlanders hebben er begrip voor dat de politie ingrijpt bij een verboden demonstratie, blijkt uit onderzoek van I&O Research, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geldt ook voor 40% van degenen die protesten tegen de coronamaatregelen steunen.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Ruigrok NetPanel introduceert de Pitstop
Ruigrok NetPanel heeft een nieuw product ontwikkeld, genaamd Pitstop. ‘Dé manier om erachter te komen wat jouw doelgroep wil, is door uitgebreid onderzoek te doen. Maar we snappen dat je daar niet altijd de tijd en het budget voor hebt. Daarom hebben wij Pitstop ontwikkeld, een snelle en kostenefficiënte manier om inzicht te krijgen in je doelgroep’, aldus Ruigrok NetPanel.
ReputatiePanel: Wat is een goede reputatie waard?
Ieder kwartaal leggen Wepublic en Motivaction vragen en stellingen voor aan de reputatie en communicatie-professionals van het ReputatiePanel. Doel hiervan is om inzicht te krijgen in de mening en visie van deze vakmensen op actuele thema’s, maatschappelijke ontwikkelingen of vakinhoudelijke onderwerpen.
E-learning monitor: Udemy beste online opleider
Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen 5 jaar een online opleiding gevolgd (28%). Gemiddeld beoordelen zij deze met een 7,3. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.
Hoe doe je zelf een goed 1-op-1 klantinterview
CG Research heeft een serie praktische webinars ontwikkelt om zo kennis te delen met professionals uit het vakgebied. De webinars zijn gratis terug te kijken via de website. Het webinar ‘Hoe doe je zelf een goed 1-op-1 klantinterview?’ geeft jou handvatten om een goed interview te doen. Voor iedereen die zelf wil gaan interviewen of hier beter in wil worden.
Toename agressie tegen politieke ambtsdragers
Dit komt naar voren uit de Monitor Integriteit en Veiligheid 2020, een periodiek onderzoek naar agressie, geweld en integriteit in het decentraal bestuur dat I&O Research heeft uitgevoerd in samenwerking met Bureau BING. Opdrachtgever van het onderzoek is het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK).
Het is komkommertijd, doe er je voordeel mee!
Tijdens de zomerperiode is het altijd rustig op de redacties qua nieuwsaanbod. Hét moment voor jou dus om je nieuwsberichten, blog of artikelen te laten plaatsen op onze website, socials of in onze nieuwsbrief. Bovendien plaatsen we je bericht natuurlijk ook op onze nieuwe platform, waar we op dit moment de laatste hand aan leggen.
SWOCC lanceert digitale kennisbank
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie lanceerde 22 juni jl. een nieuwe website. SWOCC viert dit jaar haar 25-jarige jubileum en wil met de digitale kennisbank nog beter bijdragen aan gefundeerde inzichten voor het marketing- en communicatievak. Je vindt er content in de vorm van blogs, verslagen van evenementen, de SWOCC Selectie en toegang tot de belangrijkste inzichten en praktische implicaties van de publicaties.