Zes op tien Nederlanders wil met seizoenen mee eten om milieu
Ruim zes op de tien Nederlanders vindt dat we strikt met de seizoenen mee moeten eten, om zo de belasting op ons milieu te beperken. 76% pleit ervoor dat supermarkten in de strijd tegen voedselverspilling meer kleine, misvormde of gebutste producten aanbieden. Dit blijkt uit de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants. ▼ Nederlanders…
MarketResponse en Sweco werken samen voor woonvisies en gebiedsontwikkelingen
MarketResponse en Sweco bundelen hun krachten om gezamenlijk te werken aan vraagstukken op het gebied van wonen en gebiedsontwikkeling. ▼ MarketResponse biedt via onderzoeken en via segmentatie- en leefstijldata inzicht in de wensen en behoeften van bewoners op het gebied van wonen, woonomgeving en voorzieningen en andere thema’s rond ruimtelijke ontwikkelingen. De onderzoeksresultaten worden gekoppeld…
Inclusie en diversiteit beïnvloeden aankoopbeslissingen
Volgens een wereldwijd onderzoek van Kantar is voor 62% van de Nederlandse consumenten de reputatie van een merk op het gebied van diversiteit en inclusie van invloed op hun aankoopbeslissingen. Wereldwijd geldt dat voor 75% van de consumenten. Inclusieve marketing is daarmee een belangrijke kans voor merkgroei. ▼ Kantars Brand Inclusion Index 2024, een onderzoek…
Project Beauty (1): ‘Nadenken over schoonheid geeft plezier’
Marius Hogendoorn (adviseur communicatie-onderzoek en oprichter van De Uilenkamer) is al jaren bezig met een onderzoek naar schoonheid. Wat is schoonheid, waar vind je die, hoe kijken mensen tegen schoonheid aan, en zijn er verschillen per land? Hij startte er het ‘Project Beauty’ voor dat hij wereldwijd uitzet. In dit eerste deel van een serie…
Veluwe en Zuid-Limburg favoriet voor vakantie
De Veluwe is voor Nederlanders dit jaar de favoriete streek om op vakantie te gaan, direct gevolgd door Zuid-Limburg. De rest van de top 5 wordt op afstand gevuld met Texel, de Achterhoek en Terschelling. Dat blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. ▼ De Veluwe dankt zijn nummer…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MediaTest doet belangeloos onderzoek voor waterschap Hollandse Delta
In het kader van haar 25ste verjaardag heeft MediaTest belangeloos 25 uur onderzoek uitgevoerd voor waterschap Hollandse Delta. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, werd uit 14 maatschappelijke inzendingen voor waterschap Hollandse Delta gekozen. ▼ De onderzoeksbehoefte van waterschap Hollandse Delta was om meer inzicht te krijgen in wat de bestaande kennis op het…
Belangstelling voor duurzaamheid onder Nederlandse consumenten neemt af
De aandacht van Nederlandse consumenten voor duurzaamheid staat onder druk. De maatschappelijke impact en duurzaamheid van bedrijven hebben steeds minder invloed op de keuzes van Nederlandse consumenten voor hun producten of diensten. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk en Maatschappij (MMM) 2024 van MarketResponse en b-open. ▼ Waar er in 2023 nog…
Haystack lanceert home-using testing platform
Haystack Consulting lanceert Try&Tell, een volledig digitaal en flexibel in home-use testing platform. Het software-platform stelt bedrijven in staat nieuwe producten op een gemakkelijke, snelle en betaalbare manier te testen in verschillende Europese landen. ▼ Met het platform kunnen consumenten producten gebruiken in hun natuurlijke, dagelijkse omgeving, wat waardevolle inzichten biedt in hoe het product in het echte leven zal presteren. Try&Tell combineert de…
Amsterdam…? Utrecht voelt nu als de hoofdstad
Voor de Nederlander is Amsterdam niet langer dé stad van Nederland. Dat is nu Utrecht. Zelfs Rotterdam en Maastricht hebben een sterkere reputatie. Ook wordt Utrecht als veel vriendelijker en aantrekkelijker ervaren en staat het daarom bovenaan het verlanglijstje voor een dagje uit. Dat blijkt uit het Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand…
Wat zijn de 50 grootste Insights Companies?
ESOMAR heeft een overzicht uitgebracht van de Global Top 50 Insights Companies 2024. De ranglijst van dit jaar neemt elk van de drie sectoren waaruit de branche bestaat onder de loep. ▼ De drie sectoren die het rapport belicht zijn: • marktonderzoek, bestaande uit full-service onderzoeksbureaus en aanbieders van panels; • softwareleveranciers: bedrijven die zich…
Lezen populair, papier betrouwbaarder
Lezen is de favoriete bezigheid van een kwart van de Nederlandse bevolking en krijgt de voorkeur boven onder andere sport, winkelen, eten, koken en radio luisteren. Daarnaast hecht 43% van de Nederlanders meer waarde aan wat men op papier leest dan wat ze online vernemen. Dat meldt de Magazine Media Associatie (MMA) op basis van…
TV-commercials: het logo telt, de lengte niet
Neurensics presenteerde afgelopen week tijdens het Neuromarketing Live Event de eerste resultaten van een uitgebreide studie naar de voorwaarden voor succesvolle TV-commercials. Lengte is niet belangrijk, logo’s zijn dat wel. ▼ Afgelopen maand zorgde STER-directeur Frank Volmer voor opschudding in de reclamewereld door de suggestie om de basis-spotlengte van TV-commercials van 30 naar 20 seconden…